آبشار مجن کجاست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟
absharmajan kojast irnab ir آبشار مجن کجاست؟

آبشار مجن کجاست؟

 

این آبشار زیبا و باصفا، یکی از جلوه های طبیعی شهر مجن است و در انتهای مجن دره ای زیبا با مناظری منحصربه فرد از کوه و دشت و رود، قرار دارد و از شهر تا ابتدای آبشار، جاده ای خاکی و البته ناهموار در میان این دره زیبا احداث شده است که در حدود ۱۰ کیلومتر مسافت دارد.
گفتنی است ، در فصل بهار بوی عطر گل های وحشی و در فصل تابستان گل های زیبای آفتابگردان بر زیبایی آن می افزایند و این آبشار در زمستان نیز بسیار دیدنی است و دسته های پر تعداد کبک شما را تا دهانه آبشار همراهی می کنند.
در بالای آبشار اول چندین آبشار نیز در دل صخره های مرموز و بکر واقع گشته اند که دستیابی به آنها بسیار سخت است و مکانی مناسب جهت آرامش پرندگان به حساب می آید.
رود زیبای مجن، رودی فصلی به طول ۲۵ کیلومتربوده که پس از مخلوط شدن با ریزابه های زیادی در مسیر شرقی حرکت کرده و به رودخانه تاش می پیوندد.
جریان آب که تامین‌کننده آب شهر مجن است به قدری سرد است که وقتی وارد دهانه کانال می‌شوید برودت بسیار آن قابل لمس بوده و حتی در فصل تابستان و در اوج گرما نیز نمی‌توان به چند متری آبشار نزدیک شد.
مجن در میان دره نسبتاً پهناوری میان دو رودخانه پی‌حصار و پیش‌ده بنا شده است و شغل اکثر اهالی آن، کشاورزی، باغداری و دامداری است.
محصولات کشاورزی آن، سیب زمینی و گندم و محصولات باغی شامل زردآلو، گیلاس و آلبالو است.
شهر مجن به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، شهری بن بست است و تنها راه ارتباطی آن جاده ای آسفالت است که مجن را به شاهرود و بسطام ارتباط می دهد.
آب و هوای مجن، در پاییز و زمستان سرد و یخبندان همراه با بارش برف سنگین و در بهار و تابستان معتدل است و وجود آثار سفالی و قلعه هایی در اطراف شهر مجن و همچنین درختان کهنسال ارس که در منطقه به نام سور مشهور هستند، نشانگر قدمت تاریخی این منطقه است.
در مجموع طبیعت سرسبز و رودخانه های جاری، مجن را به باغی دلگشا در حاشیه کویر مبدل ساخته است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *