واردات کالا، حمل دریایی ، ثبت سفارش بانکی و ترخیص از گمرک
چـقـدر مفـید بـود ؟

D988D8A7D8B1D8AFD8A7D8AA D8A7D8B2 DA86DB8CD986 3 واردات کالا، حمل دریایی ، ثبت سفارش بانکی و ترخیص از گمرک

 

واردات کالا از چین , خرید خارجی, ثبت سفارش کالا , حمل و ترخیص

از آنجاییکه که کشور چین دارای سطح رشد بالایی است و ۹۰ درصد کالاهای تولیدی جهان متعلق به این کشور است و ۸۰ درصد واردات کالا در دنیا از کشور چین صورت می‌گیرد؛ واردات کالا از چین برای صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها بسیار با صرفه است. از سوی دیگر دستمزد کمتر نیروی کار و نهاده‌های تولیدی ارزان‌تر نیز واردات از این کشور را با حاشیه سود بالایی همراه خواهد کرد.


 

 

 

 


نخستین قدم برای واردات کالا:

اولین قدم برای واردات، انتخاب کالای وارداتی است. یک کسب و کار وابسته به محصولاتی است که می‌فروشد، بنابراین قبل از اقدام به واردات باید به اندازه کافی تحقیق کرد و کالای مورد نظر را با دقت انتخاب کرد و هر روز نیز با توجه به قانون عرضه و تقاضا نوع کالایی که دارای سود دهی است ، متفاوت می شود.

قدم دوم در واردات کالا:

بعد از انتخاب کالا باید یک فروشنده مورد اعتماد پیدا کرد. خرید مستقیم از یک تولیدکننده و یا از یک فروشنده به عنوان شخص سوم؛ هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. تولیدکننده‌ها در فرایند توسعه محصول سریع‌تر عمل می‌کنند؛ در حالیکه فروشنده‌ها در فرآیند زنجیره عرضه، کالاهای متنوع‌تری را پوشش می‌دهند.

استفاده از تجربه دیگران:

ارزیابی فروشنده‌ها و به دست آوردن حداکثر اطلاعات در مورد آن‌ها و فعالیت‌هایشان اهمیت زیادی دارد. با وجودی که از طریق اینترنت می‌توان به راحتی با فروشنده‌ها ارتباط برقرار کرد، اما بهتر است که با آن‌ها رو در رو صحبت کرد و به عنوان مثال به کشور چین سفر کرد. ابتدا باید در مورد شرکت‌های آن‌ها تحقیق کرد و در صورت امکان لیستی از مشتریان آن‌ها تهیه کرد و بعد از اطمینان از صحت گفته‌های آن‌ها، باید تعدادی نمونه از محصول را برای ارزیابی کیفیت کار فروشنده سفارش داده شود.

روش پرداخت پول در خرید خارجی:

اگرچه باید هزینه معامله را در این حالت پرداخت کرد اما در عوض روش خوبی برای بررسی نحوه کار فروشنده است و امکان آشنایی با شرایط پرداخت و انتقال آن‌ها فراهم می‌شود، نیازی به عجله برای انتخاب عرضه‌کننده نیست، وقت به اندازه کافی وجود دارد. محصول همیشه در دسترس خواهد بود، و یک تحقیق با دقت به انتخاب یک معامله بهتر کمک خواهد کرد.

روش حمل کالا از چین به ایران: حمل دریایی کالا یا حمل هوایی کالا

به گزارش اقتصاد آنلاین در این مرحله لازم است که در مورد هزینه‌های حمل و نقل تحقیق کرد. این هزینه‌ها از تجمیع هزینه‌های فوب ( FOB ، تحویل کالا بر روی کشتی)، هزینه‌های انتقال توسط شرکت‌های حمل و نقل، تعرفه‌های گمرکی، هزینه‌های حمل و نقل داخلی، و هزینه‌های خدمات مانند بازرسی، نمایندگی‌ها و … به دست می‌آید. هزینه‌های پنهان دیگری نیز در این مسیر وجود دارد که یک شرکت متخصص در زمینه مدیریت واردات می‌تواند به حداقل کردن این هزینه‌ها کمک کند. مشورت با یک شرکت حمل و نقل بار برای کاهش هزینه‌ها نیز ضروری است.

سخت ترین بخش خرید خارجی و واردت کالا :

آخرین مرحله (و اغلب سخت‌ترین آن) مذاکره در مورد مواد قرارداد معامله با فروشنده است. در این مرحله باید در مورد شرایط حمل و نقل، پرداخت و پیش پرداخت نیز با فروشنده گفتگو کرد، می‌توان در این زمینه از کمک شرکت‌های متخصص در زمینه مدیریت واردات استفاده کرد. اگرچه رویه غالب این است که ۳۰ درصد از مبلغ معامله در زمان سفارش و ۷۰ درصد زمان تحویل کالا پرداخت ‌شود.

آیا کل مبلغ را بپردازیم؟

پرداخت کل مبلغ خرید در ابتدا امری عاقلانه نیست زیرا در صورت وجود هر گونه تاخیر در حمل و نقل یا مشکلی در محصول ، احتمال بازپس گیری پول پرداخت شده بسیار کم است و باید از فروشندگانی که چنین تقاضایی دارند، حذر کرد.

 

ARASH64 10265 2 4 واردات کالا، حمل دریایی ، ثبت سفارش بانکی و ترخیص از گمرک

 

چند توصیه برای واردات کالا از کشور چین:

بازدید از کارخانه مورد نظر در صورت امکان برنامه‌ریزی براساس تحویل با تاخیر و هزینه‌های حمل و نقل بالاتر؛ زیرا احتمال این اتفاق‌ها بسیار بالا است. بررسی آیین‌نامه‌های وارداتی و آشنایی با کارگزاران دولتی در این زمینه. مواد قانونی مورد توافق بر اساس نوع محصول متفاوت است.

نقش شرکت بازرسی:

بررسی کیفیت محصول با کمک یک شرکت بازرسی نگهداری سوابق و اسناد کلیه معامله‌ها شامل اسناد حمل و نقل و برگه ترخیص گمرک بررسی دوباره محموله در زمینه خسارت یا اشکالات تولیدی مواردی هستند که باید به آنها توجه نمایید.

ثبت سفارش و ترخیص از گمرک :

امروزه در کشور ما مهمترین بخش تجارت خارجی ، داشتن کارت بازرگانی و انجام عملیات ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک است که این بخش بسیار مهم می باشد و خارج از حوصله این بحث است. چنانچه واقعا قصد واردات کالا از چین را دارید، با ما در ارتباط باشید.

کار با ما سودمند است ؟

اساس کار بازرگانی فیروزه کمک به  خرید، حمل و ترخیص کالا از چین و به طور کلی واردات کالا از چین برای بازرگانان با تجربه که نیاز به صرفه جویی در زمان دارند و یا افرادی که تازه کار هستند و می خواهند به صورت مطمئن و ایمن به بازرگانی با چین بپردازند، میباشد.در پایان به اطلاع می رساند که شرکت بازرگانی فیروزه با توجه به دارا بودن کارگو در ایوو، کارگو در گوانجو، کارگو در پکن، دفتر ترخیص در بندرعباس، قادر به کمک به تجار و علاقمندان به تجارت با چین می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

آدرس بازرگانی فیروزه در ایران:

مشهد، نبش راهنمایی ۲۱ پلاک ۱۱۰ واحد۲۰۱

تهران به زودی

تلفن های تماس متمرکز در ایران:

Tel:+98 5138330948-9/+98 9129374366

Telegram: @firoozetradingco

Instagram: @firoozetradingco

Website: www.firoozetrading.com

DA86DB8CD986 2 واردات کالا، حمل دریایی ، ثبت سفارش بانکی و ترخیص از گمرک


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *