آبشار زیبای “چم چید” در شهر دورود
چـقـدر مفـید بـود ؟

روستای «چم چید» در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر دورود در کنار دره سزار و ابتدای دره حُله‌ور؛ یعنی جایی که رودخانه گهر بعد از سفری طولانی وارد رودخانه سزار (دز) می‌شود، واقع شده است.

abshar zibaye chemchid irnab ir آبشار زیبای “چم چید” در شهر دورود

آبشار چم چید

این روستا به علت نزدیکی به ۲ دره و ۲ رودخانه پر آب و دامنه‌های پوشیده از جنگل مناظر طبیعی بسیاری دارد. در پایین روستای چم چید، در کنار رودخانه سزار (دز)، آبشاری زیبا از میان پوشش‌های گیاهی جاری است که شباهت زیادی به بیشه «پوران» دارد.  این آبشار به علت ضعف معرفی، بکر و دست نخورده باقی مانده است.

5d602e44ae743 abshar zibaye chemchid irnab ir آبشار زیبای “چم چید” در شهر دورود

آبشار چم چید

ارتفاع این آبشار بیش از ۲۰ متر و عرض تاج آن به ۱۰ متر می‌رسد. دره سزار یکی از طویل ترین دره‌های کشور محسوب می‌شود.

در مدخل این دره رودخانه با شکوه و خروشان سزار یا دز جای گرفته است که پس از سفری طولانی به سد دز سرریز می‌شود. در طول مسیر دره و رودخانه دز خط سراسری راه آهن جنوب امتداد دارد. در طول مسیر راه آهن، ده‌ها پل تاریخی وجود دارد که دیدنی هستند.

5d602e45925bb abshar zibaye chemchid irnab ir آبشار زیبای “چم چید” در شهر دورود

آبشار چم چید

قله‌های سر به فلک کشیده پریز کوه و کوه باباهرُ و دامنه‌های پوشیده از جنگل و مرتع و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از دیگر جاذبه‌های آن است.از دیگر جاذبه‌های دورود، چین خوردگی‌های زمین شناسی آن است که منظره بسیار زیبایی را برای طبیعت دوستان رقم زده است. راه دسترسی به این دره و رودخانه، جنوب شهر دورود و جاده روستاهای لنج آباد، چم چید و عمارت است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *