نحوه نصب XAMPP در لینوکس
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه نصب XAMPP در لینوکس

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه XAMPP را روی سیستم  لینوکس نصب و اجرا کنید.

 

مراحل :

 

  1. صفحه دانلود XAMPP را باز کنید. از طریق مرورگر اینترنت خود به آدرس https://www.apachefriends.org/index.html بروید. این سایت دانلود رسمی XAMPP می باشد.
نحوه نصب xampp در لینوکس irnab ir نحوه نصب XAMPP در لینوکس

دانلود XAMPP

  1. روی XAMPP for Linux کلیک کنید. این گزینه وسط صفحه قرار دارد. با این کار فایل نصبی XAMPP در کامپیوتر شما دانلود می شود. ممکن است لازم باشد روی گزینه ی Save File کلیک کنید یا پوشه ی “Downloads” را انتخاب کنید تا محل ذخیره مشخص شود.
  2. اجازه دهید دانلود کامل شود. هنگامی که دانلود فایل XAMPP به اتمام رسید, می توانید به مراحل بعدی بروید.
5bff98c5a5fd7 نحوه نصب xampp در لینوکس irnab ir نحوه نصب XAMPP در لینوکس

خط فرمان

  1. Terminal را باز کنید. روی آیکون Terminal که به رنگ سفید و سیاه می باشد, کلیک کنید.برای انجام این کار می توانید دکمه های Alt Ctrl T را فشار دهید.

 

  1. دایرکتوری را به “Downloads” تغییر دهید. عبارت cd Downloads را دانلود کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که حرف اول را با حرف بزرگ بنویسید “Downloads”. اگر محل پیش فرض ذخیره ی دانلود های شما متفاوت است, دایرکتوری را به آن تغییر دهید.
  2. فایل دانلود شده را اجرایی کنید. عبارت chmod x xampp-linux-x64-7.2.9-0-installer.run را تایپ کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید.

اگر شما نسخه ی دیگری از XAMPP را دانلود کرده اید ( به عنوان مثال نسخه ی ۵٫۹٫۳ ) باید “۷٫۲٫۹” را با نسخه ی دانلود شده جایگزین کنید.

  1. دستور نصب را وارد کنید. فرمان sudo ./xampp-linux-x64-7.2.9-0-installer.run را تایپ کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید.
  2. هنگامی که از شما خواسته شد رمز عبور را وارد کنید. رمز عبوری که هنگام ورود به سیستم از آن استفاده می کنید را وارد کنید سپس دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید. پنجره ی نصب برای شما باز می شود.
5bff98c75d901 نحوه نصب xampp در لینوکس irnab ir نحوه نصب XAMPP در لینوکس

نصب xampp

  1. دستورالعمل های نصب را دنبال کنید. هنگامی که پنجره نصب ظاهر می شود، موارد زیر را انجام دهید:

سه بار روی گزینه ی Next کلیک کنید.

علامت گزینه ی “Learn more about Bitnami for XAMPP” را حذف کنید.

روی گزینه ی Next کلیک کنید. سپس مجددا روی گزینه ی Next کلیک کنید تا فرایند نصب آغاز شود.

  1. علامت گزینه ی “Launch XAMPP” را حذف کنید. این گزینه تقریبا در انتهای آخرین پنجره ی نصب می باشد. از آنجا که XAMPP به چندین مرحله اضافی نیاز دارد تا به طور کامل در سیستم لینوکس اجرا شود, باید همه ی فرایند نصب را کاملا انجام دهید سپس آن را اجرا کنید.
  2. روی Finish کلیک کنید. این گزینه در پایین پنجره قرار دارد. با این کار پنجره ی نصب بسته می شود. در این مرحله شما می توانید XAMPP را اجرا کنید.

منبع : نحوه نصب XAMPP در لینوکس


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *