فرزاد حسنی در خندوانه
چـقـدر مفـید بـود ؟

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه تلویزیونی خندوانه در شب عید غدیر خم میزبان فرزاد حسنی مجری، بازیگر و ترانه سرا بود.

در ابتدای گفتگو فرزاد حسنی از رامبد جوان به خاطر تغییر ادبیات برنامه سازی در تلویزیون تشکر کرد.

جوان به عنوان سوال اول به حسنی گفت: ما چشم های خود را روی هم می‌گذاریم و تو جایی را که دوست داری توصیف کن.

فرزاد حسنی جمع خانوادگی را توصیف کرد که چقدر خوب است که با هم کتاب بخوانیم، فیلم ببینیم، زندگی کنیم و غذا بخوریم.

جوان با اشاره به اینکه چگونه می‌توان تسلط به کلام داشت و ذهن را خلاق کرد، گفت: هر چه می‌خوانید با آن زندگی کنید حتی اگر با سرعت می خوانید به اطراف توجه نداشته باشید و با آن زندگی کنید مثل بازیگرانی که می‌گویند دوربین را نمی‌بینند در صورتی که دوربین روبروی آنهاست اما تاثیری در روند کار آنها ندارد. من عاشق مطالعه کردن، فیلم دیدن و حرف زدن با آدم‌ها هستم.

فرزاد حسنی در شب میلاد عید غدیرخم حدیثی از امام علی (ع)گفت: دوری کنید از گناهانی که شما را به ورطه می‌برد، همچنین عیبی که خدا را ناراحت می‌کند. خوش به حال کسی که در کنار هر گناه خود یک استغفار و توبه داشته باشد.

فرزاد حسنی در خندوانه irnab ir فرزاد حسنی در خندوانه

ما سه تا لنگه در هستیم

حسنی در خصوص کودکی خود گفت: ما سه برادر هستیم. مادرم می‌گوید سه تا لنگه در دارد. مادر من خواهر و دختر ندارد. برادر کوچکم فرشاد ادبیات نمایشی خوانده و با گروه ضابطیان کار می‌کند.

وی ادامه داد: فرهاد مکانیک خوانده است یک بار از او خواستم به عنوان مذاکره‌کننده در جلسه‌ای صحبت کند آن قدر خوب صحبت کرد که به حرف زدن خودم شک کردم. او خیلی خوب صحبت می‌کند.

جوان از حسنی خواست که مسابقه‌ای در برنامه خندوانه داشته باشند که حسنی گفت: من در زندگیم مسابقه دوست نداشتم.

در بخش دیگر برنامه (فرزاد حسنی و دانیال غفارزاده) و (رامبد جوان و شاه حسینی) مسابقه ادابازی را اجرا کردند که در پایان گروه جوان امتیاز بیشتری کسب کرد.

رشته مکانیک را به خاطر پدرم خواندم

جوان در خصوص شروع فعالیت حسنی و رشته مهندسی مکانیک سوال کرد و او پاسخ داد: ریاضی ورزش عقل است؛ زمانی که افراد در دانشگاه با مسئله روبه‌رو هستند و به دنبال نتیجه می روند. رشته مهندسی در زندگی تاثیر بسیاری دارد. البته من از ابتدا به قصد هنر آمدم اما رشته مکانیک را به خاطر پدر و مادرم خواندم.

بعد از مرحوم نوذری مجری خوب نداریم

حسنی در خصوص مرحوم نوذری بیان کرد: به اجرای مرحوم منوچهر نوذری علاقه بسیاری داشتم و تنها دلیل مجری بودن من، آقای نوذری هستند. در یکی از برنامه‌ها مرحوم نوذری گفتند که چقدر خوب است زمانی که تیتراژ برنامه پخش می‌شود نوشته شود به طور مثال دکتر جوان یا مهندس حسنی چراکه تاثیرگذار است و این یک جمله زندگی من را تغییر داد. نوذری به من ارتباط بی‌واسطه، صادقانه، محاوره‌ای و کاملا مردمی را یاد داد.

وی افزود: من آرشیو اجرای همه گویندگان قبل و بعد از انقلاب را دارم. می‌توانم بگویم آقای نوذری به من یاد داد که متن و کلمات باید کنار برود و شما ارتباط برقرار کنید. بعد از همه این تحقیقات در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این را با اثبات می‌توانم بگویم که مجری بهتر از منوچهر نوذری نیامده است و آمدن آن هم به این زودی ممکن نیست، این رای من است.

بیژن بنفشه‌خواه نقش پدرم را بازی کرد

در بخش دیگر گفتگو، حسنی از اولین خاطره خود گفت: در اولین حضورم در یک سریال با یکتا ناصر نقش خواهر و برادر بازی می‌کردیم و نقش پدر ما را بیژن بنفشه‌خواه بازی کرد (خنده) و این بهترین خاطره من در اولین تجربه‌ام است.

حسنی درباره آرزوی خود اظهار کرد: آرزوی طولانی، عجیب و غریب ندارم بلکه در زندگی خودم هدف دارم. اگر توان خود را کم ببینیم آن را به آرزو تعبیر می کنیم. تصمیم و هدف زیباتر است اما آرزو خریدار بیشتری دارد.

هدف من این است که هر کاری که انجام می دهم در آن لحظه بر اساس توانایی خودم درست انجام بدهم.

شصت سالگی خودم را نمی‌بینم

حسنی درباره اولویت‌های زندگی خود بیان کرد: اولویت زندگی ام این است که به هیچ وجه کار اشتباهی مثل دروغ گفتن انجام ندهم. دروغ راه‌حل سریع می‌دهد اما شکننده است.

دومین اولویت من این است که برای مردم کار کنم یعنی اینکه فقط به سود خودم فکر نکنم. سوم اینکه همیشه زمانی که بازنشسته شدم من را برای دیگران مثال بزنند. حسم میگه که پیری را نمی‌بینم همیشه دوست دارم پیری خودم را بازی کنم چراکه آن سن را زندگی نخواهم کرد. به رفاقتمان قسم من هیچ وقت به ۶۰ سالگی خودم فکر نکردم.

رامبد جوان گفت: ازدواج؟ حسنی گفت: ازدواج بر هر کسی واجب است و بچه هم به تعداد زیاد دوست دارم.

اما در بخش پایانی گفتگو فرزاد حسنی غافلگیر شد و برنامه خندوانه چهل سالگی او را جشن گرفت.

فرزاد حسنی آرزو و هدف خود را در لحظه فوت کردن شمع گفت: آرزو می کنم همه عاشق همدیگر باشند و بدترین جمله آنها این باشد که من سعی کردم فلانی دوست داشته باشم اما نشد.

در بخش پایانی برنامه شب گذشته خندوانه امیر کربلایی‌زاده به مناسبت جشن و عروسی‌های این روزها قسمت دیگری از استندآپ کمدی با موضوع ازدواج اجرا کرد.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *