پیج آتوریتی چیست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

پیج آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی (PA)  معیاری معتبر جهت سنجش رتبه سایت و رتبه دامنه و حتی رتبه صفحه های داخلی هر سایت می باشد.

محدوده ی این رتبه بندی از یک تا ۱۰۰ است و اعداد بالاتر به معنای توانایی بیشتر در کسب رتبه می باشد.

پیج اتوریتی براساس داده های وب ایندکس بنا شده و فاکتور های زیادی دارد. به عنوان مثال Domain Authority, از یک ماشین شناسایی الگوریتم رتبه بندی سایت ها با توجه به دامنه به وجود آمده است و با استفاده از محاسبات خاص نمره ای را مشخص می کند.

 

نمره بندی پیج آتوریتی

معیار نمره بندی پیج آتوریتی از ۱ تا ۱۰۰ می باشد. البته افزایش رتبه از ۲۰ تا ۳۰ به سختی ۷۰ تا ۸۰ نیست. رتبه ی هر سایت دائما به روز می شود و تغییر می کند, بنابراین برای محاسبه ی رتبه ی سایت خود باید دائما مراجعه کنید.

 

مزایای پیج آتوریتی

معیار پیج آتوریتی در واقع یک معیار مقایسه ای است, ( که باید به روز و دقیق آن را بررسی کنید ) این معیار مشخص می کند که لینک گرفتن از کدام سایت برای شما بهتر و مهم تر است. از آنجایی که این معیار مقایسه ای است, بیشتر جنبه ی مقایسه ای دارد و نمی توان برای آن مزیت یا مضرتی مشخص کرد.

 

پیج آتوریتی در مقابل دومین آتوریتی

در حالی که پیج آتوریتی رتبه ی یک صفحه را اندازه می گیرد, دومین آتوریتی قدرت دامنه یا زیر دامنه را اندازه می گیرد. از آنجایی که این معیار ها با استفاده از یک روش مشابه مشخص می شوند, بیشتر به هم شبیه هستند تا اینکه با هم تفاوت داشته باشند.

 

 

از کجا می توانید پیج آتوریتی را مشاهده کنید؟

معیار های پیج آتوریتی در بسیاری از پلت فرم های آنلاین به شما ارائه می شود.

در Moz, شما می توانید با استفاده از ابزار های رایگان Link Explorer و  MozBar یا از بخش SERP Analysis ابزار Keyword Explorer دومین آتوریتی را مشاهده کنید.

 

تعریف فنی پیج آتوریتی

پیج آتوریتی و دومین آتوریتی هر دو به یک روش محاسبه می شوند, اما در سطح صفحه ی فردی می باشند. پیج آتوریتی براساس داده های وب ایندکس بنا شده و فاکتور های زیادی ( بیش از ۴۰ ) دارد.

Domain Authority، Page Authority با استفاده از یک الگوریتم کار می کنند و بسته به اطلاعات وارد شده هر بار نتایج متفاوتی خواهند داشت. به این دلیل استفاده از معیار پیج آتوریتی برای مقایسه ی رتبه صفحات بسیار مناسب است.

 

تاثیر پیج آتوریتی

مانند دومین آتوریتی, پیج آتوریتی نیز یک نمره ی جامع است و به سختی می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد. این نمره ی کلی معیار های مختلفی داشته است. شما با بهبود هر یک از معیار های مشخص شده می توانید نمره ی کلی سایت خود را افزایش دهید.

بهترین کاری که بر پیج آتوریتی تاثیر دارد ارتقا دادن لینک هاست. بدین ترتیب می توانید از صفحات معتبر و مشهور لینک خارجی داشته باشید و این به معنای تضمین محتوای صفحه ی شما می باشد.

 

چرا پیج آتوریتی تغییر می کند؟

پیج آتوریتی به عوامل زیادی مرتبط است و تغییر آن دلایل زیادی می تواند داشته باشد. برای اطلاع بیشتر در مورد عوامل موثر در تغییر پیج آتوریتی اینجا کلیک کنید.

 

منبع : پیج آتوریتی چیست؟


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *