بیوگرافی ادبایور
چـقـدر مفـید بـود ؟

شی امانوئل آدِبایور (فرانسوی: Sheyi Emmanuel Adebayor؛ زادهٔ ۲۶ فوریهٔ ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال اهل توگو است.

او در ابتدا در موناکو درخشید و در سال ۲۰۰۶ با مبلغ ۳ میلیون پوند توسط آرسنال خریداری شد. او در سه سالی که برای آرسنال بازی کرد توانست در ۱۰۴ بازی ۴۶ گل به ثمر برساند و او تبدیل به مهاجمی سریع و گلزن شده بود. سرانجام در سال ۲۰۰۹ او توسط منچسترسیتی به مبلغ ۲۵ میلیون پوند و برای ۴ سال خریداری شد. آدبایور در ژانویه ۲۰۱۱ با قراردادی قرضی و با شرط انتقال دائم به مبلغ ۱۵ میلیون یورو به رختکن رئال منتقل شد و سران رئال مبلغ ۴ میلیون یورو که نیمی از مبلغ قرارداد او با سیتی است را برای به خدمت گرفتن او برای ۶ ماه پرداخت کردند

حاشیه ها

خبر مسلمان شدن
رسانه‌های آفریقایی و رسانه‌های معتبر ترکیه‌ای گزارش دادند که امانوئل آدبایور به دین اسلام روی آورده است. آنها با انتشار تصاویری از این بازیکن که لباس یک‌دست سفیدرنگی را بر تن داشت و کنار یک مبلغ دینی ایستاده بود، این موضوع را اعلام کردند. در کنار تصاویر، فیلمی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد این مهاجم ۳۱ ساله در حال گفتن شهادتین به دین اسلام می‌گراید.

آدبایور فوتبال حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۱ از متس فرانسه شروع کرد و سپس بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ به موناکو پیوست. درخشش این بازیکن در این تیم فرانسوی باعث شد آرسن ونگر او را برای بازی در آرسنال به خدمت بگیرد. آدبایور در طول سه سالی که در بین توپچی‌های لندن بود در ۱۰۴ بازی در لیگ برتر ۴۶ گل به ثمر رساند.

بیوگرافی ادبایور irnab ir بیوگرافی ادبایور

بیوگرافی آدبایور

مقصد بعدی او منچسترسیتی بود و در طول سه سالی که عضو این تیم بود در سال ۲۰۱۱ به مدت یک نیم‌‌فصل قرضی به رئال‌مادرید پیوست. او در نهایت در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به تاتنهام ملحق شد و تا به امروز در ۱۰۶ بازی از رقابت‌های مختلف ۴۱ گل برای اسپرزها به ثمر رسانده است.

آدبایور با پیراهن تیم ملی فوتبال توگو ۶۳ بار به میدان رفته و موفق به زدن ۲۹ گل نیز شده است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *