فواید خوردن پیاز خام در بارداری
چـقـدر مفـید بـود ؟

پیاز یکی از غذاهای گیاهی است که مصرف بسیار زیادی در زندگی دارد. از پیاز به طرق مختلف در پخت غذاها استفاده می شود و حتی گاهی اوقات آن را به صورت خام نیز در کنار غذا یا در سالاد و … مصرف می کنیم. مساله ای که وجود دارد و در این مطلب می خواهیم در مورد آن بحث کنیم ، خوردن پیاز در دوران بارداری و حاملگی می باشد. در این مطلب می خواهیم به بررسی فواید مصرف پیاز در بارداری بر روی مادر باردار و همچنین بر روی جنین بپردازیم.

favayedkhordanpiyazkham darbardary irnab ir فواید خوردن پیاز خام در بارداری

فواید خوردن پیاز خام در بارداری

یکی از خواص پیاز که مصرف آن را در زمان بارداری بسیار مفید می کند ، خاصیت ضد عفونی کنندگی بدن و سم زدائی از بدن و جریان خون می باشد. پیاز یک ماده غذایی ضد عفونت نسبتا خوب است که برای از بین بردن عفونت در تمام قسمت های بدن مناسب می باشد. مخصوصا در زمان سرماخوردگی یکی از مواد گیاهی خوب برای مصرف ، پیاز است. حال به طور جداگانه به نقش مصرف پیاز در حاملگی بر روی جنین و مادران باردار می پردازیم.

تاثیر مصرف پیاز در بارداری برای زنان حامله

مصرف پیاز در بارداری چه تاثیری بر سلامتی و درمان بیماری های مادران باردار دارد؟ خوردن پیاز در بارداری چه نقشی در جلوگیری از مصرف برخی داروها در زمان آبستنی زنان دارد؟ مطمئنا یکی از اثرات مصرف پیاز در دوران بارداری بر روی زنان حامله می باشد.

یکی از مشکلات زنان که ممکن است در زمان بارداری دچار آن شوند ، عفونت بارداری می باشد. عفونت در زمان بارداری به دلایل مختلف می تواند در بدن زنان ایجاد شود. جلوگیری از عفونت در زمان بارداری بسیار روش معقولی است اما گاهی اوقات با وجود پیشگیری های مختلف بازهم عفونت می تواند در بدن زنان در دوران حاملگی ایجاد گردد. مثلا یکی از علل مهم ایجاد عفونت در زمان بارداری ، سرماخوردگی زنان حامله می باشد. دلیل عفونت در زنان باردار هرچه باشد ، لازم است در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام شود.

منتها مشکلی که در درمان عفونت بارداری وجود دارد این است که چون در این دوران بحث سلامت جنین نیز مطرح است ، نمی توان از هر روشی جهت درمان عفونت استفاده کرد. زیرا برخی از روش های رفع عفونت می تواند اثر مخربی بر روی سلامت جنین داشته باشد. به همین دلیل استفاده از روش های طبیعی و سالم برای درمان عفونت بارداری یکی از روش های خوب دوران بارداری محسوب می گردد.

پیاز به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی خوب و همچنین نداشتن عارضه جانبی برای جنین ، از بهترین مواد طبیعی جهت درمان عفونت در زمان حاملگی می باشد. مصرف معقول و مناسب پیاز می تواند یک راه درمانی خوب و عالی برای رفع عفونت دوران بارداری باشد و مادران باردار را تا حد زیادی از مصرف داروهای ضد عفونت که ممکن است تاثیرات منفی بر روی جنین هم داشته باشند بی نیاز کند. در این زمینه مطالعه مطلب درمان عفونت بارداری با پیاز نیز توصیه می شود.

اثر مصرف پیاز در حاملگی بر روی جنین
حال که با تاثیر مصرف پیاز در بارداری بر روی سلامت زنان باردار آشنا شدیم ، ببینیم که خوردن پیاز در زمان حاملگی چه تاثیری بر روی جنین می تواند داشته باشد. طبیعی است که وقتی مصرف پیاز باعث دفع عفونت از بدن زن در زمان بارداری می شود مطمئنا این کار بر روی سلامت جنین تاثیر مثبتی دارد. زیرا وجود مواد عفونی در بدن زنان باردار می تواند سلامت جنین را تهدید بکند. علاوه بر این ، خاصیت دیگری که مصرف پیاز در بدن دارد در دفع مواد سمی از بدن می باشد. مواد سمی به طرق مختلف می توانند وارد بدن زنان باردار بشوند و به عنوان نمونه ، آلودگی هوا یکی از این طریق ها می باشد. هرچقدر که بتوانیم مواد سمی را از بدن زنان باردار دور کنیم به همان میزان در سلامت مادر آبستن و جنین تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

علاوه بر مساله سلامتی ، دفع مواد زائد و سمی از خون در زمان حاملگی می تواند بر زیبایی جنین بیفزاید. اصولا مواد سمی و فاسد می توانند موجب کدورت چهره شوند. مصرف پیاز در این دوران می تواند با دفع مواد فاسد و سمی از بدن زنان باردار و از جریان خون آنها ، هم موجب شادابی و باز شدن چهره خود آنها شود و هم بر زیبایی صورت جنین تاثیر خوبی بگذارد.

علاوه بر موارد بالا ، دفع مواد زائد ، فاسد و سمی خون توسط پیاز سبب گردش بهتر خون در اندام های بدن جنین می شود و می تواند در انتقال بهتر مواد غذایی به جنین و دفع مواد فاسد از بدن جنین بسیار مفید باشد.

نقش خوردن پیاز در زمان حاملگی بر سلامت بارداری

خوردن پیاز در زمان حاملگی چه نقشی بر سلامت بارداری دارد؟ پیاز چگونه می تواند جلوی برخی از مشکلات دوران بارداری را بگیرد تا بارداری به سلامت به سرانجام رسد؟ بازهم برگردیم به بحث عفونت بارداری. عفونت دوران بارداری یکی از مشکلات جدی تهدید کننده سلامت جنین و همچنین یکی از مشکلات مربوط به سقط جنین می باشد. عدم درمان به موقع و مؤثر عفونت بارداری ممکن است سبب آسیب رسیدن به جنین یا حتی سقط جنین شده و در حالت خوشبینانه سبب زایمان زودرس شود. با مصرف پیاز در دوران بارداری می توان از این عمل جلوگیری کرده و تا حد زیادی به سلامت دوران بارداری کمک کرد.

با توجه به خاصیت مصرف پیاز در بارداری و فواید فراوان آن ، به زنان باردار توصیه می شود که حتما پیاز را در سبد غذایی دوران بارداری خود بگنجانند. ضمنا در این رابطه ذکر دو نکته ، ضروری به نظر می رسد:

نکته اول آن است که خانم های باردار سعی کنند از اول بارداری و حتی قبل از شروع بارداری ، مصرف پیاز را شروع کنند و منتظر نمانند که در صورت بروز عفونت ، مصرف آن را شروع کنند. این کار سبب می شود که همیشه یک ماده ضد عفونی کننده مناسب در بدن آنها وجود داشته باشد تا در صورت وقوع هر نوع عفونت ، به مقابله با آن بپردازد. علاوه بر عفونت ، مصرف معقول و مناسب پیاز باعث دفع مواد سمی از بدن نیز می شود و بدن خانم های باردار به طور مرتب ، سم زدائی می شود.

5d11e1e500e79 favayedkhordanpiyazkham darbardary irnab ir فواید خوردن پیاز خام در بارداری

فواید خوردن پیاز خام در بارداری

نکته دوم و مهم آن است که خانم های باردار سعی کنند پیاز را به صورت پخته مصرف کنند و از مصرف پیاز به صورت خام خودداری کنند. مصرف پیاز خام ممکن است در بوی بدن نوزاد تاثیر منفی بگذارد. ضمنا خانم های محترم می توانند پیاز را به شکل آب پیاز مصرف کنند. برای آگاهی از شیوه تهیه آب پیاز می توانید مطلب طرز تهیه آب پیاز را در سایت ۲ زندگی مطالعه کنید. روش دیگر مصرف پیاز ، پختن آن به همراه غذاها می باشد


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *