مراسم شب قدر حرم امام رضا
۳٫۵ امتیاز ۲ رای
مراسم شب قدر حرم امام رضا irnab ir مراسم شب قدر حرم امام رضا

مراسم شب قدر حرم امام رضا

ﺑﻪ ﮔﺰارش ‌پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺳﯿﺪﺟﻼلﺣﺴﯿﻨﻲ با بیان این مطلب اظهار داﺷﺖ: ﻣﺮاﺳﻢ شب‌های ﻗﺪر از مهمترین ﻣﻨﺎﺳبت‌هاﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺣﺮم مطهر رﺿﻮی ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد و آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﻪ دلیل ﺣﻀﻮر ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ زاﺋﺮان و اهمیت و ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻌﺮﻓﺖ اﻓﺰاﯾﯽ و ﺑﺼﯿﺮت ﺑﺨﺸﯽ این ﺷب ها، ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋه‌ای ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دارد.
وی با اشاره به اینکه سوره مبارکه قدر، نشان گویایی از عظمت و شرافت شب های قدر است و در این شب ‌ها باشکوهترین محافل دینی و معنوی جهان اسلام در جوار بارگاه ملک پاسبان حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﻣﺮاﺳﻢ ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و سعی خواهیم کرد ﻣﺮاﺳﻢ را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮏ ﺑﺎﻣﺪاد ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ ﺗﺎ زاﺋﺮان ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی ﺑﻪ ﺳﻔﺮه‌های ﺳﺤﺮی ﺧﻮد ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺳﻨﺪ.
ﺣﺴﯿﻨﯽ در اداﻣﻪ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺑﺮﻧﺎمه‌های شب‌های ﻗﺪر ﭘﺮداﺧﺖ و ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﻣﺮاﺳﻢ وﻳﮋه ﺷﺐ ۱۹ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿﺖ(ع)، سید جعفر ماهرخسار، مهدی سروری و ﻋﺒﺎس ﺣﯿﺪرزاده آﻏﺎز می شودو ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم و اﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺳﯿﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﻣﺆﻣﻨﯽ در این مراسم ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ می‌پردازد.
وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ۲۱ ماه رمضان، ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم والمسلمین دﮐﺘﺮ ناصر رفیعی سخنرانی خواهد کرد، افزود: ﻣﺪاﺣﺎن اهل بیت(ع) حجت الاسلام مرتضی حمیدی و رضا نبوی در اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ ﺧواهند ﻛﺮد و قرآن مجید توسط حمید رضا عباسی قرائت می‌شود و مرثیه سرایی و سوگواری توسط رضا نبوی و علی ملائکه اجرا می شود.
ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم و المسلمین ﺣﺴﯿﻨﻲ اﻓﺰود: در ﺷﺐ ۲۳ ماه رمضان، امیر عارف، احمد واعظی و رضا قانع از ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ(ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮاﻳﻲ ﻣﻲﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺳﯿﺪ مهدی ﻣﯿﺮﺑﺎﻗﺮی ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ و ﻣﺮاﺳﻢ اﺣﯿﺎ را ﺑﺮﮔﺰار ﻣﻲﻛﻨﺪ.
وی اظهار داشت: راه های رسیدن به اخلاص بالاتر، طهارت در عمل و همچنین تطهیر قلوب از مباحثی است که در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان توسط سخنران این مراسم بیان خواهد شد.

5b13fc8bac8bf مراسم شب قدر حرم امام رضا irnab ir مراسم شب قدر حرم امام رضا

مراسم شب قدر حرم امام رضا

برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام در شب ۲۳ ماه رمضان

دﺑﯿﺮ ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ ﻓرهنگی آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ «ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم» در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺮﭘﺎ ﺧواهد شد، ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮد: ﺗﻼوت ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر در ﺷب‌های مبارک ﻗﺪر و به وﯾﮋه در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن مستحب است و قرائت این سوره ها یکی از برنامه‌هایی است که در این شب عزیز اجرا می‌شود.
وی در ادامه افزود: از ﻗﺎرﯾﺎن مهدی شجاع، رضا عابدین زاده و جواد سلیمانی در این مراسم دعوت شده ﺗﺎ در ﺟﻤﻊ ﻣﯿﻠﯿﻮنی زاﺋﺮان ﮐﻪ در اﻣﺎﮐﻦ ﻣﺘﺒﺮﮐﻪ رﺿﻮی و ﺧﯿﺎﺑﺎن‌های اﻃﺮاف ﮔﺮد ﺧﻮاهند آﻣﺪ، ﺑﻪ ﺗﻼوت این سوره‌ها ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.
ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی همچنین افزود: مراسم لیالی قدر ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان نیز در رواق‌های مبارکه دارالمرحمه، دارالرحمه و غدیر برگزار خواهد شد.

ﭘﺨﺶ وﯾﮋه ﺑﺮنامه های شب های ﻗﺪر ﺣﺮم مطهر رﺿﻮی از رﺳﺎﻧﻪ ﻣلی

ﺣﺴﯿﻨﯽ از ﭘﺨﺶ زﻧﺪه ﻣﺮاﺳﻢ ﺷب‌های ﻗﺪر از شبکه‌های ۱ و ۳ ﺳﯿﻤﺎی ﺟمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺧﺒﺮ داد و اﻓﺰود: ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭘﺨﺶ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﺮاﺳﻢ شب‌های ﻗﺪر ازسیمای ملی، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اینترنتی رﺿﻮی در شبکه رضوی‌ تی وی نیز ﺑه طﻮر زﻧﺪه این مراسم را ﭘﺨﺶ ﺧواهد کرد.
ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی ﮔﻔﺖ: همه ﺳﺎﻟﻪ ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی در ﺷب ‌های ﻗﺪر، ﻣﻤﻠﻮ از ﺣﻀﻮر زاﺋﺮاﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ از راه‌های دور و ﻧﺰدﯾﮏ ﺧﻮد را ﺑﻪ اﯾﻦ ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻘﺪس ﻣﯽرﺳﺎﻧﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ اﯾﻦ ﺷب‌های ﺳﺮﻧﻮﺷﺖﺳﺎز را در ﺟﻮار اﻣﺎم رﺣﻤﺖ و رأﻓﺖ ﺑﮕﺬراﻧﻨﺪ.
وی اﻓﺰود: از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﯿﻞ ﻋﻈﯿﻤﯽ از هموطنان اﻣﮑﺎن ﺣﻀﻮر در ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی در اﯾﻦ ﺷب‌ها را ﻧﺪارﻧﺪ، اداره ﮐﻞ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی در راﺳﺘﺎی وﻇﯿﻔﻪ اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﺧﻮد، ﺑا هماهنگی رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺣﺎل و هوای اﯾﻦ ﺷب‌های ﻋﺰﯾﺰ را ﺑﺮای ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﻣﻨﻌﮑﺲ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
حسینی اظهار داﺷﺖ: اﯾﻦ وﯾﮋه ﺑﺮنامه‌ها ﺑﻪ ﻃﻮر زﻧﺪه از ﺷﺒﮑﻪ ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی و شبکه‌های ﻣﺨﺘﻠﻒ درون ﻣﺮزی و ﺑﺮون ﻣﺮزی رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﭘﺨﺶ می‌شود.

توزیع بیش از ۸۰۰ هزار کتاب منتخب ادعیه و اعمال شب های قدر در اماکن متبرکه
ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﮔﻔﺖ: کتاب منتخب ادعیه و اعمال شب های قدر به تعداد لازم تهیه شده است که در این شب های عزیز در دسترس زائران و مجاوران قرار می گیرد.
وی بیان داشت: این کتاب مشتمل بر یک مقدمه و دو فصل است که ضمن بیان فضیلت شب‌های قدر و سوره‌های رم، عنکبوت و دخان، اعمال این ۳ شب نیز در آن بیان شده است.
حسینی اظهار داشت: کل قرآن مجید در ۸ برگ از این کتاب آورده شده است که ویژه مراسم احیاء و قرآن به سر گرفتن طراحی شده و در اختیار زائران قرار می گیرد.

استقرار پوشش صوتی و تصویری یکپارچه در اماکن متبرکه

دﺑﯿﺮ ﺷﻮرای ﻋﺎﻟﻲ ﻓرهنگی آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی گفت: پوشش صوتی یکپارچه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این شب‌ها مستقر می شود و به وسیله مجهز‌ترین سیستم صوتی که در صحن جامع رضوی نصب شده است در این شب‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر بهره‌مندی هرﭼﻪ ﺑﯿﺶﺗﺮ زائران از ﻓﯿﻮﺿﺎت ﻣﻌﻨﻮی ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر، وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺎه‌های شب‌های ﻗﺪر ﺣﺮم مطهر رﺿﻮی در بیشتر ﺻﺤن‌ها ﺑﺎ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن‌های پهن ﭘﯿﻜﺮ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﻛﺎﻣﻞ ﺻﻮﺗﻲ و ﺗﺼﻮﻳﺮی ﻗﺮار ﻣﻲﮔﯿﺮد.
حسینی تصریح کرد: همه نقاط اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تحت پوشش صوت هستند و خیابان‌های نواب صفوی تا پنجراه پایین خیابان و خیابان شیرازی تا چهار راه شهدا و باب الجواد تا فلکه آب از پوشش صوتی مطلوب و باکیفیت برخوردارند.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *