چگونه در هنگام قطع بودن برق از مواد غذایی نگهداری کنیم؟
چـقـدر مفـید بـود ؟

 

چگونه در هنگام قطع بودن برق از مواد غذایی نگهداری کنیم؟

اگر در منزل شما برق قطع شد, نگهداری از مواد غذایی مسئله ی مهمی است. اینکه بدانید تا چه زمانی برق قطع خواهد بود به نحوه ی نگهداری از مواد غذایی در طول این مدت ارتباط دارد. در این مقاله برای حفظ مواد غذایی چند پیشنهاد ارائه می شود.

 

مراحل

هنگام قطع برق مواد غذای irnab ir چگونه در هنگام قطع بودن برق از مواد غذایی نگهداری کنیم؟

مواد غذایی

  1. غذا هایی که سریع خراب می شوند را می توانید به مدت دو ساعت در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر دمای اتاق زیر ۲۵ درجه ی سانتی گراد ( ۸۰ درجه ی فارنهایت ) باشد غذا هایی که سریع خراب می شوند در این دما به مدت دو ساعت سالم می مانند. اگر دما از این مقیاس بالاتر بود شما تا قبل از رشد باکتری ها تنها یک ساعت فرصت دارید.

 

  1. درب یخچال و فریزر را باز نکنید یا تا حد ممکن از باز کردن درب یخچال و فریزر بپرهیزید. اگر درب یخچال و فریزر را باز نکنید, دمای یخچال به مدت ۴ ساعت مناسب نگهداری مواد غذایی خواهد بود, با این حال بعد از وصل برق بهتر است همه ی مواد غذایی را بررسی کنید. اگر فریزر شما نیمه پر باشد به مدت ۲۴ ساعت و اگر کاملا پر باشد به مدت ۴۸ ساعت سرد خواهد بود.

 

  1. برای اینکه تا حد امکان یخچال سرد بماند می توانید آن را با پتو بپوشانید.

 

  1. اگر به مدت طولانی برق قطع بود, سعی کنید کمی یخ تهیه کنید و درون فریزر بریزید. اگر برق به مدت بیش از ۴ ساعت قطع بود باید اقداماتی خاصی از جمله خارج کردن شیر, گوشت و محصولات لبنی و انتقال آنها به جاهای سرد تر را انجام دهید.

 

  1. از یک دماسنج مواد غذایی استفاده کنید. این کار هنگام وصل شدن برق بسیار مهم و ضروری است. اگر دمای مواد غذایی هم چنان زیر ۴ درجه ی سانتی گراد / ۴۰ درجه ی فارنهایت بود می توانید اطمینان حاصل کنید که مواد سالم هستند. مواد غذایی یخ زده را نیز بررسی کنید. اگر هنوز می توانستید یخ را روی آنها مشاهده کنید و دمای آنها نیز زیر ۴ درجه ی سانتی گراد / ۴۰ درجه ی فارنهایت بود می توانید اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی سالم هستند. شما مجددا می توانید این مواد غذایی را منجمد کنید و از آنها استفاده کنید اما از کیفیت آنها کاسته شده است.

منبع : چگونه در هنگام قطع بودن برق از مواد غذایی نگهداری کنیم؟


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *