آبشارویسا دار
چـقـدر مفـید بـود ؟

چرا آبشار ویسادار؟

abshar visadar irnab ir آبشارویسا دار

آبشارویسا دار

آبشار ویسادار سومین آبشار مرتفع استان گیلان می باشد.

– شکل خاص دیواره ی صخره ای این آبشار ویژگی منحصر به فرد آن است که در کمتر آبشاری دیده می شود.

– فضای اطراف آبشار و دسترسی راحت به آن امکان خلق یک روز خوب را به خانواده ها می دهد.
در مسیر آبشار ویسادار…
پیش از رسیدن به آبشار ویسادار و لمس زیبایی های آن، جاده منتهی به این آبشار است که گردشگران و علاقه مندان طبیعت را غرق در خود می کند. جاده ای که از دوسو با درختان سر به فلک کشیده احاطه شده و هر چه که بیشتر در آن پیش می رویم تصاویر روح نوازتری به چشممان می خورد. این تصاویر به حدی زیبا هستند که گاهی مجبور به چند لحظه توقف می شویم تا با دوربین خود آن را برای همیشه ثبت کنیم.

پس از پیمودن این مسیر تماشایی به مقصد خود می رسیم تا فصل تازه ای از شگفتی های خلقت را به تماشا بنشینیم…
آبشار ویسادار | شگفتی طبیعت گیلان
هر چه در جاده بیشتر پیش می رویم صدای ریزش قطرات آب از آبشار ویسادار، آرامشی وصف ناپذیر را با خود به ارمغان می آورد و ما را غرق در خود می کند. آب از ارتفاع ۱۵ متری از فراز ساختاری سنگی به شکل نیم دایره، بر روی صخره ای تیره رنگ جاری می شود که حکم دیواره ی آبشار را دارد و جلوه ای متفاوت به آن می دهد. این دیواره به صورت لایه لایه شکل گرفته و در طی مدت زمانی طولانی به شکل امروزی خود درآمده است. این آب پس از سقوط در حوضچه ای می ریزد که توسط همین دیواره ها احاطه شده و همچون دنیایی متفاوت به نظر می رسد.

آبشار ویسادار به عنوان یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعت ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان شناخته می شود و بسیاری از علاقه مندان طبیعت را به سوی خود می کشاند.

کمی آن طرف تر از آبشار درختان سر به فلک کشیده ای وجود دارند که ریشه هایشان به شکل خاصی در هم تنیده و بر روی زمین پهن شده اند و علاوه بر سایه سار خنکی که در پناه شاخ و برگشان وجود دارد، تصویری تازه از طبیعت را ترسیم کرده اند. حضور این درختان، صدای ریزش آب و جلوه ی خاص آبشار موقعیتی منحصر به فرد را به این طبیعت بخشیده است تا لحظاتی خوش را برای دوستداران خود رقم بزند.
دیدنی ها و تفریحات
در سفر به آبشار ویسادار گزینه های متفاوتی برای تفریح و خلق یک روز به یادماندنی پیش روی شما قرار دارند:

۱- تماشای آبشار از روی پل
درست رو به روی آبشار پلی فلزی قرار دارد که فرصت تماشای آبشار ویسادار را به شما می دهد. می توانید بر روی این پل بایستید و از دیدن سقوط قطرات آب در آرامش جنگل لذت ببرید.
۲- رفتن به بالای آبشار
آبشار ویسادار کمی پایین تر از سطح زمین اطرافش قرار دارد. برای آنکه بتوانید به بالای آبشار دسترسی پیدا کنید پله های صخره ای در کنار آن ایجاد شده اند تا با استفاده از آنها در بالای صخره های دیواره ی آبشار قرار بگیرید.
۳- آب بازی و آب تنی
بسیاری به فضای بالای آبشار می روند و با کمی شیطنت و آب بازی حال و هوای خاصی به سفرشان می دهند. برخی هم حوضچه ی پایین آبشار را انتخاب می کنند تا تنی به آب بزنند و از خنکای آب استفاده کنند.
۴- پیک نیک
محیط جنگلی اطراف آبشار ویسادار دارای زمین های مسطحی است که می توانید به همراه دوستان یا خانواده پیک نیکی را در آنجا برپا کنید و خاطره ای خوش برای خود و همسفرانتان بسازید.۵- عکاسی
زیبایی منحصر به فرد آبشار و مناظر اطراف آن فرصت خوبی را برای یک عکاسی دلچسب و ثبت خاطراتی فراموش نشدنی برایتان ایجاد می کنند. پس به دنبال سوژه های ناب عکاسی بگردید و آنها را برای همیشه ثبت نمایید.
۶- خرید عسل طبیعی
به دلیل پرورش زنبور عسل توسط ساکنان این منطقه، عسل طبیعی تولید شده در آن از شهرت خاصی برخوردار است و بسیاری را برای خرید این ماده ی طبیعی به این منطقه و آبشار ویسادار می کشاند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *