سریعترین روش باز شدن قاعدگی
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

saritarinravesh bazshodanghaedeghi irnab ir سریعترین روش باز شدن قاعدگی

سریعترین روش باز شدن قاعدگی

پیش از درمان نگاهی به علل بیاندازیم: برخی بیماری ها مقصرند
بیماری می تواند چرخه قاعدگی شما را به راحتی به هم بریزد و به صورت مستقیم روی هورمون های شما تاثیر بگذارد.

در حال شیردهی هستید
در صورتی که در حال شیردهی هستید زمانی را باید سپری کنید تا هورمون هایتان به حالت طبیعی برگردد و چرخه قاعدگی تان هم منظم شود.
وزن تان زیاد یا کم شده
چنانچه در ماههای اخیر دچار اضافه وزن شده اید از طرفی دچار قطع قاعدگی هم شده اید باید بدانید این ۲ مساله به هم ارتباط دارند و احتمالا هورمون هایتان دچار اختلال شده اند و شما باردار نیستید. و اما کاهش وزن ؛ این حالت هم امکان ایجاد اختلال در هورمون ها را به وجود می آورد پس نگران نباشید می تواند دلیل پریود نشدن شما لاغری و کاهش وزن تان باشد.
عامل استرس است
استرس عامل اختلال هورمون هاست پس اگر این روزها دچار استرس شدید بوده اید بهتر است بدانید وقتی دچار استرس می شوید، هورمون ها مانع تخمک گذاری و ایجاد چرخه قاعدگی تان می شوند و قطعی قاعدگی طبیعی است.
شما داروی خاصی مصرف می کنید
گاهی اوقات مصرف نوعی داروی خاص می تواند چرخه قاعدگی را به هم بریزد یا حتی دچار توقف کند.

تخمدان پلی کیستیک دارید
تخمدان پلی کیستیک، نتیجه عدم تعادل هورمون هاست که در روند تخمک گذاری دخیل است در نتیجه خانم هایی با این عارضه، ممکن است چرخه طولانی قاعدگی یا توقف را تجربه کنند.
حرکات یوگا برای باز شدن پریود و درمان قطع شدن قاعدگی : ۱٫ ماتسیاسانا:
ماتسیاسانا یا ژست ماهی، عضلات شکمی بالا و پایین شما را همراه با عضلات لگن را فعال می کند. فعال سازی این عضلات باعث تحریک ماهیچه های رحم می شود، که به درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند ؛ ۳۰ تا ۶۰ ثانیه این ژست را نگه دارید.

۲٫ اوستراسانا:
اوستراسانا یا ژشت شتر، به افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند و ماهیچه های شکمی و لگن را تقویت و تنگ می کند. این به نوبه خود باعث درمان عقب افتادگی پریود و باعث پریود زودتر می شود ، شما باید این ژست را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه انجام دهید.
۳٫ دهانوراسانا:
دهانوراسانا یا ژست کمان ماهیچه های شکمی کش می دهد و جریان خون را به منطقه شکم افزایش می دهد. این کمک می کند تا زودتر پریود شوید و عقب افتادگی پریود درمان شود ، ۱۵ تا ۲۰ ثانیه این ژست را نگه دارید.

۴٫ آدهو موخا سواناسانا
آدهو موخا سواناسانا یا ژست سگ رو به جلو یک روش یوگا آسانی است که به تقویت عضلات شکمی و لگن کمک می کند. همچنین گردش خون در ناحیه شکمی شما را بهبود می بخشد. فشار شدید و فشار بر عضلات شکمی شما به درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند ؛ ۱۵-۲۰ ثانیه این کار را انجام دهید.
بهترین و سالم ترین رژیم غذایی دنیا
۵٫ مالاسانا:
مالاسانا یا ژست حلقه گل عضلات شکم و لگن شما را کش می دهد و در نتیجه باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود ؛ این ژست را برای ۶۰ ثانیه نگه دارید.
بهترین خوراکی ها برای درمان عقب افتادگی پریود: ۱٫ روغن کرچک برای باز شدن پریود:
روغن کرچک حاوی اسید ریکینولئیک است که باعث انقباض رحم می شود و به نوبه خود می تواند به زمان پریود شما کمک کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱/۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک و پد گرم
کمی روغن کرچک را برداشته و به آرامی با آن پایین شکم خود را ماساژ دهید. یک پد گرم را بر روی پایین شکم خود قرار دهید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز، برای حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریود خود انجام دهید.

۲٫ باز شدن پریود با آناناس:
آناناس حرارت را بدن، به خصوص در ناحیه لگن شما تولید می کند ، این حرارت موجب انقباضات رحم می شود، بنابراین پریود های شما زودتر اتفاق می افتد.

۱ قاشق آناناس تازه بریده شده را هر روز بعد از ظهر، کمی بخورید.
۳٫ دانه های رازیانه برای باز شدن پریود:
دانه های رازیانه به عنوان قاعده آور عمل می کنند و جریان قاعدگی را افزایش می دهند. که به شروع زودتر پریود کمک می کند.

 

5c52ab90ea565 saritarinravesh bazshodanghaedeghi irnab ir سریعترین روش باز شدن قاعدگی

سریعترین روش باز شدن قاعدگی

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری از دانه های رازیانه
۴ فنجان آب
دانه های رازیانه و آب را در ظرف کوچکی بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید ؛ سپس صافش کنید و اجازه دهید خنک شود و این راه حل را در فواصل منظم در طول روز تکرار کنید.
۴٫ انار برای باز شدن پریود:

انار دارای فعالیت استروژنیکی است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند ؛ آنها همچنین جریان خون را به رحم بهبود می بخشند، به این ترتیب به شما کمک می کند عقب افتادگی پریود های خود را حل کنید و زودتر پریود شوید.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱ لیوان آب انار یا یک کاسه پر از انار
این مقدار انار را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید.
۵٫ دانه های کنجد برای باز شدن پریود:
دانه های کنجد دارای ویژگی های استثنایی هستند که می توانند عقب افتادگی پریود شما را حل کنند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱ قاشق چایخوری دانه کنجد
کنجد را با کمی عسل مخلوط کرده و دو بار در روز، حداقل ۱۵ روز قبل از تاریخ پریود خود بخورید.
۶٫ پاپایا مناسب برای باز شدن پریود:
پاپایا باعث انقباض عضلات رحم می شود و به طور عمده به دلیل حضور کاروتن موجود در پاپایا است که برای تحریک هورمون استروژن عمل می شود و به نوبه خود برای درمان عقب افتادگی پریود مفید است.

هفته ای یک یا دو بار ، قبل از شروع پریودتان ۱ کاسه پر از پاپایا خرد شده یا ۱ لیوان آب پاپایا تازه بخورید.
۷٫ باز شدن پریود با زردچوبه:
زردچوبه گرما را در رحم افزایش می دهد و باعث تحریک رحم می شود و به این ترتیب موجب درمان عقب افتادگی پریود شما می شود.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
۱لیوان آب گرم
پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۱ تا ۲ بار در روز مصرفش کنید، ترجیحا ۱۰ روز قبل از تاریخ پریود مورد انتظارتان این کار را انجام دهید.
۸٫ برگ جعفری برای باز شدن پریود:
جعفری یک منبع غنی از ترکیباتی مانند آپیول و میریستیکین است که هر دو باعث انقباض رحم می شوند. این ترکیبات می توانند در درمان عقب افتادگی پریود کمک کنند و باعث زودتر پریود شدن شوند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۶ گرم برگ جعفری خشک شده (در آب جوشانده)
۲ گرم از جعفری خشک شده را در آب داغ خیس شده را سه بار در روز بخورید. شما باید این کار را حداقل یک هفته یا ۱۰ روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود انجام دهید.
۹٫ باز شدن پریود با قهوه:
قهوه حاوی کافئین و خواص تحریک کنندگی استروژن است. همانطور که از قبل می دانیم، استروژن به تنظیم چرخه پریودی کمک می کند و بنابراین افزایش تولیدش می تواند باعث زودتر پریود شدن شما و به درمان عقب افتادگی پریود شما کمک کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱ فنجان قهوه تازه دم شده
یک هفته قبل از تاریخ دقیق پریودتان قهوه بیشتری بنوشید.

احتیاط : پس از پریود شدن، از کافئین دوری کنید، زیرا مصرف زیادش به سلامتی شما آسیب می رساند.
۱۰٫ آب زنجبیل برای باز شدن پریود:
زنجبیل حرارت بدن را افزایش می دهد و باعث درمان عقب افتادگی پریود و زودتر پریود شدن می شود. همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که از امراض و درد در طول قاعدگی جلوگیری می کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱/۲ قاشق غذاخوری آب زنجبیل
عسل
آب زنجبیل را بگیرید و کمی عسل را اضافه کنید وروزانه یک هفته قبل از تاریخ واقعی پریود خود مصرفش کنید.

۱۱٫ باز شدن پریود با شکرزرد:
شکرزرد به غیر از اینکه منبع خوبی از مواد مغذی است، باعث حرارت بدن نیز می شود، که می تواند به درمان عقب افتادگی پریود کمک کند ، شکر زرد همچنین از بارداری نیز جلوگیری می کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

۱ قاشق قاشق چایخوری شکر زرد
یک قاشق چایخوری شکر زرد را خالی بخورید یا آن را با کمی آب مخلوط کنید و دو بار در روز، ترجیحا یک یا دو هفته قبل از تاریخ پریود خود بنوشید.

۱۲٫ ویتامین C برای باز شدن پریود:

ویتامین C باعث افزایش تولید استروژن در بدن می شود. استروژن یک هورمونی است که مسئول تنظیم چرخه قاعدگی می باشد. ویتامین C همچنین سطح پروژسترون را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث می شود که شانس درمان عقب افتادگی پریود افزایش یابد و دیواره خونی رحم زودتر فرو میریزد.

مواد لازم:

۲۰۰۰- ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین C
ویتامین C را هر زمانی که خواستید عقب افتادگی پریودتان را جلو بیندازید، بخورید.

احتیاط:توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید با این حال، می توانید مصرف خود را از غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجات سبز افزایش دهید.
۱۳٫ باز شدن پریود با هویج:
هویج یک منبع غنی از بتا کاروتن است که در تسکین ماهیچه های شکمی کمک می کند. این نیز می تواند به رگ های خونی رحم شما کمک کند، در نتیجه به شما کمک می کند تا عقب افتادگی پریودیتان حل شود.

هویج پخته شده یا آب هویج را ۱-۲ بار در روز مصرف کنید.

بهترین ورزش ها و یوگا برای درمان عقب افتادگی و باز شدن پریود: ۱٫ استقامتی توپ و زانو :
این یک ورزش سرگرم کننده است که بر روی شکم فوقانی و کمر کار می کند و به بهبود پریودهای شما کمک می کند پس ۱۵-۲۰ بار تکرار کنید.
۲٫ کرانچ معکوس:
کرانچ معکوس باعث اعمال فشار زیاد بر پایین شکم و لگن شما است. این فشار باعث درمان و جلو افتادن پریود می شود پس ۱۵-۲۰ بار تکرار کنید.

۳٫ دویدن:
دویدن یک راه دیگر برای کار کردن عضلات لگن شماست. فشار در عضلات لگن کمک می کند تا عقب افتادگی پریودها درمان شوند پس ۲۵-۳۰ دقیقه انجام دهید.
۴٫ چرخش شکمی:
چرخش شکمی شامل چرخاندن شکم به عقب و جلو برای تحریک عضلات لگن است که به اندازه کافی درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند و پریودها را جلو می اندازد پس ۸-۱۰ بار تکرار کنید.

۵٫ کرانچ پیچ خورده :
کرانچ دوچرخه و یا کرانچ پیچ خورده عضلات شکمی را به کار می اندازند، که باعث انقباض رحم می شوند و پریودهای تاخیر دار شما را جلو می اندازد پس ۱۲-۱۵ بار این را تکرار کنید.

۶٫ ایستادن پیچ دار :
ایستادن پبچ دار عضلات شکمی فوقانی و پایینی شما را تحت فشار قرار می دهند که این امر دوباره باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود پس ۱۲-۱۵٫ بار تکرار کنید.

۷٫ ضربه قیچی:
ضربه قیچه بر روی عضلات شکمی و لگن تمرکز دارد و ممکن است عادت کردن به آن کمی دشوار باشد. با این حال، هنگامی که عادت کردید، آنها یکی از بهترین گزینه هایی خواهند بود که برای درمان عقب افتادگی پریود خود انجام داده اید پس ۱۲-۱۵ بار تکرار کنید.

۸٫ اسکات:
تمرینات پایین بدن مانند اسکات زدن باعث تحریک ماهیچه های شکمی و لگن می شود ؛ این کار باعث انقباض زودرس رحم می شود که منجر به جلو افتادن پریودهای عقب افتاده می شودپس ۱۲_۱۵ بار ای
۹٫ بشین پاشو:
بشین پاشو ها شامل تمرین های عضلات شکمی می شوند و همچنین موجب انقباض ماهیچه های رحم، بنابراین باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود ؛ ۱۲-۱۵ بار این کار تکرار شود .


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *