انواع ماسک خیار و گلاب
چـقـدر مفـید بـود ؟

ماسک خیار و گلاب روزانه

برای تهیه یک ماسک روزانه با خیار و گلاب، ابتدا یک یا دو عدد خیار را رنده کنید، سپس آب خیار را جمع آوری کرده و با دو قاشق گلاب مخلوط کنید. این محلول را درون یک بطری شیشه‌ای و در یخچال نگهداری کنید. شب‌ها قبل از خواب مقداری از این ترکیب را با یک پد پنبه‌ای روی پوست تمیز بمالید. از ترکیب برای گوشه‌های لب و زیر چشم‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. از این مایع می‌توانید به عنوان تونر، قبل از استفاده از کرم‌های شب استفاده کنید. تأثیر استفاده از کرم‌های مراقبتی بعد از تونر‌ها چندین برابر می‌شود.

ماسک خیار و گلاب برای لک صورت

مقداری خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب ترکیب کنید. سپس دو عدد پد پنبه‌ای را به مدت دو ساعت درون این ترکیب قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مدت ظرف محتوی ماسک خیار و گلاب را در یخچال نگهداری کرده و با یک روکش نایلونی بپوشانید. سپس پد‌ها را روی محل لک‌های صورت یا جای جوش‌ها قرار دهید. اجازه دهید پد‌ها ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بمانند. سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

anva maskkhiyarvagholab irnab ir انواع ماسک خیار و گلاب

انواع ماسک خیار و گلاب

ماسک خیار، گلاب و آبلیمو
ماسک خیار، گلاب و آبلیمو برای درمان جوش سر سفید و التهابی بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک، خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب مخلوط کنید. سپس یک یا دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید و اجازه دهید یک ساعت در یخچال بماند. سپس با یک برس نرم، این ماسک را روی صورت و جوش‌ها پخش کنید. ماسک باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید.
ماسک خیار، گلاب و ماست
همانطور که می‌دانید ماست سرشار از اسیدلاکتیک است و می‌تواند به پاکسازی پوست و لایه‌برداری آن کمک کند. اگر با معضل جوش سر سیاه، مو‌های فرورفته در پوست، قرمزی و التهاب پوست، سوختگی و لکه‌های قهوه‌ای مواجه هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً از این ماسک خیار و گلاب به همراه ماست، استفاده کنید. مقداری ماست کم چرب را با خیار رنده شده مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا یکنواخت شود، سپس یک یا دو قاشق گلاب به آن اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت کند. سپس با یک براش نرم روی پوست پخش کنید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. با آب ولرم آبکشی کنید.
ماسک خیار برای جوش صورت
برای درمان جوش‌های صورت روش‌های شیمیایی و طبیعی مختلفی وجود دارد. اما اگر به دنبال یک درمان چندجانبه می‌گردید، ماسک آلوئه‌ورا، خیار و گلاب را امتحان کنید. این ماسک خیار و گلاب می‌تواند به درمان جوش‌های فعال، رفع جای جوش‌های قدیمی، آبرسانی و پاکسازی صورت کمک کند. مقداری آب خیار رنده شده را با عصاره ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید. سپس یک یا دو قاشق گلاب به آن اضافه کرده و با یک براش نرم روی صورت پخش کنید. اجازه دهید این ترکیب شب تا صبح روی پوست باقی بماند و سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

5c7d162fe2f5a anva maskkhiyarvagholab irnab ir انواع ماسک خیار و گلاب

انواع ماسک خیار و گلاب,انواع ماسک خیار

ماسک خیار و گلاب برای تیرگی و پف چشم
درمان تیرگی و پف چشم یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین ویژگی‌های خیار است. برای تهیه ماسک رفع تیرگی با خیار، کافی است چند حلقه خیار را به کمی گلاب آغشته کنید. اجازه دهید حلقه‌های خیار به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال بمانند. این کار به رفع پف چشم کمک شایانی خواهد کرد. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حلقه‌ها روی چشم‌ها قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر مستعد بروز گل‌مژه هستید، به جای حلقه‌های خیار از پد‌های پنبه‌ای استفاده کنید. دو پد پنبه‌ای را به آب خیار و گلاب آغشته کنید و در یخچال نگهداری کنید. سپس این دو پد را ۲۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. سپس با آب سرد آبشکی نمایید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *