دریاچه برم الوان کجاست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

دریاچه برم الوان کجاست؟

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دریاچه برم الوان در ۴۰ کيلومتري شهر ليکک، مرکز شهرستان بهمئي، دهستان سرآسياب يوسفي واقع شده است.

سید“حمید موسوی اصل “در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کهگلیویه و بویر احمد،با بیان اینکه آب آن دائمي و ارتفاع آن از سطح دريا ۱۱۰۰ متر مي باشد، افزود: مساحت اين درياچه ۱۵ هکتار و حداقل عمق آب آن ۱۲ متر و حداکثر ۳۰ متر مي باشد .

daryacheberam alvankojast irnab ir دریاچه برم الوان کجاست؟

دریاچه برم الوان کجاست؟

وی اظهارکرد: وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام کوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به دليل شيب بسيار تند ديواره ها و عمق زياد تالاب در حاشيه و داخل تالاب، گياهان آبزي وجود ندارد اما با توجه به ميزان كدورت۲٫۲گرم بر ليترآب، تالاب از پلانكتونهاي گياهي و جانوري غني است كه تقر يباً ۹۹ درصد پلانكتونهاي جانوري را كالانوئيد و یک درصد آنها را دافني تشكيل مي دهد. ماهی کپور در این تالاب به وفور گزارش شده است.

موسوی اصل بیان کرد: حاشیه اين تالاب داراي پوشش گياهي انواع ني، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشي، بادام کوهي و ساير گونه هاي نادر گياهي مي باشد. کمپینگ اقامتی برم الوان در کنار تالاب، دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.

وی ادامه داد: وجود درختچه ها و درختان طبیعی از جمله بادام كوهی وبلوط بر روی تپه های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ویژگی های طبیعی دریاچه برم الوان هرساله گردشگران زیادی را بویژه در فصل بهار روانه این تفرجگاه می كند كه برای تنوع سفر میهمانان چند فروند قایق از نوع پدالی برای تفریح گردشگران راه اندازی شده است.

موسوی اظهارکرد: برای خدمات رسانی و رفاه حال گردشگران با ساخت كمپینگ اقامتی برم الوان، امكانات رفاهی از جمله آلاچیق، سكوی نشیمن و سرویس بهداشتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در پيرامون اين تالاب طبيعتي زيبا چشمه هاي ديدني و دشتهايي مملو از گلهاي رنگارنگ منظره اي بديع پديد مي آورند كه ديدار آن را به خاطره اي فراموش ناشدني تبديل مي كند.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آسمان آبي و آفتاب شفاف، سبزي جنگل هاي گرمسيري، سفره قشنگي از طبيعت را در برابر نگاه هاي خسته و گرسنه رهگذران جلوه گر شده است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *