مراسم شیرخوارگاه حسینی
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

مراسم شیرخوارگاه حسینی irnab ir مراسم شیرخوارگاه حسینی

مراسم شیرخوارگاه حسینی

در آستانه ماه محرم و اولین جمعه این ماه که به نام روز جهانی علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده است، در مراسمی از لباس شیرخوارگان حسینی در مسجد صدیقی‌ها واقع در جوار حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی و دست‌اندرکاران کارگاه دوخت لباس شیرخوارگاه حسینی در مسجد صدیقی‌ها برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی اظهار داشت: شیرخواره ۶ ماهه سیدالشهدا(ع) مصداق آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: حضرت علی اصغر(ع) برای همیشه تاریخ زنده است و تا زمانی که دنیا، دنیاست، خون این طفل شش ماهه ندا می‌دهد واهمه‌ای نداریم بکشید ما را که کشتن ما، ملت‌ها را بیدارتر می‌کند و اسلام را زنده نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه امروز پیام عدالت‌خواهی از حلقوم بریده حضرت علی‌ اصغر(ع) به گوش می‌رسد، بیان کرد: هر چند قاتلان حضرت علی اصغر (ع) برای چند صباحی پیروز به نظر می‌رسیدند، اما امروز می‌بینیم که از آن‌ها جز بد نامی در تاریخ باقی نمانده ولی نام این طفل شش ماهه هنوز زنده است.

وی با اشاره به خدمت خالصانه کسانی که در دوخت لباس شیرخوارگان حسینی شرکت داشتند، ابراز کرد: عده‌ای از سر عشق و ارادتی که با ساحت حضرت علی اصغر(ع) داشتند، مدتی برای دوخت و بسته‌بندی این لباس‌ها تلاش کردند و با این اقدام با حضرت سیدالشهدا(ع) معامله کردند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: در روز جمعه اول محرم همنوا با ۵ هزار و یک صد نقطه در ۵ قاره دنیا و در ۵۰ کشور صدای مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بلند می‌شود که این صدا دستگاه استکبار را به لرزه در خواهد آورد.

گفتنی است؛ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی هر سال همزمان با اولین جمعه ماه محرم همنوا با سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار می‎‌شود.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *