مکان های دیدنی تهران
چـقـدر مفـید بـود ؟

تهران نیز مانند بقیه مناطق وشهرهای ایران دارای مکانها ی تفریحی وجاهای دیدنی بسیار زیبا وجالب است که دراینجا برخی نقاط آن را برایتان معرفی میکنیم.تهران

عمارت مسعودیه
مکان های دیدنی تهران irnab ir مکان های دیدنی تهران
عمارت مسعودیه مربوط به دوره قاجار است و در تهران، میدان بهارستان واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۹۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
عمارت مسعودیه مربوط به دوره قاجار است و در تهران، میدان بهارستان واقع شده است

باغ عمارت مسعودیه بادستور مسعود میرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه پس از آقامحمد در ۱۲۹۵ ق، به سرکارگری رضا قلی خان (ملقب به سراج الملک) در زمینی به وسعت حدود ۴۰۰۰ مترمربع و مرکب از بیرونی (دیوان خانه) و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شده است. در واقع نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته است.

معمار این بنا استاد شعبان معمار باشی و ناظر آن میرزا رضا قلی خانی ملقب به سراج الملک است.

عمارت مسعودیه در طول سالهای عمر خود شاهد وقایع بسیار زیادی بود. در جریان جنبش مشروطه با توجه به نزدیکی آن به میدان بهارستان و اختلاف ظل السلطان با برادرش مظفر الدین شاه و فرزند او، یکی از پایگاه های مشروطه خواهان و مخالفان محمد علی شاه بود. در سال ۱۲۸۷ در نزدیکی این عمارت بمبی دست ساز زیر کالسکه محمد علی شاه منفجر شد که بهانه لازم را برای به توپ بستن مجلس دست او داد. پس از واقعه بهارستان، عمارت مسعودیه نیز به همراه خانه ظهیرالدوله و سایر مشروطه خواهان به رگبار بسته شد.

بنای بسیاری از ساختمان های فرهنگی کشور در این عمارت گذاشته شد. نخستین کتابخانه و موزه ملی ایران جایی در گوشه این عمارت برپا شدند. در حدود سال های ۱۳۰۴ انجمن معارف با استفاده از یکی از اتاق های آن نخستین کتابخانه رسمی کشور را که پایه اصلی و اولیه کتابخانه ملی بود را گذاشت. چند سال بعد نیز یکی دیگر از اتاق های آن به عتیقه های باستانی که از گوشه و کنار ایران به دست آمده بود اختصاص یافت و در حقیقت نخستین موزه ایران در آن پایه گذاری شد. اشیای عتیقه همین جا در سال ۱۳۱۸ به موزه ملی منتقل شد.

بام تهران
59c631fc50859 مکان های دیدنی تهران irnab ir مکان های دیدنی تهران
شهرک بام تهران در شمالی ترین قسمت محدوده سعادت آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود واقع شده است. لذا نام این شهرک در شهرداری تهران به ثبت رسیده است. در اطراف برج های این شهرک به دلیل قرار گرفتن در دامنهٔ کوه و ارتفاعات شمالی تهران و با توجه به آب و هوای خوب، مناطق تفریحی و توریستی متعددی به وجود امده که شامل٬ بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و همچنین هتل اسپیناس میباشد ٬ همچنین مراکز خرید مدرنی در این منطقه در حال احداث می باشد.
شهرک بام تهران در شمالی ترین قسمت محدوده سعادت آباد واقع شده است

باغ موزه هنر ایرانی
59c632028d6f1 مکان های دیدنی تهران irnab ir مکان های دیدنی تهران

باغ موزه هنر ایرانی با متراژی کمتر از یک هکتار در منطقه الهیه تهران واقع شده است و از لحاظ معماری مربوط به دوره پهلوی اول است. این بنا با تعمیراتی که از سال ۱۳۸۴ در آن شروع شده است در تاریخ ۱۳۸۶ با تغییر کاربری تبدیل به باغ موزه هنر ایرانی شد. باغ موزه، به محلی گفته می شود که در کنار نگهداری و نمایش آثار هنری، فضایی را فراهم کند که موجب آرامش و انبساط خاطر بازدیدکنندگان شود.

در این باغ سعی شده با توجه به پیشینه تاریخی ایران از دوره باستان تا کنون آثار به جای مانده به عنوان نماد در فضایی سبز که یادآور ایرانی کوچک است، گردآوری شود. در گذشته باغ در اختیار خانه سینما با فعالیت های جانبی آن بوده است که با مرمت نهایی در سال ۱۳۸۴- ۱۳۸۵ تغییر کاربری داده و تبدیل به موزه فعلی شده است.

قسمت های فعلی باغ عبارت است از :نگارخانه، پخش فیلم، کارگاه های هنری، فروشگاه محصولات فرهنگی و ارائه آثار حجمی مجسمه سازان ایران .
پل طبیعت
59c632094f431 مکان های دیدنی تهران irnab ir مکان های دیدنی تهران
پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده رو و غیرخودرویی است که در عباس آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می گذرد و بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می کند. معمار و طراح این پل لیلا عراقیان می باشد.

درطول پل فضاهایی برای فعالیت های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که برای مثال می توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *