کپسول فروفورت گاین چیست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

موارد مصرف کپسول فروفورت گاین

kapsolfrorortghayn chist irnab ir کپسول فروفورت گاین چیست؟

کمبود آهن بخصوص کم خونی فقرآهندر زمان بارداری و شیردهیدر دوران کودکیافراد دارای رژیم حاوی مقدارکم آهنپس از خونریزی حاد یا مزمن

روش مصرف کپسول فروفورت گاین

بزرگسالان و کودکان بالاتر از ۶ سال :یک کپسول در روز است ، در موارد کمبود شدید اهن مصرف فروفورت دئودنال همراه با غذا و نوشیدنی ها مواد موجود در غذاهای گیاهی (مثل سبزیجات و غلات) که با آهن ترکیب می شوند(مثل فیتات ها، اگزالات ها و فسفات ها) و نیز اجزای موجود در قهوه، چای، شیر و کولا جذب گوارشی آهن را مهار می کنند.

نگهداری
این دارو را دور از دید و دسترس کودکان نگهدارید. از مصرف دارو پس از تاریخ انقضا که روی بسته بندی درج شده است خودداری نمایید.

توصیه های مهم
فراموش کردن مصرف فروفورت دئودنال در صورت فراموش کردن یک یا چند دوز فروفورت دئودنال، مدت درمان (زمان لازم برای نرمال شدن ذخایر آهن بدن) طولانی تر خواهد شد. در این صورت از ۲ برابر کردن دوز بعدی اجتناب کنید ولی درمان را با دوز تعیین شده ادامه دهید.

موارد منع مصرف کپسول فروفورت گاین

حساسیت به ماده فعال یا سایر اجزای دارو بار زیاد آهن اختلالات بهره گیری از آهن این دارو نباید در کودکان کمتر از ۶ سال مصرف شود. بیماران مبتلا به زخم های روده سالمندان مبتلا به کم خونی فقر آهن یا کم خونی توجیه نشده باید با دقت برای یافتن علت فقرآهن یا منشاء خونریزی ارزیابی شوند. بیماران مبتلا به کم خونی ناشی از بیماری شدید کلیوی باید همزمان با فروفورت دئودنال، اریتروپویتین نیز دریافت کنند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *