راهنمای سفر به گرجستان
چـقـدر مفـید بـود ؟

گرجستان در منطقه اوراسیا، (مرز اروپا و آسیا) واقع‌شده و در میانه و غرب قفقاز جنوبی است. این کشور دارای مناظر زیبا و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری است و نیز آب‌وهوای مطبوعی دارد. گرجستان از جنوب غربی با ترکیه، از غرب با دریای سیاه، از شمال به فدراسیون روسیه، از شرق با جمهوری آذربایجان و از جنوب با ارمنستان هم‌مرز است. اگر قصد سفر بدون راهنما و یا تور گرجستان رادارید، خواندن مطالب این صفحه آشنایی بیشتری با این کشور به شما می‌دهد.همچنین مطالب مربوط به تور تایلند در سایت سفر باتو موجود است.

مردم گرجستان بیشتر مسیحی هستند و از نژاد گرجی، نام بین‌المللی آن جرجیاست و دارای ۱۳ شهر و چندین شهرک است شامل، شهرهای تفلیس، کو تائیسی، گوری، چیاتورا، روستاوی، پوتی، تقیبولی، زوگدیدی، تسقالتوبو، سوخومی، تقوارچلی، گاگرا، باتومی، و ۳۷ شهر کوچک. دوسوم گرجستان کوهستانی است و ۴۰ درصد از اراضی ملی آن پوشش جنگلی دارد.

 

safarbatoco irnab ir راهنمای سفر به گرجستان

آب‌وهوای گرجستان

آب‌وهوای این منطقه متنوع است، در تابستان از تهران خنک‌تر و در زمستان بارش برف در نقاط کوهستانی زیاد است. رشته‌کوه قفقاز مانع نفوذ توده‌هوای سرد روسیه و شمال به این کشور می‌شود و آب‌وهوای آن را تعدیل می‌کند.

خوردوخوراک در گرجستان

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در سفر به گرجستان می‌شود انجام داد خوردن غذاهای لذیذ آن است که امتزاجی از آشپزی اروپایی و آسیایی است. غذای ملی آن “خونکالی” است که شبیه کوفته‌های چینی است، ازجمله غذاهای مهم دیگرشان “خاچاپوری” و “چاناخی” است. تعدادی از رستوران‌های خوب و باکیفیت در گرجستان که فضای گرجی و غذای محلی دارند ازجمله، سایه‌های متخی که یک موزه رستوران در تفلیس است، رستوران دزویلی ساخلی با موسیقی و رقص محلی گرجی و ترمک که کلبه‌ای به سبک روسی است. علاوه بر این‌ها رستوران‌های خوب دیگر فراوان‌اند که محیطی دل‌چسب و غذاهای لذیذ ارائه می‌دهند.

دیدنی‌های گرجستان

قلعه ناریکالا

این قلعه در شهر تفلیس است و در قرن چهارم ساخته شده ولی بعدها بخش‌هایی به آن اضافه‌شده و در زمان مغول‌ها به “نارین قلعه” تغییر نام داده است. این قلعه روی تپه‌ای در میان حمام‌های گوگردی و باغ گیاه‌شناسی تفلیس واقع‌شده و چشم‌انداز شهر قدیم تفلیس و رود کر را می‌نمایاند.

شهر امپلیستسیخه

این شهر از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای سنگی دنیاست. در این شهر می‌توانید سرداب‌ها، تونل‌ها و مکان‌هایی که برای مراسم مذهبی در آن قربانی می‌کردند ببینید.

 متسختا

این شهر دارای قلعه‌های تاریخی، کلیساها و صومعه‌های قدیمی است و در نیمه دوم هزاره اول پیش از میلاد مسیح ساخته‌شده و به‌عنوان قلب معنوی گرجستان نامیده می‌شود. در این مکان، علاوه بر آثار معماری و جاذبه‌های تاریخی، از جاذبه‌های طبیعی نیز می‌توانید لذت ببرید.

تفلیس

تفلیس، شهری دیدنی در گرجستان و پایتخت آن است. در این شهر تلفیقی از سنت و مدرنیته را می‌بینید. معماری آن ترکیبی از قرون‌وسطی، نوکلاسیک و استالینیست است و کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش و خانه‌های قدیمی آن فرهنگ و معماری و تاریخ گرجستان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد تور ترکیه را در سفرباتو مشاهده کنید.

باتومی

این شهر ساحلی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در گرجستان است. می‌توانید از دیدن پارک دلفین‌ها، باغ گیاه‌شناسی، تله‌کابین آرگو، آکواریوم، پارک آبی و کلیساها و پل‌های تاریخی لذت ببرید و همین‌طور با گشت زدن در ساحل و غذا خوردن در کافه و رستوران‌های مشرف‌به دریا سرگرم شوید.

برجومی

در غرب تفلیس، این شهر کوچک اسپا واقع‌شده و منابع آب‌معدنی آن شهرت دارد. اقامت در گردشگاه‌های اطراف چشمه‌ها دسترسی به منبع ای آب را میسر می‌سازد.مطالب تورهای مختلف مانند تور ارمنستان و تور دبی را  ادامه مشاهده کنید.

 


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *