بیوگرافی سوزان روشن
چـقـدر مفـید بـود ؟

سوزان روشن که اغلب وی را با نام سوزان می شناسیم و یاد می کنیم یکی از خوانندگان خوب , قدیمی و خوش صدای ایرانی می باشد که دوستداران زیادی هم دارد ولی مدتی است که کم کارتر شده است اگر شما هم از هواداران او هستید ,در زیر با زندگی او آشنا شوید.
سوزان روشن (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۴۶ در تهران) خوانندهٔ ایرانی موسیقی پاپ است. وی هم‌اکنون در لس آنجلس اقامت دارد و به فعالیت می‌پردازد.سوزان در سن ۹ سالگی به همراه خانواده‌اش به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد. پدرش منوچهر روشن در ایران مدیر بهداری اداره برق و مادرش فرشته روشن خانه‌دار بود.

وی تنها یک برادر با نام پیمان دارد. او از کودکی به خوانندگی علاقه داشت. برادرش مشوق این راه بود. هوشمند عقیلی، حسن شماعی زاده و ایرج قادری نقش مهمی را در ورود وی به عرصه خوانندگی بازی کردند.

اولین بار در سن ۱۶ سالگی به همراه حسن شماعی زاده به روی صحنه رفت. اولین آهنگ او با حسن شماعی زاده “خیلی وقته عاشقم” است. وی نخستین بار با آلبوم دروغ نگو خود را به همگان معرفی کرد و با دومین آلبوم خود به نام بی‌بی عشق در سال ۱۳۷۴ توانست به شهرت دست یابد.

علت ۵ سال سکوت سوزان روشن از زبان مجله منتسب به خودش

biyografy sozanroshan irnab ir بیوگرافی سوزان روشن

بیوگرافی سوزان روشن

شاید شما هم بارها از خود پرسیده اید سوزان روشن در این پنج سال سکوتش چه میکردشاید شما هم در این مدت شایعات بی اساسی مانند سوزان روشن دیگر نمیخواند، سوزان روشن ازدواج کرده و اجازه خوانندگی ندارد را بارها شنیده اید و به احتمال زیاد شما هم در نوروز هر کدام از این پنج سال به امید ارائه آلبوم جدیدش در سال بعد روزشماری خود را دوباره آغاز میکردید

در این قسمت قصد دارم به فعالیتهای سوزان عزیز بعد از آلبوم خاطره ساز همکلاسی و دلیل سکوت پنج ساله اش بپردازم . در زیر ترکیبی از صحبتهای سوزان عزیز در سه مصاحبه آخرشان بعلاوه صحبتهایی که با من در مورد کارهای غیر هنری اش انجام داده اند نوشته شده است :

او میگوید
“من خیلی کوچیک بودم که وارد کار خوانندگی شدم برای همین رفتن به استدیو، ضبط، فیلم برداری و مشکلات کاری دیگه خیلی روی من فشار می آوردند ولی با تلاش زیاد عاقبت به یک نقطه ای رسیدم که از اون به بعد فقط شاهد تکرار برنامه ها و صحنه ها بودم و این تکرار در طی سالهایی که میخوندم منو خسته کرده بود
از طرفی چون توی عروسی ها نمی خونم مجبور بودم برای کنسرتها همیشه در سفر باشم طوری که در تمام طول سال در سفر بودم و دیگه از سفر خسته شده بودم
این تکرار برنامه ها و سفرهای زیاد و مشغله کاری تا جایی رسیده بود که احساس کردم کلید موفقیتم که وقتی روی صحنه می رم با تمام انرژی و قلب و احساسم برنامه اجرا میکنم داره از من گرفته میشه و با هیچ چیز دیگه هم نمیشه درستش کرد مگر چیزهای غیر عادی که من اهلش نیستم واسه همین تصمیم گرفتم برای مدتی موقتا از کارهای هنری بیرون بیام و در جامعه ای که توش زندگی میکنم و سالها جای کشور من بوده و خدا میدونه تا کی اینطور باشه دست به کارهای دیگه ای بزنم چون این تجربه به علت اینکه از بچگی وارد دنیای هنر شده بودم از من گرفته شده بود
تا اینکه برادرم پیمان به من گفت سوزان حالا که این تصمیم رو گرفتی بیا با من تو کار ساختمون سازی، منم دیدم پیشنهاد خوبیه چون هم میتونستم استعدادم رو توی یک کار جدید آزمایش کنم و هم با سرمایه گذاری روی املاک خیالم رو از نظر آینده راحت تر کنم و قبول کردم”

آلبوم های سوزان روشن

خاکستر – ۱۳۶۴

دروغ نگو – ۱۳۷۱

بی بی عشق – ۱۳۷۴

دیدار (با همراهی سیاوش شمس) – ۱۳۷۵

شاهزاده عشق – ۱۳۷۷

همکلاسی – ۱۳۷۹

وسوسه – ۱۳۸۵


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *