راه درمان رودل در منزل
چـقـدر مفـید بـود ؟

راه درمان رودل

rahhayedarman rodeldarmanzel irnab ir راه درمان رودل در منزل

راه درمان رودل در منزل

درمان رودل راههای مختلفی دارد . رودل نوعی بیماری است که با نشانه های سنگینی سر معده ، معده درد یا دل درد شدید همراه است . در واقع به اسپاسم روده ، رودل می گویند . رودل همراه با نفخ معده است و در اثر پرخوری زیاد و نجویدن غذا حاصل می شود . باید بدانید تجزیه مواد غذایی توسط انزیم ها زمان خاص خود را دارد و به سرعت انجام نمی شود. به عنوان مثال تجزیه چربی و پروتئین پنج و سه ساعت طول خواهد کشید .

درمان رودل را بشناسید

درمان رودل به این صورت است که اگر رودل ناشی از پرخوری باشد زمان این موضوع را حل می کند . باید صبر کرد تا مواد خورده شده یا هضم شوند یا برگردانده شوند . پیشنهاد میکنیم نبات یا مایعات سبک مصرف کنید . چون همین ها تحریک پذیری معده شخص را ترک می کند . لازم به ذکر است که به گزارش آسان طب مصرف انواع غذا در یک وعده خون را به سمت معده می کشاند و نتیجه ان خستگی و بی حوصلگی فرد و همچنین مشکلات گوارشی خواهد بود . گاهی (نه همیشه) رودل منجر به استفراغ می شود که این عمل باعث تخلیه مواد اضافی معده می شود . البته اگر تعداد مراتب استفراغ زیاد شد حتما به پزشک مراجعه کنید .

کسانی که رودل کرده اند باید از مصرف غذاهای کنسروی ، غذای تند و کاکائو پرهیز کنند .

روشهای دیگر برای درمان رودل

برای درمان رودل و رفع سوء هاضمه می توانید رازیانه و تخم رازیانه بخورید . رازیانه را به صورت چای استفاده کنید . بادرنجبویه برای تسهیل در هضم غذا استفاده می شود . زرد چوبه ، زنجبیل و برگ کندر نیز برای این عمل موثر است .

بسیاری از افراد در هنگام رودل از نوشابه گاز دار استفاده می کنند . همچنین از خاک شیر سبک شده در اب میتوان برای درمان رودل استفاده کرد . به گونه ای که خاکشیر و اب را جوشانده و با نبات به شخص مورد نظر بخورانید . اما به طور کلی باید بعد از رودل چیزی نخورید تا اینکه کم کم غذا هضم شود . تحرک هم داشته باشید .
در این قسمت با برخی روشهای درمان رودل اشنا شدیم. خاکشیر برای این مشکل بسیار مناسب است. حال برخی ان را با قند میخورند . به طوریکه قبل خوردن ان را در اب خیسانده و میل میکنند.

برخی هم ابتدا روی گاز قند را اب میکنند و سپس اب و خاکشیر را به ان اضافه میکنند که به ان به اصطلاح قنداب سوخته می گویند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *