قرص ملاتونین چیست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

ملاتونین چیست؟

ghors melatoninchist irnab ir قرص ملاتونین چیست؟

قرص ملاتونین چیست؟

ملاتونین، هورمونی است که توسط مغز ترشح می شود و به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن(معروف به ساعت درونی بدن) کمک می کند. دکتر دیوید لی، استادیار بالینی پزشکی در برنامه آموزش پزشکی UCSF می گوید: این هورمون توسط غده پینه آل ترشح می شود که در مرکز مغز قرار داشته و توسط نور تنظیم می شود. یک هورمون طبیعی است که باعث می شود به خواب برویم و لحظه ای که نور از بین می رود (مثلا در شب ) زمانی است که حداکثر ملاتونین ما تولید می شود.

آیا قرص های ملاتونین، واقعا بی ضرر هستند؟
از آنجا که آنها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا کنترل نمی شوند، گفتن اینکه آیا مواد افزودنی و نگهدارنده در این نوع قرص ها وجود دارد یا نه، می تواند دشوار باشد. دکتر سانجیو کوتاری، پروفسور بخش مغز و اعصاب و مدیر برنامه خواب کودکان در مرکز پزشکی لانگون شهر نیویورک می گوید: برخی از مصرف کنندگان، مقدار کمی واکنش های آلرژیک را تجربه کرده اند، اما نه بخاطر ملاتونین، بلکه به خاطر مواد نگهدارنده یا افزودنی. لی تاکید می کند مهم است که همیشه مکمل تان را از یک شرکت معتبر بخرید و از دست فروشان داروهای گیاهی اجتناب کنید.

کوتاری می گوید که مطالعات حیوانی، ملاتونین را با افسردگی، مشکلات باروری و مشکلات سیستم ایمنی بدن، مرتبط دانسته اند. در حالی که این نتایج در انسان ها تکرار نشده اند، اما هیچ مطالعه خوبی وجود ندارد که ایمنی دراز مدت قرص های ملاتونین را نشان دهد. با این حال، لی می افزاید که هیچ گونه عوارض جانبی جدی، گزارش نشده است. اما او خاطر نشان می کند که اگر شما مقدار بیش از حد از این مکمل را مصرف کنید، ممکن است احساس خواب آلودگی کنید، سردرد بگیرید یا دچار فراموشی کوتاه مدت شوید. او می گوید: آنها عوارض جانبی شایع اما خفیف هستند. مسئله مهم این است که مقدار صحیح را مصرف کنید.

بزرگترین باور غلط، به خصوص در مورد بی خوابی، این است که مقدار بیشتر، بهتر است. در واقع هنگامی که صحبت از ملاتونین می شود، مقدار کمتر آن در واقع بهتر است زیرا بدن شما در حال حاضر، آن را می سازد. او توصیه می کند که اگر تصمیم گرفته اید آن را امتحان کنید، روزانه ۰٫۵ میلی گرم از آن را مصرف کنید. اگر پیدا کردن این مقدار دوز برایتان دشوار است، قرص های ۱ میلی گرمی بخرید و آنها را نصف کنید.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *