انشا در مورد شجاعت
۴٫۴ امتیاز ۲۴۶ رای

انشا در مورد شجاعت اخلاقی

enshadarmored shojaat irnab ir انشا در مورد شجاعت

انشا در مورد کودکی من

شجاعت معانی مختلفی در زندگی دارد، گاهی فردی که جرئت گفتن حقیقت در تمامی زمان ها را دارد خود را شجاع میداند، یا فردی که از خود میگذرد تا زندگی شخص یا اشخاص دیگری را نجات دهد، یا حتی قدرت جنگیدن و کنار گذاشتن دشمنان، انجام کارهای خطرناک و… . اما به راستی مفهوم شجاعت چیست؟!

بر روی زمین، به تعداد هر انسانی، برای جمله ای مفهومی وجود دارد و هرکس میتواند برای خود شجاعت را تفسیر کند و در رابطه با آن نظریه ای داشته باشد. اما شجاعت واقعی از نظر من، تحمل سختی ها و رنج هایی است که در زندگی به وجود می آیند، چرا که هرکسی قادر به تحمل آنها نیست، بسیاری انسان ها از آن فرار میکنند و برخی تلاش برای حل آنها میکنند.

اما حقیقت ماجرا، مفهوم شجاعت برای همیشه گُنگ باقی خواهد ماند مگر اینکه انسان ها افکار خود را یکی کنند! در حال حاظر تنها چیز در رابطه با شجاعت، فرم های گوناگون از آن است.

متن زیبا و انشا در مورد شجاعت
شجاعت، اشکال مختلفی در ذهن های مختلفی است! گاهی فردی خطر را شجاعت میداند و گاهی کنار گذاشتن عادات بد و… . به هیچ عنوان شجاعت نمیتواند یک مفهوم واحد داشته باشد زیرا هر شخصی استدلالی از آن دارد. اما به نظر من شجاع ترین افراد، افرادی هستند که شهامت انجام کارهای سخت برای بهتر شدن زندگی را دارند. پدری که روزانه بیش از پانزده ساعت کار میکند، تا زندگی خوبی برای خانواده اش فراهم کند، میتواند شجاع ترین فرد باشد زیرا که از خود و زندگی اش به خاطر چندین نفر گذشته است.

یا شهیدی که خود را فدا میکند، تا کشورش به دست دشمن نیوفتد و زندگی مردمش به خطر نیوفتد. یا حتی آن رفتگری که از جان خود میگذرد تا شهر تمیز باشد!

انشا در مورد شجاعت

موضوع انشای امتحان پایان ترم مدرسهای این بود: «شجاعت یعنی چه؟» دانشآموزی برای این موضوع فقط نوشته بود: «شجاعت یعنی این …» و برگه خود را سفید به ممتحن تحویل داده و رفته بود! اما برگه آن جوان دست به دست دبیران گشته بود و همه به اتفاق و بدون استثنا به ورقه سفید او نمره ۲۰ دادند.

از نظر آن دانش آموز، انجام چنین کار خطرناکی شجاعت است. از نظر دانش آموزی دیگر، دست به قلم شدن و نوشتن انشایی بلند، هرچند که عالی نباشد و او نمره ی کامل را دریافت نکند، شجاعت است. نظر شما در رابطه با شجاعت چیست؟!


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *