طرز تهیه دسر باواریا خوشمزه
چـقـدر مفـید بـود ؟

دسر باواریا یا کرم باواریا

کرم باواریا همچون موس قهوه و دسر پلمبیر یک دسر متفاوت محسوب می گردد و بسیار خوشمزه می باشد. این کرم با استفاده از ژلاتین غلیظ می شود که شما می توانید در آن از پودر ژلاتین یا ورق ژلاتین بهره بگیرید، با این تفاوت که ورق ژلاتین، دسر را شفاف می کند اما پودر ژلاتین کمی رنگ دسر را کدر می نماید. روش درست کردن دسر باواریا را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

deser bavaria irnab ir طرز تهیه دسر باواریا خوشمزه

دسر باواریا

مواد لازم:

  • شیر: یک لیوان
  • زرده ی تخم مرغ: دو عدد
  • شکر: نصف لیوان
  • پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
  • خامه: ۲۲۰ گرم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر باواریا

برای تهیه کرم باواریا ابتدا نصف مقدار شکری که دارید را با خامه مخلوط کنید کمی با چنگال هم بزنید و در فریزر قرار دهید. بعد از بیست دقیقه از فریزر خارج کرده با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا فرم بگیرد. حالا این خامه فرم گرفته را تا زمان مصرف در یک ظرف در بسته داخل فریزر قرار دهید. حالا زرده ی تخم مرغ را که از سفیده جدا کرده اید با بقیه شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ و کشدار بدست آید.

در این مرحله از طرز تهیه دسر باواریا, شیر را بگذارید تا کاملا گرم شود سپس ابتدا مقداری از آن را در مخلوط شکر و زرده ی تخم مرغ ریخته و سریع با ویسک (همزن دستی استیل) هم می زنیم سپس کل شیر را اضافه کرده و ظرف را روی بخار آب با حرارت متوسط قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم

این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که یک لایه ضخیم از مواد، پشت قاشق را بگیرد، در این حین ژلاتین را با یک چهارم لیوان آب سرد مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب تا حل شود تا برای افزودن به مواد آماده گردد ( حدود ۳۰ ثانیه). وقتی مخلوط شیر با دیگر مواد غلیظ گردید آن را از روی حرارت بردارید و ژلاتین و وانیل را در آن بریزید و با ویسک، خوب هم بزنید( اگر نتوانستید خوب هم بزنید و در مخلوط شما گلوله های ریزی وجود داشت، آن را از صافی عبور دهید).

حالا دمای کرم را باید با دمای محیط یکی کنید تا بتوانید خامه را به آن اضافه نمایید، برای این کار ظرف حاوی کرم را درون ظرفی که در آن یخ و نمک ریخته اید قرار دهید و شروع به هم زدن بکنید تا دمای آن پایین بیاید. با این کار دمای کرم با دمای محیط یکی می شود و شما می توانید در این مرحله خامه را به آن اضافه نمایید سپس  هم بزنید تا کرم یکدستی بدست آید.

در این مرحله از دستور تهیه دسر باواریا, کرم آماده شده را در قالب یا قالب های دلخواه خود قرار دهید و به مدت سه ساعت یا کمتر تا زمانی که کرم شما سفت شود درون یخچال بگذارید.

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *