نحوه تبدیل یک تصویر JPEG به  یک فایل ورد قابل ویرایش با استفاده از OnlineOCR
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه تبدیل یک تصویر JPEG به  یک فایل ورد قابل ویرایش با استفاده از OnlineOCR

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه از طریق سیستم عامل ویندوز یا مکینتاش یک تصویر JPEG را به یک فایل ورد قابل ویرایش تبدیل کنید. در حالیکه راهی نیست تا بتوانید فایل تصویر JPEG را به صورت مستقیم به Word document تبدیل کنید و بتوانید آن را ویرایش کنید؛ اما می توانید از سرویس رایگان (Optical Character Recognition (OCR برای اسکن تصویر و تبدیل آن به فایل Word document استفاده کنید, یا فایل JPEG را به فایل PDF تبدیل کنید سپس آن را به یک فایل ورد قابل ویرایش تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید که برای داشتن نتیجه ی بهتر, فایل JPEG شما باید کیفیت بالایی داشته باشد.

نحوه تبدیل یک تصویر jpeg به یک فایل ورد قاب irnab ir نحوه تبدیل یک تصویر JPEG به  یک فایل ورد قابل ویرایش با استفاده از OnlineOCR

OnlineOCR

مراحل :

  1. OnlineOCR را باز کنید. از طریق مرورگر کامپیوتر خود به آدرس https://www.onlineocr.net/ بروید. این وب سایت به شما امکان تبدیل چند نوع فایل مختلف به ورد را می دهد.
  2. روی گزینه ی Select file… کلیک کنید. این گزینه در گوشه ی سمت چپ صفحه ی وب سایت قرار دارد. با این کار صفحه ی( File Explorer (Windows یا( Finder (Mac برای شما باز می شود و شما می توانید فایل JPEG خود را پیدا کنید.
  3. فایل JPEG خود را انتخاب کنید. به پوشه ای که فایل JPEG در آن ذخیره شده است بروید, سپس روی فایل مد نظر خود یکبار کلیک کنید.
  4. روی گزینه ی Open کلیک کنید. این گزینه در گوشه ی سمت راست پنجره قرار دارد. با این کار فایل JPEG در وب سایت OnlineOCR آپلود خواهد شد.

در سیستم مکینتاش, ممکن است لازم باشد روی گزینه ی Choose کلیک کنید.

  1. یک زبان را انتخاب کنید. اگر می خواهید از زبان دیگری به جز زبان هایی که در لیست وسط صفحه نمایش داده می شوند, استفاده کنید, روی زبان فعلی کلیک کنید سپس روی زبان مورد نظر خود کلیک کنید.

۶٫اطمینان حاصل کنید که فایل را به Word تبدیل می کنید. اگر در جعبه ی سوم عبارت “(Microsoft Word (docx” نوشته نشده بود, سپس از منوی کشویی روی (Microsoft Word (docx کلیک کنید.

  1. روی گزینه ی CONVERT کلیک کنید. این گزینه در سمت راست صفحه قرار دارد. با این کار OnlineOCR فایل JPEG را به Word document تبدیل خواهد کرد.
  2. روی Download Output File کلیک کنید. این لینک زیر دکمه ی Select file… قرار دارد. اکنون فایل تبدیل شده ی ورد در کامپیوتر شما دانلود خواهد شد. بسته به تنظیمات مرورگر شما, ممکن است لازم باشد یک محل ذخیره سازی را برای فایل انتخاب کنید.
  3. فایل ورد جدید را باز کنید. برای این کار روی فایل ورد دوبار کلیک کنید.
  4. روی Enable Editing کلیک کنید. این گزینه در نوار زرد رنگ بالای فایل ورد قرار دارد. با این کار فایل ورد قابل ویرایش خواهد شد.

 

 

منبع : نحوه تبدیل یک تصویر JPEG به  یک فایل ورد قابل ویرایش با استفاده از OnlineOCR


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *