نحوه خشک کردن توت سفید
چـقـدر مفـید بـود ؟

چگونه توت سفید را خشک کنیم؟

nahvekhoshkkardan totsefid irnab ir نحوه خشک کردن توت سفید

نحوه خشک کردن توت سفید

روش های خانگی برای خشک کردن توت سفید .
چندین روش برای خشک کردن توت در وجود دارد که معمولترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه با استفاده از آفتاب است.

یه پارچه را در جائی آفتابگیر قرار داده و توت ها را به مدت ۳ یا ۴ روز روی آن بگذارید تا خشک شوند .

مایکروویو،‏ یک روش سریع دیگری برای خشک کردن توت می باشد.

سیستم‌های خشک کردن مایکروویو،‏ زمان خشک کردن را بدون اینکه اثر منفی بر روی کیفیت محصول داشته باشند،‏ به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.

با استفاده ازماکروویو در عرض ۳ دقیقه می توانید توت خشک تهیه نمایید.

راه دیگر استفاده از دستگاه میوه خشک کن است که سبب می شود آب میوه به صورت خیلی آرام، آهسته و با حرارت خیلی کم تبخیر شود.

اکثر این دستگاه های میوه خشک کن دارای المنت برقی در کف خود هستند که این المنتها به صورت مشبک می باشند و روی آنها هواکش قرار دارد.

بسته به نوع میوه و نوع دستگاه میوه خشک کن، ۲۴ ساعت وقت لازم است تا میوه ها به صورت کامل خشک شوند.(بهتره کمی آبلیمو به توت ها زد تا سیاه نشوند )

اگر در منزل میوه خشک کن ندارید، خشک کردن با فر نیز میتواند یکی از بهترین روش ها برای این کار باشد زیرا شکر یا ماده افزودنی دیگری به آن نمی افزایید و تنها چندین ساعت زمان برای این کار نیاز دارید.

فایده انجام این کار در خانه آن است که روی نتیجه کار خود کنترل خواهید داشت و میوه ها را به هر اندازه و شکلی که مایل باشید، خشک می کنید.

چگونه توت خشک سفید درست کنیم؟

برای اینکه محصولی با درجه اعلا داشته باشیم، رعایت چه نکاتی مهم است؟ آیا توت خشک به صورت عمده، به فروش می رسد؟
روشی که برای خشک کردن توت ها در ایران به کار برده می شود، غالبا یکسان می باشد، توت سفید یکی از بهترین نوع میوه هایی است که خشک کردن آن رواج زیادی دارد، توت خشک سفید به روش سنتی و آفتابی خشک می شود، در این روش، توت بعد از برداشت لازم است، برای مدتی در معرض حرارت مستقیم خورشید قرار گیرد و بعد از این که به صورت نیمه خشکی تبدیل شد، به سایه منتقل شده و خشک کردن آن به صورت کامل در سایه اتفاق می افتد، کیفیت، رنگ و بسیاری از ویژگی های توت خشک بستگی به روش خشک کردن آن خواهد داشت.
توت خشک سفید
توت خشک شده بسته به این که چه نوعی داشته باشد و دارای چه میزانی از قند باشد، به شکلی از توت خشک تبدیل می گردد. توت خشک خشکباری معروف در ایران می باشد که گونه های مختلفی دارد، سایر نمونه های توت خشک، در بازار به صورت عمده عرضه می گردند، این محصولات قابل استفاده در سایر کاربرد ها می باشد.

تهیه و تولید توت خشک

توت خشک در محیطی بهداشتی و عاری از هر گونه آلودگی باید خشک گردد، توت خشک باید متناسب با نوع بافت و سرعت روند خشک کردن، تهیه گردد تا میزان خشکی و نرمی آن مناسب باشد، توت خشک به صورت عمده در مقادیری بالا تولید می شود، به همین دلیل علاوه بر تامین بازار های داخلی، بازار های خارجی را نیز می تواند پاسخگو باشد.

توت باید در زیر آفتاب خشک شود. برای این کار ابتدا یک پارچه سفید بردارید و روی زمین در جایی که آفتاب گیر است (حیاط یا پشت بام) پهن کنید سپس توت ها را با فاصله روی آن بریزید. سه یا چهار روز طول می کشد تا توت ها خشک شوند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *