دریاچه آویدر کجاست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

دریاچه آویدر، رویایی از جنس طبیعت

daryacheavidar kojast irnab ir دریاچه آویدر کجاست؟

دریاچه آویدر کجاست؟

دریاچه آویدر

طبیعت بکر استان مازندارن ما را مجبور می سازد بیشتر و بیشتر به توصیف این طبیعت زیبا در گوشه و کنار این استان دوست داشتنی بپردازیم، بسیاری از انسان ها با طبیعت و سرسبزی به آرامش می رسند و احساس خوبی به آن ها دست می دهد. این نوع مقاصد که شما را از دیدن طبیعت مشعوف می کند به وفور در کشور ما و بویژه در شهر های شمالی دیده می شود. بسیاری از سایر جاذبه های مازندران را در این مجله قبلا توصیف کرده ایم اما با توجه به اینکه علایق و سلیقه افراد با یکدیگر در هر زمینه ای متفاوت است، ممکن است این مطلب نیز برای برخی بسیار مفید و قابل استفاده واقع گردد. در ادامه قصد داریم شما را با یکی دیگر از جاذبه های جذاب استان مازندران به نام دریاچه آویدر آشنا سازیم.

در نزدیکی یک جنگل معروف به نام سیسنگان و در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر، یک دریاچه بکر و زیبا به نام آویدر که به دلیل احداث یک سد خاکی پدید آمده است، توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران را به خود معطوف کرده است، این دریاچه و سد به نام آویدر و یا صلاح الدین شناخته می شود و دلیل احداث آن ذخیره آی برای مصارف کشاورزی زمین های اطراف در منطقه می باشد. علاوه بر زیبایی هایی که خود این دریاچه دارد یک جزیره سبز کوچک در وسط دریاچه وجود دارد که جذابیت آن را چندین برابر کرده است و نشان می دهد که این تپه مانند قبل از احداث سد خاکی نیز وجود داشته و با احداث آن خودنمایی کرده است
همچنین در گوشه و کنار دریاچه آویدر چشم انداز بی نظیری از طبیعت وجود دارد که شما را وادار به عکاسی و ثبت این لحطات کمیاب می کند. این دریاچه دارای نواحی هموار در بخش های جنگلی برای نشتن و برپا کردن یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه می باشد و شما می توانید از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید پس قبل از رفتن به این مقصد همه ملزومات یک پیک نیک دلچسب را با خود به همراه داشته باشید. در محوطه ی این دریاچه نیز سرویس های بهداشتی، تعدادی آلاچیق، یک رستوران محلی کوچک و یک بوفه وجود دارد.
دریاچه آویدر کجاست؟
از نوشهر به سمت نور که حرکت کنید، زمانی که از پارک جنگلی سیسنگان حدود ۱۰ کیلومتر دور شدید و به روستایی به نام صلاح الدین کلا نزدیک می شوید و تابلویی در همان مسیر که عنوان سد خاکی در آن نوشته شده است را خواهید دید پس با این تابلو راه خودرابه سمت جنوب و با راهنمایی همان تابلو تغییر دهید، بعد از ۵ کیلومتر که از روستا های صلاح الدین کلای سفید، اولیا و ملاکلا رد شدید دریاچه آویدر در پیش چشمان شما خواهد بود.
تفریحات
اگر بخواهیم تفریحات دریاچه آویدر را برشمریم باید یک لیستی از این موارد را تهیه کنیم که در ادامه به یک به یک آنها می پردازیم:

قایق سواری: در اطراف این دریاچه زیبا قایق هایی قرار دارد تا شما بتوانید از نمایی دیگر شاهد مناظر دیدنی دریاچه باشید و به میان آن بروید، آنها به دو صورت پدالی و موتوری هستند و شما بسته به اینکه کدام یک را بیشتر دوست دارید می توانید با پرداخت هزینه، آن را اجاره کرده، به مرکز دریاچه بروید و لذت ببرید.
ماهی گیری: دریاچه آویدر در پشت سد شرایط مناسبی را برای رشد موجودات آبزی فراهم کرده است و بعضی از انواع ماهیان در آن مشاهده می شود. در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که به ماهی گیری علاقه دارید و البته توانایی انجام آن را دارید می توانید از این فرصت استفاده کنید و به ماهی گیری بپردازید، این امکان و اجازه را در دریاچه آویدر خواهید داشت.
اسب سواری: این امکان را افراد محلی این منطقه برای شما فراهم کرده اند تا با تجربه کردن آن از مراجعه به این تفرجگاه لذت بیشتری ببرید، اسب ها را می توانید در گوشه و کنار دریاچه ببینید و از مالکان آنها درخواست اسب سواری کنید که قاعدتا با پرداخت هزینه همراه خواهد بود.
دوچرخه سواری: مسیرهایی در اطراف دریاچه وجود دارد که برای دوچرخه سواری مناسب است، اما باید خودتان دوچرخه شخصی رابا خود به همراه بیاورید و از آن در این طبیعت دوست داشتنی استفاده کنید.
آب و هوا و زمان سفر
با فاصله ای که این دریاچه از دریا دارد و در یک منتطقه کوهستانی واقع شده است، پس رطوبت هوا به نسبت سایر نقاط مازندران کمتر می باشد، چرا که از سطح دریا ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و دارای یک آب و هوای خنک و مطبوع به ویژه در شش ماه ابتدایی سال است. بنابراین در فصل های بهار و تابستان طرفدار بیشتری دارد زیرا متاثر از آب و هوای کوهستانی است. اما در فصل پاییز شبیه به بسیاری از نقاط سرسبز مازندران جلوه ای دیگر از رنگ های متنوع دارد و پوشش گیاهی این منطقه هزار رنگ است که بر زیبایی های آن می افزاید و در نهایت در فصل زمستان و به دلیل بارش برف و البته در نظر داشتن یک منطقه کوهستانی، منظره ای متفاوت را خواهید دید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *