آبشار اسپه او کجاست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

آبشار اسپه او کجاست؟

اسپه او در گویش محلی به معنای آب سفید می‌باشد. این آبشار به صورت پله‌کانی و کاسه‌ای است و دارای حوضچه‌های آهکی متعدد در ۷ طبقه می‌باشد که در طول سالیان متمادی ایجاد شده اند.

اگر قصد سفر به جایی به دور از هیاهوی شهر را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به آبشار اسپه او که دارای مناظری زیبا و دلربا است سفر کنید. کافیست، تهران را با همه شلوغیهاش رها کنید و به سمت روستای پاسند واقع در شرق استان مازندران رهسپار شوید.

ابشار اسپه او کجاست؟

آبشار اسپه او در منطقه هزار جریب که در ۳۰ کیلومتری شهر بهشهر است، واقع شده است. این آبشار زیبا و دیدنی ارتفاعی بیش از ۳۰ متر دارد، که از چشمه‌ای در دل کوه سیاخانی که از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد و سرانجام به رودخانه نکارود می‌ریزد. اسپه او در گویش محلی به معنای آب سفید می‌باشد. این آبشار به صورت پله‌کانی و کاسه‌ای است و دارای حوضچه‌های آهکی متعدد در ۷ طبقه می‌باشد که در طول سالیان متمادی ایجاد شده اند.

در مسیر آبشار اسپه او چه می‌‌بینید؟

دریاچه و مجموعه عباس آباد
برای رسیدن به آبشار اسپه اول باید از بهشهر عبور کنید. در بهشهر جاذبه‌ای وجود دارد که بسیار حیف است اگر بازدید آن را از دست بدهید. در میان جنگل‌های عباس آباد دریاچه‌ای وجود دارد که در میان خود بقایای عمارتی از صفویه را جای داده است.

ییلاق یخکش
روستای یخکش در نزدیکی شهر بهشهر، در منطقه هزارجریب بخش یانه سر است. طبیعت زیبا و آب و هوای خوب این منطقه سفرتان را تکمیل خواهد کرد.

برای دیدن آبشار اسپه او، کی سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به این آبشار با توجه به جنگلی بودن منطقه، فصل بهار و تابستان است. در این فصول می‌توانید از سرسبزی و هوای بسیار مطبوع جنگل لذت ببرید. مانند هر جنگل دیگری طبیعت اطراف آبشار در پاییز و زمستان نیز زیبای مختص به فصل خود را دارد اما شاید سردی هوا کمی باعث آزارتان شود.

آبشار اسپه او کجاست؟ irnab ir آبشار اسپه او کجاست؟

آبشار اسپه او کجاست؟

چگونه به آبشار اسپه او برویم؟

برای رسیدن به این آبشار باید چند کیلومتری به شهر بهشهر مانده با دیدن تابلوی روستای پاسند، وارد جاده زیبا و جنگلی روستای پاسند شد. پس از ۳۰ دقیقه به رودخانه (نکاء) می‌رسید و از این نقطه به بعد با پای پیاده در راستای خلاف جهت رودخانه (به سمت شرق) حرکت می‌کنید. توجه داشته باشید که باید قسمتهائی از این مسیر را از داخل رودخانه بگذرانید، لذا همراه داشتن یک صندل طبیعتگردی واجب است. پیمایش مسافت تقریبا دو ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش خواهد بود.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *