طرز تهیه ی سس پستو پیتزا
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

طرز تهیه ی سس پستو پیتزا

 

تهیه ی سس مخصوص پیتزا, طعم پیتزای شما را بسیار بهتر خواهد کرد. ترفند ها قصد دارد به شما طرز تهیه ی سس معمولی پیتزا, سس سفید و سس پستو را آموزش دهد. با درست کردن این سس پیتزای فوق العاده خوش مزه , از طعم دل پذیر پیتزای خود لذت ببرید.

 

 

مواد لازم :

(۱۶۰ ml) گردو خرد شده

(۱,۴۰۰ ml) ریحان تازه خرد شده

۳ حبه سیر خرد شده

نمک دریا و فلفل

(۱۲۰ ml) روغن زیتون

(۱۲۰ ml) پنیر پارمسان

 

مراحل :

  1. با استفاده از یک کاسه ی بزرگ, یک حمام یخ درست کنید. داخل یک کاسه ی بزرگ را از یخ پر کنید. این حمام برای خیساندن برگ های ریحان استفاده خواهد شد.
  2. در یک قابلمه آب بریزید و اجازه دهید به نقطه ی جوش برسد. (۱۵ ml) نمک را به آب اضافه کنید.
  3. ریحان ها را در آب جوش قرار دهید , اطمینان حاصل کنید که کاملا درون آب جوش غوطه ور شوند, سپس سریعا آن ها را به حمام یخ منتقل کنید.

قبل از اینکه ریحان ها را درون حمام یخ بریزید, یک صافی درون ظرف یخ قرار دهید تا به راحتی بتوانید ریحان را از یخ ها خارج کنید.

  1. ریحان ها را به استفاده از حوله کاغذی خشک کنید. ریحان ها را روی یک حوله ی کاغذی بریزید, سپس یک حوله ی کاغذی دیگر را روی ریحان قرار دهید تا آب ریحان گرفته شود. هنگامی که ریحان ها خشک شدند, آماده ی انتقال به غذا ساز هستند.
  2. (۱۶۰ ml) گردو خرد شده, (۱,۴۰۰ ml) ریحان تازه خرد شده و ۳ حبه سیر خرد شده را درون غذا ساز بریزید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  3. (۱۲۰ ml) روغن زیتون را به غذا ساز اضافه کنید.
  4. نمک و فلفل را به سس اضافه کنید. کمی سس را مزه کنید و در صورت لزوم به دلخواه نمک و فلفل بیشتر اضافه کنید. سس را با استفاده از قاشق مجددا هم بزنید. اکنون سس پستو شما آماده شده است.
    ۸٫ می توانید این سس را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. سس را در ظرف در بسته ای قرار دهید تا از مجاورت با هوا جلوگیری شود. اگر سس را در یخچال نگه داری می کنید پس از یک هفته باقی مانده ی آن را دور بریزید و اگر آن را در فریزر نگهداری می کنید, بعد از ۳ ماه باقی مانده ی آن را دور بریزید.

اگر سس را در فریزر نگه داری کرده اید و می خواهید آن را استفاده کنید, از شب قبل سس را در یخچال قرار دهید و قبل از استفاده به مدت ۳۰ ثانیه آن را درون ماکروویو قرار دهید.

 

منبع : طرز تهیه ی سس پستو پیتزا


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *