روزنامه رسمی شرکت
چـقـدر مفـید بـود ؟

برای آگاهی کلیه افراد از اطلاعات و تغییرات پیش آمده، تمامی آگهی ‌های قانونی موجود در کشور در روزنامه رسمی کشور انتشار می یابد.

در انجام مراحل مربوط به ثبت شرکت و همچنین تغییرات شرکت نیز لازم است که در آگهی مورد نظر در روزنامه رسمی کشور ثبت گردد. این اطلاعات می بایست مطابق با آیین نامه ثبت دفتر تجارتی در روزمانه رسمی منتشر گردد.

rozname rasmi sherkat irnab ir روزنامه رسمی شرکت

ثبت اختراعات، علائم تجاری، طرح های صنعتی، تشکیل یا انحلال  شرکت ها، خلاصه نامه شرکت خارجی نیز از مواردی هستند که در روزنامه رسمی منتشر می شوند.

پس از ثبت یک شرکت لازم است که اطلاعات در روزنامه رسمی به صورت آگهی به چاپ برسد. این اقدام آخرین مرحله از ثبت شرکت می باشد، به این ترتیب کلیه افراد از فعالیت های شرکت تازه تاسیس و همچنین نام انتخابی که برای شرکت انتخاب شده است، اطلاع می یابند.

برای انجام این کار ابتدا باید به سامانه روزنامه رسمی کشور مراجعه گردد، اطلاعات و مدارک لازم در این زمینه در این قسمت وارد می شود. پس از دریافت مدارک و انجام کلیه مرال، یک کد پیگیری به کاربر داده می شود. این کد پیگیری باید نزد کاربر حفظ شود و برای اطلاع کاربر از مراحل ثبت آگهی به کار برده می شود. منتشر شدن آگهی ها در روزنامه رسمی ۵ روز کاری زمان می برد.

شرکت ها می بایست آگهی منتشر شده را در نزد خود حفظ نمایند، زیرا برای انجام ادامه فعالیت های خود به این روزنامه نیاز است.

روزنامه رسمی ثبت شرکت قابلیت ثبت را نیز دارا می باشد، در نتیجه شناسنامه یک شرکت محسوب می شود. این روزنامه مانند دریافت کد اقتصادی ، کارت بازرگانی، ثبت برند، اظهارنامه مالیاتی و غیره از موارد ضروری برای هر شرکتی می باشد.

پس از ثبت یک شرکت ممکن است لازم باشد تغییراتی در آن ایجاد گردد، کلیه تغییرات شرکت نظیر انحلال شرکت، تغییر اساسنامه، انتخاب و یا تغییر مدیر در این روزنامه باید به چاپ برسد.

همچنین باید پس از هر تغییر و تصویب در مواردی همچون تغییرات اساسنامه، انحلال شرکت و انتخاب مدیر و بازرس، نسبت به انتشار در روزنامه رسمی اقدام کنید.

همچنین در صورت تصمیم برای کاهش سرمایه یک شرکت، نظرات مجمع عمومی در روزنامه رسمی برای مدت یک ماه باید منتشر گردد.

تصمیم برای تغییر مدیر شرکت باید در کمتر از ۵ روز به ثبت شرکت‌ ها اطلاع داده شود و سپس  در روزنامه رسمی منتشر شده، تا همگان از تغییرات اطلاع یابند.

تغییرات در سهام یک شرکت نیز از تصمیماتی است که باید در روزنامه رسمی به ثبت برسد.

در صورت اقدام به فروش اوراق قرضه شرکت، مرجع ثبت شرکت ‌ها خلاصه تصمیمات را در در روزنامه به انتشار می رساند.

برای دسترسی به روزنامه رسمی اشتراک مربوط به آن خریداری شود و یا به آدرس اینترنتی روزنامه رسمی ثبت شرکت مراجعه نمود.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *