پایتخت ارمنستان چه نام دارد
۴٫۳ امتیاز ۸ رای

پایتخت ارمنستان (Armenia) ایروان (Yerevan) می باشد.کشور ارمنستان با نظام جمهوری در بین دو دریای خزر و دریای سیاه قرار دارد و پایتخت آن شهر ایروان است و از نظر مکانی مرز میان دو قاره اروپا و آسیاست. نخجوان، ایران، آذربایجان، گرجستان، و ترکیه همسایگان ارمنستان میباشند.
زبان رسمی کشور ارمنستان ارمنی می باشد و بومیان این کشور را هایک می نامند که از نام هایک که این سرزمین را پایه گذاری نموده است گرفته شده است.
این سرزمین کوهستانی است و حدود ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
قله آراگاتس بلندترین قله این کشور با ارتفاع ۴۰۹۰ متری می باشد. یکی از بزرگترین و وسیع ترین دریاچه های آب شیرین جهان با نام سوان در این کشور واقع شده است. وجود رودخانه های خروشان و کوتاه به دلیل کوهستانی بودن این سرزمین از دیگر خصایص ارمنستان می باشد.
۳٫۲ میلیون نفر در ارمنستان سکونت دارند که از این تعداد حدود یک میلیون نفر سهم پایتخت ارمنستان ایروان می باشد.
اکثر مردم ارمنستان از مسیحیان ارمنی و پیرو مذهب گریگوری و کلیسای حواری ارمنی هستند. این کلیسا از کلیساهای اولین دنیای دین مسیحیت و از اجزای کلیسای ارتدوکس می باشد.
پایتخت ارمنستان چه نام دارد irnab ir پایتخت ارمنستان چه نام دارد
از رسوم و اعیاد کشور ارمنستان میتوان از عید ناواسارت که عید شروع سال می باشد نام برد. از دیگر اعیاد ارامنه می توان از عید مشهور وارتاوار که همان عید پاشیدن آب برروی یکدیگر است نام برد که از قبل از دوران مسیحیت در ارمنستان رواج داشته و هنوز هم همه ساله ارامنه این عید باستانی را جشن میگیرند. ۶ ژانویه یا همان تولد حضرت عیسی مسیح هم عید دینی و مذهبی ارامنه است که همچون سابر مسیحیان سراسر دنیا همه ساله جشن گرفته می شود. دیگر اعیاد مهم ارامنه ارمنستان عید وارتانانک و روز فرهنگ می باشد که از اعیاد ملی ارمنستان است.
از غذاهای محلی می توان از خاش که همان کله پاچه خودمان است نام برد و خاطر نشان می کنیم که تقریبا تمام غذاهای ارمنی شباهت زیادی به غذاهای ایرانی و ترکی دارد و تحت تاثیر رسوم ما ایرانیان و ترک ها می باشد.
از شهرهای مهم ارمنستان از لحاظ گردشگری می توان از شهرهای اجمیادزین (Ejmiadzin) ، مارالیک (Maralik) ، هرازدان (Hrazdan) ، گیومری (Gyumri) ، آشتاراک (Ashtarak) ، آرتاشات (Artashat) و آماسیا (Amasia)نام برد.
واحد پول ارمنستان درام می باشد که واژه ای از ریشه پارسی میانه است و از واژه دراخما از زبان یونانی اقتباس شده است و نرخ برابری آن با ریال تقریبا برابر ۲۸ ریال ایران می باشد.
آژانس آبینه سیر تقریبا در تمام طول سال تور ارمنستان را با پروازهای داخلی و خارجی برگزار می کند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *