چگونه تغییر در زندگی خود را بپذیریم ؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

چگونه تغییر در زندگی خود را بپذیریم ؟

پذیرفتن تغییردر زندگی بسیاری از افراد سخت است. با این حال، لازم به ذکر است که پذیرفتن تغییر مداوم در زندگی  بخشی از رشد فرد می باشد. ما ممکن است شغل خود را از دست بدهیم، عزیزان را از دست بدهیم، مجبور شویم به طور غیرمنتظره محل زندگی خود را تغییر دهیم یا ممکن است تغییرات دیگری در زندگی ما اتفاق بیفتد، اما این تغییرات فقط بخشی از زندگی است. ما ممکن است تغییرات جامعه و زندگی خود را دوست نداشته باشیم اما باید یاد بگیریم که چگونه آنها را بپذیریم. خوشبختانه، راه های زیادی برای کنار آمدن با تغییر و پذیرفتن آن وجود دارد. در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم:

عاقلانه پذیرفتن تغییرات

تغییر زندگی خود را بپذیریم ؟ irnab ir چگونه تغییر در زندگی خود را بپذیریم ؟

قبول کردن احساسات

  1. احساسات خود را بپذیرید. هر نوع تغییری که باعث ناراحتی شما می شود، باید احساسات خود را بپذیرید. اگر بخواهید احساسات خود را نادیده بگیرید راهی برای رهایی از آن وجود نخواهد داشت. اگر احساسات خود را بپذیرید راحتتر می توانید از آن بگذرید.

اگر یکی از عزیزان از بین شما رفته است، خودتان را گول نزنید و به خودتان اجازه بدهید که اندوهگین باشید.

اگر کار خود را از دست داده اید، به خودتان اجازه بدهید که کمی نا امید باشید.

  1. درک کنید که تغییر بخش اجتناب ناپذیر زندگی است. قبل از اینکه مجبور شوید به مرور زمان یک تغییر را بپذیرید سعی کنید قبول کنید که چیز های قدیمی عمری دارند و باید چیز های جدید جای آنها را بگیرد. تمام تاریخ جهان و تاریخ بشریت را می توان با تغییر دائمی، تکامل و توسعه تعریف کرد. تغییر بخشی از زندگی و وجود است و اغلب فرصت های جدیدی را به وجود می آورد – گاهی اوقات تغییر خوب!
5b39d55a480d8 تغییر زندگی خود را بپذیریم ؟ irnab ir چگونه تغییر در زندگی خود را بپذیریم ؟

داشتن فکر مثبت

  1. سعی کنید تغییر را بپذیرید و طرز تفکر مثبت تری داشته باشید. به عنوان مثال می توانید از تکنیک زیر استفاده کنید :

وضعیت را بازنویسی کنید. از خودتان چندین سوال بپرسید. می توانید از خود بپرسید ” چرا با این تغییر من ناراحت و نگران هستم؟ ” بعد از خود بپرسید ” من فکر می کنم با این تغییر چه اتفاقی در زندگی من رخ خواهد داد؟ ” و ” آیا این تفکرات واقع بینانه است؟ ” این سوالات به شما کمک می کند تغییر را بهتر درک کنید و ببینید که آیا این تغییر ارزش نگرانی و ناراحتی را دارد ؟

هر روز، سعی کنید ۱۰ چیزی را که به خاطرش از خداوند  سپاسگزارید, بنویسید. با این کار دید مثبت تری به زندگی خواهید داشت.

  1. خوش بین باشید. حتی اگر تغییر در زندگی شما تاثیر منفی داشته باشد، در بیشتر موارد، همیشه چیز مثبتی هست که بخواهید به آن فکر کنید.

اگر یکی از عزیزان خود را از دست داده اید به بقیه ی اعضای خانواده فکر کنید. اجازه دهید این اتفاق موجب شود شما به اعضای خانواده ی خود نزدیکتر شوید.

اگر شغل خود را از دست داده اید, به دنبال موقعیت های شغلی دیگر باشید.

  1. سعی کنید بفهمید چه چیز این تغییر شما را تا این حد آشفته کرده است. اگر نتوانید این علت را بفهمید خیلی سخت تر می توانید با آن کنار بیایید. با این کار می توانید خودتان را بهتر بشناسید
  2. از ذات پویا و توانایی پذیرفتن حقایق خود کمک بگیرید. سعی کنید این تغییر را شروعی تازه بدانید. دائما به خود یاد آوری کنید که انسان قدرتمندی هستید و می توانید از پس این مشکل بر بیایید. به خاطر داشته باشید که برخی تغییرات در زندگی شما می توانند شما را تحریک کنند که سریعتر به اهداف خود برسید.

اگر شغل خود را از دست دادید, می توانید مجددا به مدرسه و دانشگاه برگردید و شروعی بهتر داشته باشید.

فعالیت کنید

  1. استرس و یا ناراحتی خود را با فعالیت های کاهش دهنده ی استرس مدیریت کنید. فعالیت های مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می توانید استرس را از خود دور کنید. بخشی از این روش پذیرفتن تغییر در زندگیتان است. سعی کنید آرامش درونی خود را به دست آورید.

یوگا تمرین کنید.

مدیتیشن انجام دهید.

ورزش کنید.

5b39d566a5f82 تغییر زندگی خود را بپذیریم ؟ irnab ir چگونه تغییر در زندگی خود را بپذیریم ؟

ورزش کردن

  1. مشغول باشید. اگر در دوره ای از زندگی خود قرار دارید که یک تغییر تاثیر منفی بر زندگی شما گذاشته است, سعی کنید خودتان را مشغول کاری کنید. سعی کنید با دیگران بیشتر ارتباط برقرار کنید. با این کار سرگرم جنبه های دیگر زندگی خود خواهید شد.

مشغول بودن به کار می تواند فرصت موفقیت خوب در زندگی شما ایجاد کند.

سرگرمی جدید پیدا کنید. کاری را انجام دهید که تا به حال انجام نداده اید. فعالیت جدید داشته باشید و از زندگی خود لذت ببرید.

  1. ناراحتی خود را ابراز کنید. با دیگران در مورد مشکل خود صحبت کنید. دوستان و کسانی که عاشق شما هستند معمولا راه حل های خوبی برای رفع مشکل شما دارند. اگر با آنها صحبت کنید, آنها می توانند دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر دهند. آنها می توانند به شما کمک کنند که خیلی راحتتر مشکل را بپذیرید.
  2. اهداف زندگیتان را لیست کنید. بخش مهمی از پذیرش تغییر, یافتن راهی برای حرکت به جلو و فکر کردن درباره آینده شما است. با نگاه به آینده راحتتر می توانید اتفاقاتی که در گذشته برایتان رخ داده است را قبول کنید. در مورد مسائل زیر فکر کنید :

گرفتن شغل بهتر

ورزش کردن

سفر کردن و تماشای مکان های دیدنی

  1. سعی کنید دنیای بهتری برای خود بسازید. تغییری که باعث ناراحتیتان شده را بپذیرید و سعی کنید با انرژی بیشتر خود دنیای بهتری را برای خود بسازید.

منبع : چگونه تغییر در زندگی خود را بپذیریم ؟


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *