پارک جنگلی سراوان
چـقـدر مفـید بـود ؟

آشنایی با پارک جنگلی سراوان در گیلان

parkjanghali saravan irnab ir پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

شمال کشور نقاط گردشگری بسیاری دارد که هر کدام می توانند خاطرات به یاد ماندنی را برای مسافران بسازند. با توجه به این که بیشتر این مناطق را جنگل ها و رودخانه های کوچک و بزرگ تشکیل داده، برای سفرهای طبیعت گردی این مناطق بسیار پیشنهاد می شود. اما ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا به سمت استان گیلان برویم و درباره پارک جنگلی سراوان صحبت کنیم. این پارک با توجه به طبیعت بی نظیری که دارد لحظات خوشی را می تواند برایتان فراهم بیاورد و برای سفرهای گروهی و یا همراه با تورهای طبیعت گردی بسیار گزینه خوبی محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر و همینطور تماشای عکس های دیدنی پارک جنگلی سراوان در ادامه همراه با ما به سمت استان گیلان باشد.
همواره سفر به طبیعت حال و هوای غیرقابل توصیفی را برای گردشگران فراهم می آورد و می تواند لحظات بسیار خوشی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد. پارک جنگلی سراوان هم از آن دسته جاذبه های طبیعی است که با توجه به امکانات به نسبت مناسبی که برای گردشگران فراهم آورده می تواند جز بهترین مقاصد طبیعت گردی برای خانواده و افراد در همه سنین به شمار بیاید. دریاچه ی زیبا و رودخانه ی خروشان این پارک، تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی می باشد که با جلوه های خود شما را غافلگیر می کنند.

پارک جنگلی سراوان از قدیمی ترین پارک های جنگی در گیلان است که جز مجوعه های بی نظیری از گونه های متنوع و نادر گیاهی می باشد که ذخایر ژنتیکی و چشم اندازه های فوق العاده ای را از طبیعت برایتان به ارمغان می آورد. این پارک در ۱۷ کیلومتری جاده ی رشت – تهران قرار دارد، نزدیکی پارک جنگلی سراوان به مرکز استان و مجاورت با جاده سراسری که دسترسی آسان را فراهم می کند، باعث شده تا این پارک در زمره ی پارک های جنگلی مهم قرار گیرد و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری برای شهر رشت محسوب شود.
مساحت این پارک حدود ۱۴۸۷ هکتار است و در ارتفاع ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا نیز قرار گرفته است. حدود ۲۱۰ هکتار از این پارک حفاظت شده و ۵۲۱ هکتار از آن برای تفرج گسترده و ۷۵۶ هکتار از آن به تفرج متمرکز اختصاص یافته است. طول ﺷﻤﺎﻟﯽ و ﺟﻨﻮﺑﯽ جنگل سراوان ۷۶۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ و ﻋﺮض ﻣﺘﻮﺳﻂ آن در ﺟﻬﺖ ﺷﺮﻗﯽ- ﻏﺮﺑﯽ ۲ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

جالب است بدانید که محدوده ی پارک جنگلی سراوان از شمال تا جاده ی دره پشت به فشتام و از سمت غرب تا کچا – جوکول بندان و از سمت شرق تا جاده ی آسفالته ی رشت به تهران امتداد دارد.

آدرس: استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت – تهران، سمت غرب جاده


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *