نحوه ی پخش ویدئو های ۴K در کامپیوتر
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه ی پخش ویدئو های ۴K در کامپیوتر

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه ویدئو های ۴K  با رزولوشن (۲۱۶۰p) را در کامپیوتر یا تلویزیون اجرا کنید.

نحوه ی پخش ویدئو های 4k در کامپیوتر irnab ir نحوه ی پخش ویدئو های 4K در کامپیوتر

4K

مراحل :

  1. محدودیت های این کار را بشناسید. تنها برخی لپ تاپ ها هستند که از این رزولوشن پشتیبانی می کنند و این لپ تاپ ها هزینه ی بالایی دارند.

محدودیت دیگر این کار قدرت کامپیوتر شماست. ویدئو های ۴K برای پخش به RAM بالا و پردازنده ی خوب احتیاج دارند. بنابراین شما نمی توانید یک مانیتور ۴K را به کامپیوتر قدیمی خود متصل کنید و امیدوار باشید تصویر خوبی را مشاهده کنید.

  1. اطمینان حاصل کنید که مانیتور ۴K دارید. مانیتور های ۴K اشکال, اندازه ها و قیمت های متفاوتی دارند.

بر خلاف اختلاف بین مانیتورهای ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i، تمام مانیتورهای ۴K در شرایط مشابه به شما رزولوشن مشابهی را نشان می دهند.

  1. یک کابل HDMI 4K خریداری کنید. اگر کابل HDMI در منزل دارید می توانید از آن استفاده کنید زیرا این کابل ها از ویدئو های ۴K پشتیبانی می کنند.

البته کابل های جدید HDMI 2.0 یا “high-speed HDMI” از ۶۰ فریم برثانیه ویدئو های ۴K پشتیبانی می کنند و نیاز شما را بهتر رفع می کنند.

  1. با استفاده از کابل ۴K, مانیتور را به کامپیوتر متصل کنید.
  2. به قسمت ذخیره سازی ویدئوی خود بروید. اگر فایل ویدئوی ۴K در کامپیوتر دارید که می خواهید آن را مشاهده کنید, آن را پیدا کنید؛ در غیر این صورت یک ویدئوی ۴K دانلود کنید.
  3. ویدئو را در پخش کننده ی ویدئویی که از ۴K پشتیبانی می کند, باز کنید. اکنون می توانید ویدئو را در صفحه ی دسکتاپ مشاهده کنید.

در سیستم ویندوز – شما می توانید برای مشاهده ی ویدئو از برنامه ی Movies & TV استفاده کنید. روی ویدئوی ۴K  راست کلیک کنید, گزینه ی Open with را انتخاب کنید و روی گزینه ی Movies & TV کلیک کنید.

در سیستم مکینتاش  – می توانید برای پخش ویدئو از QuickTime استفاده کنید. روی ویدئوی ۴K  کلیک کنید, روی File کلیک کنید, گزینه ی Open With را انتخاب کنید و روی گزینه ی QuickTime کلیک کنید.

منبع : نحوه ی پخش ویدئو های ۴K در کامپیوتر


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *