طرز تهیه کیک یزدی قنادی
چـقـدر مفـید بـود ؟

کیک یزدی یکی از کیک های معروف ایرانی است که همانطور که از نامش بر می آید اصالتا متعلق به شهر یزد است. از این کیک خوش خوراک و خوش طعم بیشتر برای پذیرایی در مراسم های مذهبی استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای تست مقدار کمی کیک یزدی تهیه نمایید

مواد لازم کیک یزدی

آرد یک و ½ لیوان
شیر ½ لیوان
شکر ۲/۳ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر هل ¼ قاشق مرباخوری
روغن مایع ۲/۳ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه کیک یزدی

 

tarztahiye keykyazdighanadi irnab ir طرز تهیه کیک یزدی قنادی

طرز تهیه کیک یزدی قنادی

ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید و با همزن برقی یا دستی چند دقیقه بزنید تا کاملا یکدست شوند. در حال هم زدن شکر را کم کم اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. هم زدن را تا وقتی که رنگ مخلوط تخم مرغ و شکر کرم رنگ شود ادامه دهید.

شیر را بگذارید بجوشد سپس صبر کنید کمی خنک شود. زمانی که شیر را می خواهیم اضافه کنیم باید ولرم باشد. شیر را به همراه روغن مایع و ۲ قاشق غذاخوری گلاب به مایه کیک اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا آرد را در حالی که مواد را با همزن می زنیم با دقت به مواد اضافه می کنیم. اگر آرد را به صورت یکباره اضافه کنیم به شکل گلوله می شود و برای صاف کردن مواد باید وقت زیادی بگذارید. پس آرد را کم کم اضافه کنید تا مایه کیک یکدست شود.

بعد از اینکه آرد را کامل اضافه کردید بکینگ پودر و پودر هل را به مواد اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. در اینجا مراحل آماده کردن مایه کیک به پایان می رسد و باید سریعا به مرحله بعدی که پخت کیک یزدی است برویم تا مایه کیک منتظر نماند.

فر را باید از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. قالب های کیک یزدی را در سینی فر می چینیم و ۲/۳ قالب ها را با مایه کیک پر می کنیم. به این دلیل که کیک یزدی پف می کند باید مواد را طوری بریزید ( ۲/۳ حجم قالب ) که بعد از پخت مایه کیک از قالب بیرون نزند.

بعد از اینکه تمام قالب ها را از مایه کیک پر کردیم سینی فر را داخل فر قرار می دهیم. حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا کیک ها به خوبی بپزند و طلایی شوند. بعد از خارج کردن کیک ها از فر صبر کنید خنک شوند سپس کیک ها را در ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.

5ac9d4d85713f tarztahiye keykyazdighanadi irnab ir طرز تهیه کیک یزدی قنادی

طرز تهیه کیک یزدی قنادی

نکات تهیه کیک یزدی

پف نکردن قسمت وسط کیک

بعضی مواقع اطراف کیک پف می کند اما وسط آن پف نمی کند این مشکل دو دلیل اصلی دارد. دلیل اول این است که در فر را چند بار باز و بسته کرده اید یا آن را خیلی زود باز کرده اید. دلیل دوم هم این است که مایه کیک قبل از ورود به فر زمان زیادی منتظر مانده است.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *