طرز تهیه شربت شاه توت
۳ امتیاز ۱ رای

طرز تهیه شربت خوشمزه با شاتوت

 طرز تهیه شربت شاه توت

طرز تهیه شربت شاه توت

یک شربت خوشمزه با شاتوت

مواد لازم شربت شاتوت:

شاه توت تازه: ۵۰۰ گرم
شکر: ۱ لیوان
آب: نصف لیوان

مراحل تهیه شربت شاه توت:

شاتوت را درون مخلوط کن بریزید و پس از مخلوط کردن، از صافی رد کنید. یک لیوان آب را با شکر مخلوط کرده، روی حرارت بگذارید تا چند جوش بزند. وقتی اندکی غلیظ شد شاتوت را اضافه کرده، مواد را هم بزنید تا بخوبی مخلوط شوند. حواستان باشد مواد زیاد نجوشد چون بدرنگ خواهد شد. در حین پخت، آن را مرتب هم بزنید و کف رویش را بگیرید. بگذارید شربت سرد شود و سپس آن را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نوشیدنی خنک برای رفع گرمای تابستان
مواد لازم:
شاتوت: ۱ کیلوگرم
آب: ۱ لیوان
شکر: ۲ لیوان

طرز تهیه:
این شربت شاتوت به همراه آب سرد، نوشیدنی خنک و بسیار دلچسبی در روزهای گرم تابستان است. پس تا بیش از این گرمای تابستان اذیتتان نکرده دست به کار شوید:

آب و شکر را مخلوط کرده، روی حرارت بگذارید تا چند جوش بزند. شاتوت را در کیسه توری قرار دهید و کیسه را در آب شکر بگذارید. هر چند دقیقه با کفگیر چوبی کیسه را فشار دهید تا شیره شاتوت خارج شود. هر چند دقیقه شربت را با قاشق برداشته، از ارتفاع به داخل قابلمه سرازیر کنید تا غلظت آن را ببینید. وقتی غلظت مناسب یافت و نه خیلی سفت و نه خیلی شل بود و عصاره شاتوت به طور کامل وارد شربت شد، کیسه را از قابلمه یا ظرف خارج کنید و بگذارید سرد شود. بعد آن را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. هر وقت مهمانی رسید یا خودتان هوس کردید، آن را درآورده، درون لیوان یا فنجانی چند قطعه یخ بیندازید و مقداری از شربت را در آن بریزید. بسته به این که غلیظ میخورید یا رقیق، مقداری آب هم میتوان به آن اضافه کرد. نوش جانتان.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *