آبشار شاهاندشت
چـقـدر مفـید بـود ؟

آبشار شاهاندشت آمل | مرتفع ترین آبشار مازندران

 

کی از مقاصدی که همیشه به هنگام برنامه ریزی سفر، جایگاه خاصی برای بسیاری از گردشگران دارد، جاذبه های طبیعی هستند که هر یک زیبایی خاصی دارند. خطه ی شمالی ایران، یکی از مقاصد گردشگری می باشد که به سبب داشتن طبیعتی تماشایی، مناظر و چشم انداز های حیرت انگیز، جاده های زیبا، جنگل ها و ارتفاعات متعدد شهره خاص و عام است. شیب تند رشته کوه های البرز که سرچمه ی رودهای فراوانی را در خود جای داده است باعث شده تا  استان مازندران میزبان خوبی برای آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی شود که در جای جای این دیار به چشم می خورند.

abshar shahandasht irnab ir آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت

برخی از این آبشارها در ارتفاعات قرار دارند و برخی دیگر در قلب جنگل های انبوه واقع شده و هر یک جلوه های متفاوتی را به نمایش گذاشته اند. پیش از این به یکی از این آبشارها سر زدیم و در مطلب زیر آن را به طور کامل معرفی نمودیم:

حالا دوباره راهی این استان شدیم تا در گوشه ای دیگر از آن به تماشای تصویر متفاوتی از طبیعت بنشینیم. کوله بارمان را می بندیم و به جاده می زنیم تا به روستای شاهاندشت در لاریجان برسیم.

چرا آبشار شاهاندشت؟


– این آبشار مرتفع ترین آبشار در استان مازندران به شمار می رود.

– آبشار شاهاندشت در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

– آبشار شاهاندشت مجموعه ای تماشایی از آبشارها را در خود جای داده و بر زیبایی طبیعت افزوده است.

5d0f48376012c abshar shahandasht irnab ir آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت | مرتفع ترین آبشار مازندران

در گوشه ای از طبیعت استان مازندران، منظره ای تماشایی نگاه ها را به خود خیره می کند و در میان انبوه درختان، آبشار پُر آب شاهاندشت، خودش را به ما می نمایاند. این آبشار بر روی یک‌ کوه هرمی شکل و در کنار روستایی به همین نام به پایین می‌ریزد.

آنچه پیش روی ماست به عنوان مرتفع ترین آبشار مازندران شناخته می شود که ۶۲ متر ارتفاع دارد و نامش در سال ۱۳۹۰ با شماره ۱۸۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

دیدنی ها و تفریحات

سفر به آبشار شاهاندشت، فرصت های خوبی را برای خلق خاطره های به یاد ماندنی به شما می دهد:

۱- پیاده روی در طبیعت

یکی از لازمه های رسیدن به آبشار شاهاندشت، پیاده روی در مسیری زیبا است که بر جذابیت های سفر شما می افزاید. این پیاده روی به شما فرصت می دهد تا از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید و لحظاتی را به دور از شهر و آلودگی هایش سپری نمایید.

۲- پیک نیک و عکاسی

با بردن اغذیه مناسب و وسایل لازم می توانید مدت زمانی را در کنار آبشار و زیر سایه درختان بمانید و از بودن در آغوش طبیعت لذت ببرید. همچنین می توانید در مدت حضور خود در کنار آبشار به شکار تصاویر ناب از این طبیعت دیدنی بپردازید و یادگاری های خوبی را برای خود تهیه نمایید.

5d0f4837ebb2b abshar shahandasht irnab ir آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت

۳- صعود و فرود از آبشار

یکی از تفریحات هیجان انگیز در آبشار شاهاندشت، صعود و فرود از آن است که البته نیازمند وسایل و تجهیزات لازم می باشد. به جهت این کار باید از قسمتی موسوم به کارگاه در دیواره های آبشار که از امنیت کافی برای این کار برخوردار است، اقدام شود.

۴- آب بازی و آب تنی

سقوط آب از این آبشار به حدی شکوهمند است که نمی توانید از لمس قطرات آب در امان باشید. به زیر آبشار بروید و از تجربه ی آب بازی لذت ببرید.

۵- بازدید از قلعه ملک بهمن

دقیقا در کنار آبشار شاهاندشت، قلعه ای سه هزار ساله به نام ملک بهمن قرار دارد که پس از فتح در سال ۱۰۰۵ هجری توسط شاه عباس صفوی به شکل کنونی خود درآمد. این قلعه به قلعه ملک قلاع نیز مشهور است و یکی از بزرگترین قلعه های کوهستانی در البرز ایران می باشد که سنگ و نوعی ساروج (مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک)، مصالح استفاده شده در آن را تشکیل می دهند.

در گذشته در کنار این قلعه کانالی وجود داشت که آب پس از جمع شدن در آن به سمت آبشار می رفت و به پایین می ریخت


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *