مکان های دیدنی لاهیجان
چـقـدر مفـید بـود ؟

لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی با جاذبه‌های گردشگری فراوان در استان گیلان است که در شمال دیلمان قرار گرفته است. منطقه لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این شهر در یک ناحیه کوهپایه‌ای قرار گرفته است.

لاهیجان پوشیده از بوته‌های چای و بوی خوش بهار نارنج است که هر مسافر و حتی رهگذری را مست و شیدا می‌کند. همین طور این شهر با قدمتی ۸۰۰ ساله پر از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است که تمام این زیبایی‌ها مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. در این مقاله با برخی از این جاذبه‌های طبیعی آشنا می‌شویم.‌
آبشار شیطان کوه
مکان های دیدنی لاهیجان irnab ir مکان های دیدنی لاهیجان
آبشار زیبا و دیدنی شیطان کوه از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشاربه وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می‌گذرد به قله کوه و بام سبز می‌رسند.

تالاب سوستان
59c640a513fac مکان های دیدنی لاهیجان irnab ir مکان های دیدنی لاهیجان
این تالاب در زمستون و پاییز پرآب بوده و آب آن نیز شیرین است، درون و پیرامون تالاب با نیزار، گیاهان مردابی و درختان سربه فلک کشیده احاطه شده است که زیبایی فوق‌العاده‌ای به وجود آورده است. تالاب سوستان به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد غذایی، می‌تواند زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی باشد. دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دل‌نشین، مناظر بکر و وحشی، فضاهای گردشگری جالبی را پدید آورده است که باعث شده است این تالاب مورد توجه مسافرین و گردشگران واقع شود.

شیطان کوه
59c640ab481e8 مکان های دیدنی لاهیجان irnab ir مکان های دیدنی لاهیجان
یکی از مناطق دیدنی و معروف شهر لاهیجان، محوطه دیدنی و تفریحی شیطان کوه است. این محوطه کوهستانی در قدیم به شاه نشین معروف بوده و در واقع محلی برای جمع‌آوری آب مورد نیاز آبیاری مزارع بوده است. در حال حاضر این استخر آب وسعت زیادی پیداکرده است و درست وسطش بنایی تاریخی هم دیده می‌شود. این منطقه به دلیل وجود تله کابین، شهربازی، رستوران و امکانات دیگر تفریحی یکی از مهم‌ترین مراکز گردشی این منطقه است.
بام سبز لاهیجان
59c640b2230b1 مکان های دیدنی لاهیجان irnab ir مکان های دیدنی لاهیجان
بام سبز یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی لاهیجان در استان گیلان است. فضایی مسطح که در مسیر بالای شیطان کوه واقع شده است و به بام سبز لاهیجان شهرت یافته است. وجود آب و هوای معتدل و پاک و چشم‌اندازهایی زیبا از شهر لاهیجان و طبیعت شمال باعث شده تا مسئولان شهری هم امکانات ویژه‌ای را برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران این منطقه در نظر بگیرند. حدود هزار پله سیمانی از بام سبز تا پای کوه هست که این، یکی از شورانگیزترین مسیرهای منتهی به بام سبز است. در کنار بام هم طرح تله‌کابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تله‌کابین گیلان در سال ۱۳۸۴ احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.بام لاهیجان به وسیله تله‌ کابین احرار از بام سبز تا قله تاج‌خروس وصل شده است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *