سئوی خارجی سایت چیست؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

سئوی خارجی سایت چیست؟

سئوی خارجی سایت ( یا سئوی خارجی صفحه ) به اقداماتی گفته می شود که خارج ازسایت انجام می شود و در بهبود رتبه و بالا آوردن نتایج جستجو تاثیر می گذارد.

 

بهینه سازی عوامل سئوی خارجی مشهور بودن سایت, مرتبط بودن محتوا, قابل اعتماد بودن سایت و محتوا و معتبر بودن سایت را افزایش می دهد.  این کار با لینک سازی (صفحات, سایت ها و مردم ) به شما تکمیل می شود و بدین ترتیب کیفیت محتوای درون سایت شما تضمین می شود و در نتیجه سئوی سایت شما افزایش می یابد.

 

چرا سئوی خارجی سایت اهمیت دارد؟

سئوی خارجی سایت چیست؟ irnab ir سئوی خارجی سایت چیست؟

در حالیکه الگوریتم های زیادی برای رتبه بندی سایت وجود دارد و این الگوریتم ها دائما در حال تغییر هستند اما عامل اصلی و موثر در سئوی سایت و رتبه بندی سایت ارتباط محتوا, قابل اعتماد بودن آن و معتبر بودن سایت می باشد.

اهمیت سئوی خارجی سایت

در حالیکه ما الگوریتم دقیق رتبه بندی محتوای گوگل را نمی دانیم, مطالعات در مورد Search Engine Ranking Factors نشان می دهد که سئوی خارجی سایت بیشتر از ۵۰ % در عوامل رتبه بندی تاثیر دارد.

 

لینک ها و سئوی خارجی سایت

دریافت بک لینک قلب سئوی خارجی سایت به شمار می آید. موتور های جستجو بک لینک ها را نشانه ی یک محتوای با کیفیت می دانند, بنابراین سایت هایی که تعداد بیشتری بک لینک با ارزش دارند, معمولا بهتر از سایت هایی که تعداد بک لینک با ارزششان کمتر است, رتبه کسب می کنند.

 

بسته به نوع به دست آمدن لینک ها, سه نوع لینک اصلی وجود دارد : natural links, manually built links,  و

self-created links

Natural link : این لینک ها بدون هیچ اقدامی از طرف صاحب صفحه به وجود می آید. به عنوان مثال یک وبلاگ نویس به یکی از محصولات محبوب خود در سایت دیگر لینک می کند.

Manually built link : این لینک ها از طریق برخی فعالیت های عمدی به وجود می آیند. به عنوان مثال اگر یک وب سایت از مشتریان خود بخواهد که به سایت آنها لینک کنند یا از دیگران بخواهد که محتوای سایت را با دیگران به اشتراک بگذارند.

Self-created link : این لینک ها با تلاش هایی مانند اضافه کردن بک لینک در دایرکتوری های آنلاین و وبلاگ ها ایجاد می شوند.

 

صرف نظر از نحوه ی به دست آمدن لینک ها, لینک های با ارزش بیشترین تلاش را برای افزایش سئو انجام می دهند. عوامل مثبتی که باعث افزایش سئو می شود :

  • محبوبیت سایتی که به شما لینک کرده است.
  • موضوع محتوای سایتی که به شما لینک کرده است تا چه حد به وب سایت شما مرتبط می باشد.
  • تازه بودن لینک.
  • محتوای سایتی که به شما لینک کرده است.
  • قابل اعتماد بودن سایتی که به شما لینک کرده است.
  • تعداد لینک های سایتی که به شما لینک کرده است.
  • معتبر بودن صفحه و دامنه ی سایتی که به شما لینک کرده است.

سئوی خارجی سایت بدون ارتباط لینک

در حالی که به دست آوردن لینک های خارجی وب سایت یکی از مهم ترین عوامل افزایش سئوی خارجی می باشد, اما هر اقدامی که در خارج از وب سایت شما برای افزایش سئو انجام شود “سئوی خارجی سایت ” نامیده می شود. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی دو عاملی هستند که در سئوی خارجی سایت تاثیر دارند.

 

چیزی که باید در مورد سئوی خارجی سایت بدانید :

سئوی خارجی متکی بر رفتار انسان هاست ( به این ترتیب افراد محتوایی که به آن علاقه دارند را با هم به اشتراک می گذارند) این کار بر روی سئوی محلی و سئوی اصلی تاثیر می گذارد زیرا اگر مشتریانی که از شما راضی هستند محصولات شما را به دیگران پیشنهاد دهند نتیجه ی بهتری خواهید داشت, مردم بیشتری سایت شما را دنبال خواهند کرد و در نتیجه سئوی سایت شما افزایش می یابد.

 

چگونه سئوی خارجی سایت را انجام دهیم؟

در سطح بالاتر, افزایش سئوی خارجی سایت شامل بهبود عملکرد موتور های جستجو و افزایش درک افراد در مورد کیفیت بالای محتوای سایت شما می باشد. این اتفاق با گرفتن لینک از دیگر سایت ها ( به خصوص از سایت هایی که مشهور و معتبر و قابل اعتماد هستند ), اشتراک گذاری محتوا و تضمین محصولات و محتوای شما از طرف عوامل خارج از وب سایت رخ می دهد.

 

منبع : سئوی خارجی سایت چیست؟


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *