طرز تهیه دسر عربی
چـقـدر مفـید بـود ؟

طرز تهیه دسر عربی

 

دسر عربی با بیسکویت پتی بور از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسر های عربی می باشد و برعکس سایر دسر های عربی همانند باقلوا طرز تهیه آسانی دارد. همان طور که می دانید امروزه دسر های کرمی مانند به دلیل طرز تهیه آسان و خوشمزه بودن بسیار محبوب شدند و پایه همه این دسرها، شیر، خامه، ژلاتین و شکر است.

البته در بعضی مواقع با اضافه کردن مواد دیگری به این مواد اصلی، دسر های فوق العاده خوشمزه درست می کنند و دسر عربی با بیسکویت پتی بور هم جزو همین دسرها می باشد. شما می توانید دسر عربی را به آسانی در منزل درست کنید و از مهمان های خود با این دسر خوشمزه پذیرایی کنید.

tarz tahiye deser arabi irnab ir طرز تهیه دسر عربی

دسر عربی

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر عربی با بیسکویت پتی بور آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر عربی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید دسر عربی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم دسر عربی
شیر ۲ لیوان
شکر ۳ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه ۱ قاشق غذاخوری پر
پودر ژلاتین یک و نیم قاشق غذاخوری
خامه صبحانه یک بسته
بیسکوییت پتی بور  ۱۵ عدد
کرم کارامل ۱ بسته
پودر کاکائو  ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه دسر عربی

5d591332e671d tarz tahiye deser arabi irnab ir طرز تهیه دسر عربی

دسر عربی

۱٫ برای تهیه این دسر خوشمزه، ابتدا مقدار شیر گفته شده را در یک ظرف مناسب می ریزیم و پودر کرم کارامل را به همراه شکر و نسکافه به شیر اضافه می کنیم. سپس پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و دو سه دقیقه ای صبر می کنیم تا به صورت اسفنجی دربیاید.

۲٫ بعد از اینکه به شکل اسفنجی درآمد، ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر، پودر ژلاتین، پودر کرم کارامل و نسکافه به طور کامل در شیر حل شوند. بعد از اینکه همه مواد به خوبی باهم حل شدند، ظرف را از روی حرارت برمیداریم و بلافاصله خامه را به همراه بیسکویت پتی بور خرد شده اضافه می کنیم.

۳٫ در این مرحله مایه دسر را داخل میکسر می ریزیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و صاف و یکدست شوند. حالا قالب مورد نظر خود را چرب می کنیم و نصف مایه دسر را داخل قالب می ریزیم و بعدش در یخچال می گذاریم تا دسر ببیندد. سپس برش های منظم عمودی در دسر ایجاد می کنیم و یک در میان خانه ها را خالی می کنیم و مواد کرم خالی شده از خانه های قالب را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود.

۴٫ سپس برای شکلاتی شدن یک قاشق پودر کاکائو به این مواد کرم اضافه می کنیم و وقتی به دمای محیط رسید، مواد را در خانه های خالی شده قالب می ریزیم و دوباره قالب را داخل یخچال می گذاریم تا دسر ببندد.

۵٫ سپس باقی مانده مواد دسر عربی را روی قالب می ریزیم و قالب را دوباره در یخچال می گذاریم تا دسر به خوبی ببندد. بعد از دو ساعت قالب را برمی گرداریم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر عربی خوشمزه با بیسکویت پتی بور لذت ببرید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *