آشنایی با باغ وحش صفادشت
چـقـدر مفـید بـود ؟

یکی از زیباترین تجربه‌های ممکن برای افراد عاشق حیات وحش و حیوانات میتواند تماشای گونه‌های مختلف حیوانات و تماشای بازی، غذا خوردن و حتی خوابیدن آنها باشد. باغ وحش صفادشت باغ‌وحشی است که این امکان را برای شما فراهم کرده است.

باغ وحش صفا دشت که در شهرستان ملارد واقع شده از باغ‌وحش‌های استان تهران بوده که در حدود ۵۰ کیلومتری غرب این استان قرار گرفته است. این باغ‌وحش بر روی زمینی ۵ هکتاری بنا شده و وسعت و گوناگونی جانوری فوق‌العاده‌ای دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ جانور از ۱۰۰ گونه حیوانی مختلف در این مکان وجود دارند.

حیوانات باغ وحش صفادشت حیوانات باغ وحش ملارد را می‌توان به چند گروه گوشتخوار، علفخوار، خزندگان ، چرندگان، پرندگان و آبزیان دسته‌بندی کرد.

گونه‌های کمیاب چندین گونه نادر و کمیاب جانوری نیز در اینجا نگهداری می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به شیر آفریقایی، ببر بنگال، مار آناکوندا، مار پیتون، اسب فلابلا، کوسه ماهی و زرافه آفریقایی که به تازگی به باغ‌وحش آورده شده است، اشاره کرد.

 آشنایی با باغ وحش صفادشت

آشنایی با باغ وحش صفادشت

حیوانات تاکسیدرمی بزرگترین باغ وحش کرج علاوه بر نگهداری از حیوانات زنده در این باغ وحش ملارد ، کلکسیونی از حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده نیز توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند که از جمله آن ها می‌توان به شاه طوطی، کله شوکاء، پرستوی دریایی، کاسکو، باقرقره، دلیجه، دوراج، بوتیمار، جغد، عقاب، خرس، پلنگ، سگ آبی، طاووس ، انواع پروانه و… اشاره داشت که فضایی منحصر به فرد را ایجاد کرده است. پرندگان باغ وحش ملارد

همچنین پرندگان زیبا و کم‌نظیری همچون قرقاول طلایی بلژیکی، طاووس، قرقاول نر امریکایی، قوی اشکی، مرغ و خروس لهستانی و لاری نیز در این باغ‌وحش زندگی میکنند که فضایی متنوع را برای بازدید کنندگان باغ وحش صفادشت ملارد فراهم کرده‌اند. باغ وحش صفا دشت تنوع خوبی در قسمت پرندگان دارد، اما اگر شما از علاقمندان پروپاقرص پرنده‌‌ها هستید و میخواهید به طور اختصاصی به مشاهده پرندگان بپردازید، باغ پرندگان در پارک جنگلی لویزان تهران نیز از گزینه‌های بسیار مناسب به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر و دیدن تصاویر این باغ، مقاله فانزی در این رابطه را مطالعه بفرمایید. امکان بازدید از باغ وحش صفادشت ملارد در تمامی روزهای سال برای همگان فراهم است، اما میزان استقبال مردم از این مکان دیدنی در روزهای عید نوروز بسیار زیاد است و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر ایران به خود جلب میکند. امکانات باغ وحش صفا دشت مجموعه صفادشت دارای رستوران، فضای ماهیگیری و تفریحات و سرگرمی‌های دیگری مانند سوارکاری برای کودکان، شترسواری و عکاسی با مار است که هزینه آنها جداگانه در محل اخذ می‌شود.
رستوران در این رستوران، انواع غذاهای خوشمزه ایرانی برای سرو شدن، منتظر مهمانان خواهند بود. پذیرایی گرم به مهمانان، خاطره یک غذای خوشمزه را برای آنان ماندگار خواهد کرد. کافی شاپ بعد از یه گشت و گذار جذاب و تماشای انواع حیوانات کم یاب، یه چیزی خیلی میچسبه! اون چیه؟ یه نوشیدنی خوشمزه! کافی شاپ باغ‌وحش با انواع دسرها و نوشیدنی‌های سرد و گرم، مهیای پذیرایی از بازدیدکنندگان گرامی می‌باشد. پارکینگ باغ وحش صفادشت یکی دیگر از مزیت‌های این مکان، پارکینگ مناسب می‌باشد که قادر است در روزهای شلوغ، دغدغه پارک ماشین را برای بازدیدکنندگان از بین ببرد. همچنین در بهمن سال ۹۶ محوطه اصلی و پارکینگ آن کاملا آسفالت شد، که این می‌تواند خبر خوبی برای بازدیدکنندگان در روزهای بارانی و برفی باشد.
سایر تفریحات در کنار لذت گشت‌و‌گذار در میان این حیوانات شگفت انگیز، بزرگ‌ترین باغ وحش کرج، امکانات، سرویس‌ها و سرگرمی‌های جانبی خوبی برای مردم برپا کرده است. اسب سواری امتیاز خاص باغ وحش صفا دشت ، برنامه‌های ویژه‌اش برای کودکان می باشد. کودکان و فرزندان شما می‌توانند با سوار شدن بر روی اسب کوچک و دوست‌داشتنی پونی لذت‌بخش‌ترین خاطرات خود را رقم بزنند.

شتر سواری همه بازدید کنندگان این باغ‌وحش می توانند تجربه شتر سواری در باغ وحش صفا دشت را همراه خود به خانه ببرند. اینجا مکانی است که می توانید به چند هزار سال قبل برگردید و خود را به جای یک صحرانشین جا بزنید!

تماشای پرواز پرندگان تا حالا شده با ماشین توی یکی از جاده‌های ایران در حال طی کردن مسیر باشید که ناگهان پرواز یک پرنده مثل عقاب یا شاهین نظر شما را به خودش جلب کند؟ بله، دیگر آنها نمی‌توانند زیاد از شما دور شوند و در چند متری شما پرواز می‌کنند. اینجا انواع پرندگان زینتی و شکاری منتظر دیدگان شما هستند. ماهیگیری استان البرز با داشتن رودخانه‌های متعدد یک مقصد ایده آل برای هر ماهیگیر می باشد. باغ وحش ملارد این امکان را برای بازدیدکنندگان خود دیده است که بتوانند در دریاچه زیبا و پرماهی آن با آرامش کامل در یک محیط متفاوت از ماهیگیری لذت ببرند. ساعت کاری ساعت بازدید باغ وحش صفادشت هر ۳۶۵ روز سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی علاقه‌مندان باز است. پیشنهاد می‌شود درصورت امکان در ساعات خنک شبانه‌روز، که حیوانات بیدار هستند، به با‌غ‌وحش‌ها مراجعه کنید تا از بازدید خود نهایت لذت را ببرید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *