آبشار عیش آباد
چـقـدر مفـید بـود ؟

روستا و آبشار عیش آباد

abshar eysh abad irnab ir آبشار عیش آباد

آبشار عیش آباد

 

عیش‌ آباد روستایی است کوچک، با آبشاری پرطراوت به نام آبشار عیش آباد که هر ساله بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را در قالب تور تبریز به سوی خود می‌کشاند تا بتوانند لحظات رویایی را در آنجا سپری نمایند. این آبشار با تمام زیبای‌هایش شما را به پیاده‌ روی، کوهنوردی، صخره‌ نوردی و عبور از بستر نیمه خروشان رودخانه‌ اش دعوت می‌کند تا لذت لمس قطرات خنک آب آبشار را بیشتر حس کنید. ارتفاع آبشار عیش آباد مرند حدودا ۱۵ متر است و در قسمت کوهستاني ميشو غربي در جوار روستاي عيش آباد شبستر واقع شده است. بخشي از جاده منتهي به این آبشار، اتومبيل رو و بقيه راه کوهستاني است. این مکان حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد و در جوار کوه و دره منظره بديعي از زيبايي طبيعت را به نمايش گذاشته است. روستای عیش آباد که این آبشار را در دل خود جای داده است، با داشتن منابع زیرزمینی فراوان و آب و هوایی مناسب برای گردش و اقامت بسیار مناسب است.

5d5ec32ba8e87 abshar eysh abad irnab ir آبشار عیش آباد

آبشار عیش آباد

این روستا با داشتن رودی پر بار که در فصل بهار بسیار پر خروش است و با داشتن باغات زیبا که همچون بهشت زیبایی هایش چشم آدمی را خیره میکند، از دیدنی ترین روستاهای آذربایجان شرقی است که در شهرستان مرند قرار دارد. باغاتی که در دو طرف دره بزرگ عیش آباد واقع شدند، با ارتفاع پانصد متری از شمال به طرف کوه‌ها کشیده شده‌ و در ارتفاع قرار گرفته‌اند. راه‌های منتهی به این باغات نیز از اطراف دره ها به سمت بالا کشیده شده است.

5d5ec32c73caf abshar eysh abad irnab ir آبشار عیش آباد

آبشار عیش آباد

همچنین انتهای کوهها پر است از چشمه هایی که از آبهای زلال و زیر زمینی و از دل طبیعت و کوهها  به بیرون می جوشند و دل و روح آدمی را جلا می‌دهند. پیاده‌‌روی در میان درختانی که گردوهای نورسته و زردآلوهای رسیده‌‌شان به آدم لبخند می‌‌زنند، عبور از بستر رودخانه‌‌ای که رفته رفته پرآب و خروشان می‌شود و بالا و پایین رفتن از تخته سنگ‌ های بزرگی که جریان آب رویشان منظره‌ ای بدیع خلق می‌کند، می‌‌تواند خاطره خوب یک روز تابستانی را برای شما ماندگار کند.

اگر دوست دارید این روزها راهی شمالغرب کشور شوید، پیشنهاد می‌کنیم رزرو هتل های تبریز را به علاءالدین تراول بسپارید و یا از هتل های پیشنهادی ما از جمله هتل پارس ائل گلی تبریز و هتل کایا تبریز که در نوع خود بی‌نظیر هستند، بهره‌مند شوید و لحظات رویایی را در شهر اولین‌ها برای خود رقم بزنید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *