تعبیر خواب رنگ کردن مو
چـقـدر مفـید بـود ؟

تعبیر خواب رنگ کردن مو

 

به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند.

tabir khab rang kardan moo irnab ir تعبیر خواب رنگ کردن مو

تعبیر خواب رنگ کردن مو


برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:
تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب موی رنگ شده

به طور کلی مو در خواب نمادی از افکار و یا تصوراتی است که فرد از خود در زندگی بیداری دارد. نگرش‌ها و رفتاری که در زندگی واقعی رویابین رخ می‌دهند معمولا به صورت تغییراتی ظاهری در مو نمایان می‌شوند. رنگ کردن مو، دیدن موی رنگ شده و یا موهای رنگی از جمله خواب‌هایی هستند که نشانه‌ها و هشدارهایی را به فرد بیننده خواب می‌دهند.
معبرین اسلامی تعابیری را برای خضاب یا حنا زدن به مو بیان کرده‌اند. به طور مثال ابن سیرین می‌گوید اگر در خواب ببینی خضاب بر مو به خوبی گرفته است، تعبیرش این است که حال و روز تو برای دیگران پوشیده و مخفی می‌ماند و یا حضرت امام صادق (ع) می‌فرمایند:
تعبیرهای حنا بستن عبارتند از:
  • آرایش و آراستن فامیل
  • پوشاندن خانواده
  • غم و اندوه
و اما معبرین غربی در رابطه با رنگ کردن مو و یا موهای رنگی چه می‌گویند؟
آنلی بیتون:
اگر زنی خواب ببیند موهایش را در آرایشگاه رنگ می کند، علامت آن است که دشمنان می کوشند به آبروی او خدشه وارد سازند، اما او با احتیاط از دام آنها می گریزد.
لوک اویتنهاو:
رنگ کردن مو : دورویی
همانطور که مشخص است نوع رنگ مو می‌تواند در تفسیر رویای دیده شده تاثیر گذار باشد برخی معبرین دیدن موهای طلایی را نمادی از ظاهر خوشایند و درخشان می‌دانند. در کتاب سرزمین رویاها آمده است:
  • موهایتان را طلایی میکنید : از کارهایتان پشیمان خواهید شد
  • موهاینان را سیاه میکنید : یک راز کشف میشود .
  • موهاینان را حنایی میکنید : یک دوست را از دست میدهید .
  • موهایتان را بلوطی میکنید : موفقیت شما به تاخیر می افتد
  • رنگ موهایتان را از بین میبرید(دکلره میکنید): درآمد بسیار خوبی خواهید داشت .
معبرین غربی گویند:
  • اگر در رویا زنی را با موهای بلوند مشاهده کردید و یا خود موهای بلوندی داشتید در صورتی که در بیداری موهای شما چنین رنگی نیست به این معناست که شما دوست بسیار خوبی برای اطرافیانتان خواهید بود.
  • موهای مشکی یا خرمایی در خواب نمادی از وفاداری هستند.
  • قرمز شدن مو معمولا نشانه‌ای از وقوع تغییراتی در زندگیتان است و موهای مجعد هشداری است به شما که فردی قصد فریب دادنتان را دارد.

تعبیر خواب موی مشکی

کارل گوستاو یونگ: خواب دیدن کسی با موهای مشکی یا پرکلاغی به کسی اشاره دارد که مرموز است. اگر شما خواب ببینید که موهای مشکی دارید یا موهاتان را مشکی می کنید، بیانگر این است که احساس بسته شدن می کنید. شما تلاش می کنید که احساسات حقیقی تان را سرپوش گذارید.
و در انتها مطیعی تهرانی می‌گوید:
اگر کسی در خواب ببیند که بر پیشانیش موی رنگین با رنگ های غیر معمول روئیده خانواده اش چنان خرج گزافی بر او تحمیل می کند که مقروض و بدهکار می شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *