خواص تخم کتان
چـقـدر مفـید بـود ؟

خواص تخم کتان

2 bisms.ir 2016 08 31 34 300x300 خواص تخم کتان

خواص تخم کتان

خواص تخم کتان

تخم کتان , خواص تخم کتان , فواید تخم کتان , مضرات تخم کتان

روغن تخم کتان می تواند در بهبود دردهای میگرنی بسیار تاثیر گذار باشد و به دلیل ملین بودن آن به رفع یبوست کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر احمدی کارشناس طب سنتی تخم کتاندر گفت و گو با خبرنگار البرزبانو در خصوص خواص گیاه تخم کتان با اشاره به اینکه این گیاه نرم کننده بسیار خوبی محسوب می شود اظهار داشت: بلعیدن تخم کتان همراه با آب و یا خیسانده آن در صبح ناشنا می تواند برای یبوست بسیار تاثیرگذار باشد.
خواص تخم کتان را بیشتر بشناسید

خواص تخم کتان را بیشتر بشناسید

تخم کتانپادشاه شارلمانی در قرن هشتم، شدیدا به مزایای سلامتی بذر کتان ایمان داشت، بدین جهت تمایل داشت افراد وفادار به وی از این بذر مصرف کنند. و به جهت اینکه از تخم کتاناین موضوع اطمینان پیدا کند، قانونی در این مورد تصویب کرده بود!
خواص تخم کتان را بیشتر بشناسید

خواص تخم کتان را بیشتر بشناسید

9 bisms.ir 2016 09 7 28 300x199 خواص تخم کتان

تخم کتاننام لاتین و علمی درخت کتان، Linum usitatissimum، به معنی «مفیدترین» است.

تخم کتاناین مقاله، بخشی از سلسله مقالاتی است که در مورد فواید خوراکی‌های محبوب درباره‌ی سلامتی می‌گویند. و شامل مشخصات تغذیه‌ای بذر کتان، خواص درمانی مربط با خوردنش، تخم کتانو البته عوارض جانبی این تخم می‌باشد.

برای اینکه از حداکثر فواید بذر کتان بهره مند شوید، باید آنرا بصورت آسیاب شده بخرید، و تخم کتانیا حداقل قبل از مصرف، آسیابشان کنید. چرا که بذر کامل، ممکن است بدون اینکه هضم شود، از طریق دستگاه گوارش دفع شود.

23 bisms.ir 2016 08 30 29 300x242 خواص تخم کتان

تخم کتان دار ای ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب، و فیبر، است و باعث می شود روده بهتر کار کند در نتیجه سموم تهیددی کننده سلامت از بدن بیرون می رود

تخم کتان قند خون و اشتها را کاهش می دهد. مواد مغذی موجود در مواد غذایی، روده را پاک کرده، و لسیتین بدن را تامین می کند. اسیدهای چرب آن سلول های تخم کتانچرب را تحریک کرده و چربی اضافی را از بین می برد

تخم کتان


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *