جاذبه های گردشگری باتومی
چـقـدر مفـید بـود ؟

باتومی بهشت گرجستان
شهر باتومی گرجستان شهری بندری می باشد که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. شهر باتومی گرجستان از طریق بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره‌ها انجام می دهد. باتومی گرجستان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز به حساب می آید که در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده که موجب پیدایش طرفداران زیادی برای تور گرجستان شده است. از جمله پر طرفدارترین مراکز این شهر دریا و سواحل آن و همچنین بلوار اصلی شهر می باشد. از جمله جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.
مجسمه یادبود مدیا در باتومی گرجستان
این مجسمه سمبلی است از شاهزاده اساطیر یونانی است که در شهر باتومی گرجستان واقع شده است. مدیا نام زنی می باشد در اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی که از اهالی منطقه کولخیس در گرجستان بوده است. زمانی که یاسون برای یافتن پشم زرین به کولخیس می آید مدیا عاشق او شد و یاسون را در انجام شرط‌ های سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرین یاری داد بعد از آن آنها با هم گریختند و ازدواج کردند. بعدها یاسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مدیا از شدت حسادت و خشم، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت. امروزه این مجسمه یکی از جاذبه های باتومی می باشد که در منطقه ای زیبا قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری باتومی irnab ir جاذبه های گردشگری باتومی
باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان
باغ گیاه شناسی باتومی، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و حدود ۱۱۰ هکتار وسعت دارد. گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف به کمک دو باغبان زبده گرجی این باغ را در سال ۱۸۸۰ میلادی بنیان گذاشت و رسما در۱۹۱۲ گشایش یافت و موردی به جاذبه های باتومی گرجستان افزود. این باغ ۵۰۰۰ گونه‌ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه‌ی آن رز می باشد. بخش های مهم باغ شامل بخش های: غرب آسیا، زلاند نو، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، قفقاز، پارک ساحلی و باغ رز می باشد. به گفته استاد مایکل سوکو، هیچ کشور دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارد. مرداب های نیمه حاره ای، مناطق نیمه بیابانی، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند. در کشور گرجستان ۱۴ محوطه طبیعی حفاظت شده، ۸ پارک، ۱۲ محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت، ۱۴ بنای طبیعی و ۲ باغ حفاظت شده وجود دارد که مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

59c759393c2cd جاذبه های گردشگری باتومی irnab ir جاذبه های گردشگری باتومی

HPIM0988.JPG

آکواریوم باتومی گرجستان
این آکواریوم جزو مکانهای پر بازدید و کم نظیر در باتومی است که مردم از دیدنی های آبی آن بسیار لذت می برند. در واقع هر کس مسافر گرجستان شود خاطره ای از این آکواریوم را برای خود خلق خواهد کرد. آکواریوم باتومی باطراحی منحصر به فردی که از ساحل باتومی، الهام گرفته توانسته یک مکان جذاب باشد. طراحی آکواریوم باتومی به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید. داخل این آکواریوم ۴ بخش جداگانه دارد که اگر از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید. در هر کدام از این نمایشگاه ها دیدنی های جذابی در دسته بندی های خاصی قرار گرفته اند و این گونه ها در واقع از دریای اژه و و دریای سرخ و سیاه و اقیانوس کم نظیری مثل هند برداشت شده اند.
59c759415130a جاذبه های گردشگری باتومی irnab ir جاذبه های گردشگری باتومی
آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی ۵۱
هزینه ورود: ۲ لاری، حدود ۲۵۰۰ تومان
ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۹

دلفیناریوم باتومی گرجستان
دلفیناریوم باتومی امکان تماشای شوی دلفین ها را برای ۷۰۰ نفر فراهم می کند. پارک دلفین ها چندین دلفین دارد که به همراه مربیان خود در حدود ۳۰ اجرای مختلف را برای تماشاگران اجرا می‌کنند و لحظات آرامش بخش، دلنشین و سرگرم کننده ای را برای آنها فراهم می‌کند. همچنین بازدید کنندگان می توانند دلفین ها را نیز لمس کنند. دلفیناریوم باتومی محلی برای سرگرمی گروه‌های سنی متفاوت است که به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی برگزار می شود. آکواریوم و دلفیناریوم باتومی یکی از پر طرفدارترین جاذبه های باتومی گرجستان در بین گردشگران تور باتومی گرجستان هستند.

59c75946e874c جاذبه های گردشگری باتومی irnab ir جاذبه های گردشگری باتومی
نمایش روز دلفین ها: ۱۲ لاری گرجستان، حدود ۱۴ هزار تومان
نمایش عصر دلفین ها: ۱۶ لاری گرجستان، حدود ۱۹ هزار تومان
شنا با دلفین ها (۱۵ دقیقه): ۳-۱۶ سال: ۱۰۰ لاری؛ ۱۶ سال به بالا: ۱۵۰ لاری
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
دوشنبه ها: ۷ تا ۲۴
آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی ۵۱

پارک آبی باتومی گرجستان
پارک آبی باتومی که در ۳ کیلومتری مرکز شهر و در فاصله ۳۰ کیلومتری از دریا قرار گرفته است یکی دیگر از مکانهای دیدنی و تفریحی شهر باتومی می باشد که در آن انواع سرسره های آبی و استخر های برای بازی و سرگرمی وجود دارد. همچنین مجموعه پارک آبی باتومی دارای اینترنت و پارکینگ می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید و یک محیطی سرشار از هیجان را کنار خانواده یا دوستان خود به وجود آورید.
59c7594dabe87 جاذبه های گردشگری باتومی irnab ir جاذبه های گردشگری باتومی

هزینه ورود: ۳۰ لاری، حدود ۴۰ هزار تومان
ساعات بازدید: ۹ تا ۲۰
آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی ۳۵


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *