نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای ۳۲ گیگابایت و کمتر)
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای ۳۲ گیگابایت و کمتر)

 

 

FAT32  قدیمی‌ترین فرمت مربوط به سیستم فایل است.  این فرمت با تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز، مک، لینوکس، کنسول‌های بازی و تقریبا تمامی دستگاه‌هایی که از پورت اتصال USB بهره می‌برند سازگاری دارد.

 

مراحل فرمت در سیستم ویندوز (درایوهای ۳۲ گیگابایت و کمتر)

نحوه فرمت fat32 سیستم ویندوز درایوه irnab ir نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای 32 گیگابایت و کمتر)

کپی کردن اطلاعات

  1. از همه ی اطلاعات درون درایو پشتیبان بگیرید. اگر فکر می کنید ممکن است بعدا به اطلاعات درایو نیاز پیدا کنید, حتما از اطلاعات درایو پشتیبان بگیرید. با فرمت کردن درایو همه ی اطلاعات درون آن پاک خواهد شد.

 

  1. پنجره ی Computer/This PC را باز کنید. در این پنجره همه ی درایو های متصل شده به کامپیوتر نمایش داده خواهد شد.

راه های مختلفی برای باز کردن این پنجره وجود دارد :

منوی Start را  باز کنید و ” Computer ” را انتخاب کنید یا از دسکتاپ کامپیوتر خود روی آیکون Computer دو بار کلیک کنید.

از نوار ابزار روی آیکون Folder کلیک کنید.

دکمه های ⊞ Win + E را فشار دهید.

5afc7c995bf5b نحوه فرمت fat32 سیستم ویندوز درایوه irnab ir نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای 32 گیگابایت و کمتر)

گزینه format

  1. روی درایو USB راست کلیک کنید و ” Format ” را انتخاب کنید. با این کار پنجره ی Format باز می شود.

اگر درایو USB خود را در این قسمت مشاهده نکردید, دکمه های ⊞ Win+R را فشار دهید و “diskmgmt.msc” را اجرا کنید. اکنون می توانید درایو USB مورد نظر را در این قسمت مشاهده کنید. روی آن راست کلیک کنید و ” Format ” را انتخاب کنید.

5afc7c9bdd461 نحوه فرمت fat32 سیستم ویندوز درایوه irnab ir نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای 32 گیگابایت و کمتر)

گزینه ی FAT32

  1. از منوی “File system” گزینه ی “FAT32” را انتخاب کنید. در این منو چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد. FAT32 برای درایو هایی تا سایز ۳۲ گیگا بایت مورد استفاده قرار می گیرد. اگر درایو USB شما بیشتر از ۳۲ گیگابایت است, یا نیاز به ذخیره ی فایل های بیشتر از ۴ گیگابایت دارید, گزینه ی “exFAT” را انتخاب کنید.

این فرمت با بسیاری از دستگاه های جدید سازگاری دارد و از درایو های USB پشتیبانی می کند.

اگر درایو شما بیشتر از ۳۲ گیگابایت است و شما هنوز می خواهید آن را با سیستم فایل FAT32 فرمت کنید، بخش بعدی را مطالعه کنید :

 

  1. اگر عملکرد USB ضعیف است, علامت گزینه ی “Perform quick format” را بردارید. اگر سرعت درایو USB پایین است و هنگام کپی فایل ها با مشکل مواجه می شوید, برای رفع این مشکلات فرمت کامل انجام دهید. فرمت کامل کمی بیشتر از فرمت استاندارد زمان میبرد.
5afc7c9e6d94a نحوه فرمت fat32 سیستم ویندوز درایوه irnab ir نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای 32 گیگابایت و کمتر)

انتخاب برچسب

  1. برای درایو یک برچسب انتخاب کنید. فیلد “Volume label” به شما اجازه می دهد که نام درایو را وارد کنید. این برچسب هنگامی که درایو به دستگاهی متصل می شود, نمایش داده می شود.

 

  1. برای شروع فرآیند فرمت، روی OK کلیک کنید. از شما خواسته می شود که فرایند فرمت را تایید کنید و به شما هشدار داده می شود که با این کار همه ی اطلاعات درایو حذف خواهد شد. در بیشتر درایو ها فرایند فرمت, کمتر از چند دقیقه زمان لازم دارد اما اگر فرمت کامل انجام دهید این مرحله کمی بیشتر به طول می انجامد.

 

  1. درایو خود را امتحان کنید. بعد از انجام فرمت , درایو تازه فرمت شده ی خود را در پنجره ی Computer/This PC مشاهده خواهید کرد. چند فایل را درون آن کپی کنید تا مطمئن شوید همه چیز آنطور که باید پیش رفته است و درایو به درستی فرمت شده است.

منبع: نحوه فرمت FAT32 در سیستم ویندوز (برای درایوهای ۳۲ گیگابایت و کمتر)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *