نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB

انتقال داده ها از یک لپ تاپ به لپ تاپ دیگر اصلا سخت نیست – چندین روش برای انتقال سریع داده های دیجیتال وجود دارد. تعداد و حجم فایل هایی که می خواهید منتقل کنید, نوع لپ تاپ هایی که استفاده می کنید و سطح دانش فنی شما به شما کمک می کند تا بهترین روش را برای انتقال دادن فایل ها بین دو کامپیوتر استفاده کنید.

 

مراحل :

نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با اس irnab ir نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB

اتصال شبکه

اطمینان حاصل کنید که هر دو رایانه به یک شبکه متصل هستند. (Server Message Block (SMB یک پروتکل است ( با چندین قانون ) برای انتقال فایل ها از طریق اینترنت. در این روش مهم نیست که از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید. درهر دو صورت می توانید انتقال را انجام دهید. این یک روش ساده و سریع انتقال داده با حجم بالا است.

فقط سعی کنید از یک ارتباط امن استفاده کنید, از یک شبکه ی عمومی استفاده کنید.

برای امنیت بیشتر سعی کنید پروفایل های کاربری در هر دو سیستم با رمز عبور محافظت شده باشند.

لپ تاپ سرور, سیستمی است که فایل ها در آن قرار دارند و لپ تاپ کلاینت, سیستمی است که می خواهید فایل ها را به آن انتقال دهید.

5b5304a6cc930 نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با اس irnab ir نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB

تنظیمات

  1.  لپ تاپ  سرور خود را تنظیم کنید. فایل هایی که می خواهید انتقال دهید در این سیستم قرار دارند. شما باید با تعیین یک نام گروه, تنظیمات شبکه را تغییر دهید. این گروه مانند یک محل ملاقات برای دو کامپیوتر عمل می کند. برای نام گروه می توانید هر چه دوست دارید انتخاب کنید.

در سیستم عامل ویندوز، نام گروه را از طریق “computer domain and workgroup settings” انتخاب کنید. اعمال این تغییر باعث راه اندازی مجدد کامپیوتر شما می شود.

در سیستم عامل مکینتاش, نام گروه را از طریق System Preferences->Network->Advanced->WINS انتخاب کنید. نام گروه را انتخاب کنید و تغییرات اعمال کنید.

در سیستم سرور این نام را یادداشت کنید.

5b5304a8c3611 نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با اس irnab ir نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB

گزینه setup a new network

 

  1. کار های لازم در سیستم کلاینت را انجام دهید. همان پروسه ی راه اندازی گروه را در سیستم کلاینت انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که دقیقا از نام گروهی که برای سیستم سرور انتخاب کرده اید, استفاده می کنید.
5b5304aa9f43c نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با اس irnab ir نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB

گزینه networ and internet

  1. به فایل ها دسترسی پیدا کنید و انتقال داده را آغاز کنید. اکنون زمان انتقال فایل ها می باشد. برای دسترسی به فایل ها به دنبال نام سیستم سرور بگردید و روی آن کلیک کنید.

در سیستم عامل ویندوز, برنامه ی “Network” را باز کنید. در عرض چند دقیقه همه ی کامپیوتر هایی که در گروه شبکه قرار دارند و هم چنین لپ تاپ سرور, نمایش داده می شوند.

در سیستم مکینتاش, همه ی کامپیوتر هایی که در گروه شبکه قرار دارند در پنجره ی Finder نمایش داده می شوند.

منبع : نحوه ی انتقال فایل ها بین دو لپ تاپ با استفاده از انتقال SMB


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *