نحوه ی باز کردن فایل های DAT در سیستم عامل مکینتاش با استفاده از TextEdit
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه ی باز کردن فایل های DAT در سیستم عامل مکینتاش با استفاده از TextEdit

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه فایل DAT را در سیستم عامل مکینتاش باز کنید. فایل های DAT برای ذخیره ی اطلاعات توسط برنامه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. اطلاعاتی که آنها ذخیره می کنند می تواند متن, ویدئو یا … باشد. از آنجا که فایل های DAT عملکرد گسترده ای دارند، انتخاب اینکه با چه برنامه ای می توانید آنها را باز کنید کمی سخت است. برای اینکه بفهمید با چه برنامه ای می توانید فایل DAT را باز کنید باید ابتدا برنامه را در ویرایشگر متنی مانند TextEdit باز کنید. رایج ترین فایل DAT که ممکن است با آن روبرو شوید یک پیوست ایمیل است. این فایل ها معمولا به شکل winmail.dat یا ATT0001.dat نمایش داده می شوند.

 

مراحل :

  1. روی فایل DAT راست کلیک کنید. با این کار یک منو برای فایل باز می شود.
  2. موس را روی گزینه ی Open With… ببرید با این کار لیستی از برنامه هایی که می توانید فایل را با آن باز کنید, نمایش داده می شود.
  3. روی TextEdit کلیک کنید. TextEdit می تواند بیشتر فایل های متنی را در کامپیوتر شما بخواند. در این مرحله شما می توانید متوجه شوید که فایل DAT را با چه برنامه ای باید باز کنید. اگر TextEdit نتوانست فایل را باز کند, فایل DAT فایل متنی نیست.
  4. به دنبال متنی باشید که به برنامه ای مرتبط با فایل اشاره کرده است. فایل های DAT هیچ ساختار یا قالب بندی خاصی ندارند اما اغلب در آنها از برنامه ای که می توانید به کمک آن فایل را باز کنید چند خط و یا کد نوشته شده است. اگر دیدید که به برنامه ی خاصی اشاره شده است, می توانید شانس خود را امتحان کنید و فایل را با آن برنامه باز کنید.

 

منبع : نحوه ی باز کردن فایل های DAT در سیستم عامل مکینتاش با استفاده از TextEdit


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *