نحوه ی استفاده از CCleaner
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه ی استفاده از CCleaner

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه برنامه ی رایگان CCleaner را در سیستم عامل ویندوز نصب کنید. CCleaner یک پاک کننده ی فایل است که فایل های اضافی از جمله کوکی ها, حافظه ی پنهان و تاریخچه را از کامپیوتر شما پاک می کند. به خاطر داشته باشید با اینکه این برنامه فضایی را در کامپیوتر شما آزاد می کند اما استفاده ی بیش از دوبار در ماه از این برنامه طول عمر کامپیوتر شما را کوتاه می کند.

 

مراحل :

نحوه ی استفاده از ccleaner irnab ir نحوه ی استفاده از CCleaner

برنامه ccleaner

۱٫ برنامه ی CCleaner را باز کنید. روی آیکون قرمز رنگ برنامه ی CCleaner دوبار کلیک کنید.

5bbc64010e509 نحوه ی استفاده از ccleaner irnab ir نحوه ی استفاده از CCleaner

انتخاب برنامه

۲٫ یک دسته برای پاکسازی را مشاهده کنید. CCleaner دو نوع برنامه را پاکسازی می کند. برنامه ای که به صورت پیش فرض در کامپیوتر شما نصب شده است, و برنامه ای که خودتان در کامپیوتر نصب کرده اید. با کلیک کردن روی زبانه های زیر, شما می توانید ببینید که چه مواردی از این برنامه ها حذف خواهد شد :

Windows – لیست فایل های برنامه های پیش فرض کامپیوتر

Applications- لیست فایل برنامه هایی که نصب کرده اید

۳٫ در لیست برنامه های زبانه ی انتخاب شده, علامت هر موردی را که نمی خواهید حذف شود, پاک کنید. به طور پیش فرض CCleaner همه ی موارد را علامت زده است.

5bbc6406595fa نحوه ی استفاده از ccleaner irnab ir نحوه ی استفاده از CCleaner

گزینه ی Analyze

۴٫ روی گزینه ی Analyze کلیک کنید. این دکمه ی آبی رنگ در گوشه ی سمت چپ پنجره قرار دارد. با این کار برنامه فایل هایی را که لازم است پاکسازی شوند بررسی خواهد کرد.

۵٫ طبق مراحل مشخص پیش بروید. اگر برنامه ی باز دارید که CCleaner لازم است آن را بررسی کند, باید برنامه را ببندید؛ برای این کار روی گزینه ی Close کلیک کنید.

۶٫ فایل هایی را که لازم است حذف شوند, بررسی کنید. لیست فایل هایی را که CCleaner پیدا کرده است , بررسی کنید. اگر فایلی را مشاهده کردید که نمی خواهید حذف شود, علامت آن را حذف کنید سپس روی گزینه ی Analyze کلیک کنید تا نتایج به روز شوند.

5bbc640bbe84b نحوه ی استفاده از ccleaner irnab ir نحوه ی استفاده از CCleaner

Run Cleaner

۷٫ روی گزینه ی Run Cleaner کلیک کنید. این دکمه ی آبی رنگ در گوشه ی سمت راست پنجره قرار دارد.

 

  1. هنگامی که از شما خواسته شد روی گزینه ی Continue کلیک کنید. با این کار برنامه فایل های موقت را از کامپیوتر شما حذف خواهد کرد.

۹٫ صبر کنید تا برنامه به طور کامل کامپیوتر شما را پاکسازی کند. بسته به تعداد فایل ها ممکن است این مرحله کمی طول بکشد.

  1. سعی کنید هر دوماه یک بار از این برنامه استفاده کنید. برخلاف گزینه های پاکسازی پیش فرض کامپیوتر شما, این برنامه ممکن است به هارد داریو کامپیوتر آسیب برساند. اگر می خواهد هر ماه یا هر دوماه یک بار پاکسازی کامپیوتر را انجام دهید, CCleaner گزینه ی مناسبی است.

منبع : نحوه ی استفاده از CCleaner


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *