نحوه حذف رمز عبور یک فایل زیپ بدون دانستن رمز عبور با برنامه ی John the Ripper
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه حذف رمز عبور یک فایل زیپ بدون دانستن رمز عبور با استفاده از برنامه ی John the Ripper

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه به پوشه ی ZIP که رمز عبور دارد, دسترسی پیدا کنید. تنها راه انجام این کار استفاده از برنامه ای است که می تواند رمز عبور را از بین ببرد. این کار ممکن است چند روز به طول بیانجامد اما نتیجه بخش است.

نحوه حذف رمز عبور یک فایل زیپ بدون دانست irnab ir نحوه حذف رمز عبور یک فایل زیپ بدون دانستن رمز عبور با برنامه ی John the Ripper

فایل زیپ

 

مرحله اول : آماده سازی

۱٫از ریسک این کار مطلع باشید. شما باید برنامه ای را دانلود کنید که بتواند رمز عبور یک پوشه ی ZIP را حدس بزند. قبل از انجام این کار، آگاه باشید ممکن است کامپیوتر شما را به ویروس آلوده کند.

قبل از ادامه ی کار یک آنتی ویروس و مرورگر ایمن نصب کنید.

  1. انتظار داشته باشید که انجام این کار ممکن است زمان زیادی به طول بیانجامد. برخی از این نرم افزار ها برای رمزگشایی به چندین ساعت و یا چند روز زمان احتیاج دارند.
  2. برنامه های دیگر را ببندید. برای انجام این کار به حداکثر سرعت پردازنده ی کامپیوتر خود نیاز دارید, بنابراین بهتر است برنامه هایی که در پس زمینه فعال هستند را ببندید. حتی اگر کامپیوتر شما سرعت پردازنده ی بالایی داشته باشد, این کار ممکن است چند روز طول بکشد.
  3. پوشه ZIP خود را روی دسکتاپ قرار دهید. با این کار پوشه به راحتی در دسترس قرار دارد.

برای این کار می توانید پوشه ی ZIP را با فشار دادن دکمه های (Ctrl+C (Windows یا( Command+C (Mac ⌘ کپی و با فشار دادن دکمه های Ctrl+V یا Command+V در دسکتاپ جایگذاری کنید.

 

 

مرحله دوم : استفاده از John the Ripper

  1. روش کار این برنامه را یاد بگیرید. John the Ripper یک برنامه ی رایگان است که رمز برنامه ها را از بین می برد. با اینکه این برنامه رایگان است اما استفاده از آن دشوار است.
  2. John the Ripper را دانلود کنید. از طریق مرورگر اینترنت خود به آدرس http://www.openwall.com/john/ بروید سپس از قسمت “community enhanced version” در پایین صفحه روی لینک John the Ripper 1.8.0-jumbo-1 (Windows binaries, ZIP, 34 MB) کلیک کنید.
  3. John the Ripper را از حالت فشرده خارج کنید. روی پوشه ی ZIP دانلود شده, دوبار کلیک کنید. سپس روی زبانه ی Extractو گزینه ی Extract all, سپس Extract کلیک کنید و صبر کنید تا پنجره باز شود.
  4. John the Ripper را نصب کنید. John The Ripper را نمی توان مانند برنامه های معمولی نصب کرد، باید پوشه ی آن را به صفحه ی دسکتاپ منتقل کنید و آن را به “john”: تغییر نام دهید :

در پنجره ای که برنامه را از حالت فشرده خارج کرده اید, روی پوشه ی “john180j1w” کلیک کنید.

دکمه های Ctrl+C را فشار دهید.

دسکتاپ را باز کنید و دکمه های Ctrl+V را فشار دهید.

روی پوشه راست کلیک کنید, سپس روی گزینه ی Rename کلیک کنید.

John را تایپ کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید.

  1. پوشه ی ZIP را در پوشه ی “run” برنامه ی John the Ripper قرار دهید. روی پوشه کلیک کنید و دکمه های Ctrl+C را فشار دهید, سپس پوشه ی “john” و “run” را باز کنید, روی فضای خالی کلیک کنید و دکمه های Ctrl+V را فشار دهید.
  2. Command Prompt را باز کنید. Command Prompt خط فرمان رایانه ی شماست :

روی Start کلیک کنید.

عبارت command prompt را تایپ کنید.

از بالای پنجره ی Start روی Command Prompt کلیک کنید.

  1. دایرکتوری را به پوشه ی “run” برنامه ی John the Ripper تغییر دهید. عبارت cd desktop/john/run را تایپ کنید سپس دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید.
  2. فرمان “run” را وارد کنید. عبارت zip2john.exe name.zip > name.hash را تایپ کنید ( اطمینان حاصل کنید که به جای “name” نام پوشه ی مورد نظر را جایگزین کنید.) سپس دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید.

به عنوان مثال برای پوشه ای با نام “hello”, باید عبارت zip2john.exe hello.zip > hello.hash را تایپ کنید.

  1. hash پوشه ی ZIP را تعریف کنید. name.hash را تایپ کنید ( در قسمت “name” باید نام فایل hash وارد شود. ) و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید. در این مرحله آماده ی از بین بردن رمز عبور هستید.
  2. مرحله ی حذف رمز عبور را آغاز کنید. عبارت john.exe –pot=name.pot –wordlist=john/run/password.lst name.hash را وارد کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید. اکنون برنامه رمز عبور پوشه ی ZIP را با پایگاه داده ی کلمات کلیدی خود مقایسه خواهد کرد.

شما باید “name” را در قسمت های “name.pot” و “name.hash” با نام پوشه ی ZIP جایگذاری کنید.

فایل “password.lst” حاوی لیستی از رمز عبور ها و جایگزین آنها می باشد.

  1. هنگامی که رمز عبور تعیین شود, “Session complete” در پایین صفحه ی Command Prompt نمایش داده می شود. در این قسمت برای مشاهده ی رمز عبور باید type name.pot را تایپ کنید ( مجددا قسمت “name” را جایگزین نام پوشه کنید ) و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید.

 

 

منبع : نحوه حذف رمز عبور یک فایل زیپ بدون دانستن رمز عبور با برنامه ی John the Ripper


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *