کارتون قهرمانان تنیس
۴٫۹ امتیاز ۲۰۳ رای

مجموعه «قهرمانان تنیس» با نام اصلی «شاهزاده تنیس» یک انیمیشن ژاپنی است که برگرفته از داستان یک مانگای کمیک استریپ مشهور ژاپنی بوده و درباره ماجراهای چند تنیس باز جوان به نویسندگی و تصویرگری تاکشی کونومی است.
تصویر انیمیشن ژاپنی «قهرمانان تنیس»؛ جدال برای پیروزی
این کمیک استریپ مشهور از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در مجله کمیک استریپ هفتگی شونن جامپ چاپ‌می‌شد. سریال انیمیشن تلویزیونی آن به کارگردانی تاکویوکی هامانا در ۱۷۸ قسمت ۳۲ دقیقه‌ای توسط شرکت ترانس‌آرت و با همکاری «نیهون اد سیستم» و تی‌وی توکیو برای گروه سنی نوجوان ساخته شده است. ماجراهای این کمیک استریپ در ۳۷۹ فصل و ۴۲ جلد به بازار عرضه شد و آنقدر پر طرفدار بود که فروش جلد چهلم آن به ۴۰ میلیون نسخه رسید. دنباله این ماجراها از مارس ۲۰۰۹ در مجله جامپ اسکوئر با داستانی ۴۰ ـ که چند ماه پس از پایان ماجراهای سری اول اتفاق می‌افتد ـ ارائه شد. سری انیمیشن تلویزیونی این داستان‌ها از شبکه تلویزیونی «انیماکس» وتی‌وی توکیو از سال ۲۰۰۵ ـ ۲۰۰۱ پخش شد. در آوریل ۲۰۰۶ دنباله ماجراهای تلویزیونی به‌صورت یک سریال انیمیشن اورجینال ویدئویی روی دی‌وی‌دی به بازار آمد و دومین سری ویدئویی نیز ژوئن سال ۲۰۰۷ و سری سوم آن آوریل ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد. تاکنون به غیر از انیمیشن، اقتباس‌های زیادی از این اثر شده برای مثال از آوریل سال ۲۰۰۳ تاکنون بیش از ۱۵ کار موزیکال تئاتری با استفاده از این آثار ساخته شده است.
اولین فیلم انیمیشن آن با نام شاهزاده تنیس ـ دو سامورایی: بازی اول در سال ۲۰۰۵ و یک فیلم زنده نیز در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. فیلم اول انیمیشن سینمایی همراه فیلم کوتاهی به نام «شاهزاده تنیس: موهبتی از اوتاب» پخش شد. فیلم دوم انیمیشن سینمایی سال ۲۰۱۱ با نام «شاهزاده تنیس: جدال شهر بریتانیایی» در ژاپن روی پرده رفت. علاوه بر این یک برنامه رادیویی نیز از این داستان‌ها ساخته شد که چند سال اجرا می‌شد. همچنین تعداد زیادی بازی ویدئویی برای کنسول‌های پلی‌استیشن و سی‌دی موسیقی و اقلام تجاری دیگر شامل انواع بازی‌های کارتی و عروسک از شخصیت‌های این سریال تهیه شدند.

 

59c35dc62951d یک مطلب جدید در مورد کارتون قهرمانان تن irnab ir کارتون قهرمانان تنیس
داستان این سریال در توکیو اتفاق می‌افتد و درباره نوجوانی به نام ریوما اچیزن یک اعجوبه تنیس‌باز است که وارد آکادمی سی‌شان می‌شود که یک مدرسه خصوصی است و به‌دلیل داشتن تیم قوی تنیس و بازیکنان با استعدادش شهرت دارد. ریوما کمی بعد از ورود به مدرسه، چند دانش‌آموز سال بالایی را شکست می‌دهد تا جایگاه خود را به‌عنوان یکی از افراد ثابت تیم پیدا می‌کند. در کنار رسیدن به هدف نهایی شان که برنده شدن در مسابقات ملی قهرمانی تنیس مدارس متوسطه است اعضای تیم دوستان جدیدی پیدا می‌کنند علاوه براین تکنیک‌های پیچیده استادانه را یاد می‌گیرند. ریوما نیز سبک تنیس خود را ارتقا می‌دهد و در نهایت می‌فهمد که ورزش برای او چه معنایی دارد.
سری دوم شاهزاده تنیس نیز ادامه ماجراهای سری اول است و در آن ریوما- که به عنوان نماینده تنیس زیر ۱۷ سال ژاپن برای شرکت در کمپ منتخب نمایندگان تنیس دبیرستان‌ها به آمریکا رفته ـ با ۵۰ تنیس باز دیگر به ژاپن برمی‌گردد و آنها ماجراهای جدیدی را آغاز می‌کنند. این سریال انیمیشن سال ۲۰۰۷ توسط شرکت ویز مدیا در ایالات متحده پخش شد. این کار از شبکه کارتون نت ورک برای کشورهای متعددی مثل فیلیپین، کشورهای عربی و خاور دور پخش شده است. در ایران هم اخیرا تعدادی از قسمت‌های اول این انیمه در حال پخش از شبکه پویا می‌باشد.
در کشور چین نیز دو سریال درام تلویزیونی با اقتباس از این کمیک استریپ ساخته شده که شاهزاده تنیس و دیگری «شاهزاده تنیس برو دنبالش» نام دارند. این کمیک استریپ و سریال انیمیشن با وجود پر مخاطب بودن با نظرات مثبت و منفی مختلفی روبه‌رو شدند. برای مثال سایت مشهور «انیمه نیوز نت ورک» دراین باره نوشته است: کار جالبی در این ژانر نیست و خسته کننده و فاقد روابط درام بین افراد است که توجه مخاطب را به برد و باخت آنها جلب می‌کند. اماسایت مشهور انیمه ان دی‌وی‌دی‌ نظر متفاوتی در این باره دارد و می نویسد: با وجود استفاده از تم‌های معمول ورزشی ماجرای داستان خیلی ماهرانه پیش می‌رود. وب‌سایت دی‌وی‌دی تاک نیز درباره این انیمیشن می‌نویسد: این سری‌ها خوب هستند؛ اما فوق‌العاده نیستند؛ به عبارت دیگر این‌طور می‌شود گفت که این آثار جذابیت‌هایی دارد که موجب می‌شود از دیدن آن ناراضی نباشید.
با وجود همه این نقدها این سریال در ژاپن خیلی محبوب است. وقتی شبکه تلویزیونی تی‌وی آساهی یک تحقیق کشوری برای یافتن صد سریال برتر انیمه تلویزیونی انجام داد، سریال شاهزاده تنیس در رتبه ۲۷ قرار گرفت و در یک نظر سنجی آن‌لاین در جایگاه ۱۸ قرار گرفت و یک سال بعد در نظرسنجی اینترنتی تی‌وی آساهی مربوط به یک کلوب تنیس به مکان هشتم ارتقا یافت.
معرفی شخصیت‌های اصلی سریال
ریوما اچیزن: قهرمان اصلی سریال است. او دانش‌آموز سال اول آکادمی و پسر نانجیرو اچیزن است. او نیز یک تنیس باز حرفه‌ای است و در دوران طلایی ورزشی‌اش لقب سامورایی نانجیرو را داشته است. ریوما عاشق برنده شدن و رسیدن به قله افتخار است. جمله محبوب او این است: هنوز باید راه زیادی طی کنی.
کونیمیتسو تزوکا: دستیار کاپیتان کلوب تنیس و دانش‌آموز سال سوم آکادمی است. او یک بازیکن ملی و کاپیتان ارشد در سال قبل بوده است. او در همه کارها بخصوص در تنیس جدی است. کاپیتانی تیمش و اجرای تمرینات را بر هر کاری مقدم می‌داند.
شویچیرو اویشی: او هم دانش‌آموز سال سوم و دستیار کاپیتان کلوپ تنیس است. او به همراه ایی جی کیکامورو زوج طلایی دبیرستان هستند. یک تیم دو نفره که سال قبل تا حد رقابت‌های ملی پیش رفتند. لقب زوج طلایی به دلیل مهارت‌های ورزشی و انعطاف‌پذیری کیکامورو وتفکر استراتژیک اویشی به آنها داده شده است. آنها با کارهای هم آشنا هستند و رابطه دوستانه خوبی با هم دارند. اویشی بیش از هر کس دیگر مراقب تیم است. شوسوکه فوجی: دانش‌آموز سال سومی است که به‌‌دلیل داشتن مهارت تاکتیکی در زمین تنیس به لقب نابغه مفتخر شده است. فوجی غالبا با ظاهری آرام و چشم‌های آبی‌اش مشخص می‌شود.
ایی جی کیکومارو: دانش‌آموز سال سوم و عضو تیم زوج طلایی است. او با استفاده از حرکات آکروباتیک در بازی می‌تواند هر توپی را دفع کند. حتی آنها که به نظر خارج از دسترس هر انسانی باشد. او قوی‌ترین قوه بینایی را در میان بچه‌های تیم دارد و استعداد قابل باوری برای دیدن اجسامی دارد که با سرعت بالا حرکت می‌کنند. او همیشه در یک حالت پر انرژی و شاداب دیده می‌شود. حتی زمانی که بازی‌ها فشرده است. (پریسا کاشانیان/ ضمیمه قاب کوچک)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *